اشتراک گذاری

شارژ کارتریج پرینتر کانن

شارژ کارتریج پرینتر کانن یکی از اقداماتی است که اکثر کاربرانی که با این دستگاه کار می کنند با آن روبرو خواهند شد . شارژ کاریتج پرینتر کانن در بین پرینتر های سیاه و سفید لیزری با جوهر افشان رنگی تقاوت زیادی دارد .  در پرینتر های سیاه و سفید لیزری هر کارتریج قادر به چاپ ۲ هزار صفحه است . از انجا که پرینتر های سیاه و سفید غالبا برای چاپ متن مورد استفاده قرار میگیرد و وضوح چاپ و کیفیت در آنها چندان اهمیتی ندارد ، شارژ کارتریج آنها مقرون به صرفه تر  است .

مراحل شارژ کارتریج پرینتر کانن

تصور اشتباه درباره شارژ کارتریج پرینتر کانن

تصور اشتباهی که در مورد زمان شارژ کارتریج پرینتر کانن  وجود دارد این است که اکثر کاربران  بر این باورند که می توانند با استفاده کم از پرینتر زمان شارژ کارتریج پرینتر کانن را به تعویق اندازند. برای مثال  اگر ماهی یک یا دو برگ چاپ رنگی از چاپگرهایشان بگیرند، میتوانند حداقل تا دو سال از کارتریج شان استفاده کنند. این در حالی است که اگر پرینتر های رنگی به مدت طولاتی استفاده نشوند  جوهر آنها خشک شده و حتی شارژ کردن آنها نیز بی نتیجه است. بنابراین بهتر است هم در مورد میزان استفاده از این دستگاه و هم در مورد زمان شارژ کارتریج پرینتر دقت و احتیاط لازم را داشته باشید.

شیوه و زمان تعویض کارتریج پرینتر کانن

معمولاً تمامی پرینترها پیش از اتمام کارتریج پیامی مبنی بر این وضعیت را برای کاربر به نمایش میگذارند. در سازمان ها و ادارات که استفاده از این دستگاه زیاد است عموماً خشک شدن کارتریج پس از چند ساعت اتفاق می افتاد لیکن در مصارف خانگی زمان اتمام کارتریج حدود چند هفته (بسته به میزان استفاده از دستگاه) طول خواهد کشید. آنچه که کاربر در این میان می بایست به آن توجه کند تعویض کارتریج بلافاصله پس از دریافت پیام است.

کاربران گرامی توجه داشته باشند که تا زمان کم رنگ‌ شدن یا متوقف شدن چاپ، کارتریج جدید را نصب ننمایند. کاربران گرامی توجه داشته باشند که اگر کلمات به هنگام چاپ جا می‌افتند و یا کم رنگ هستند می توانید با درست توزیع کردن جوهر به کیفیت چاپ خود کمک کنید. برای باز بخش جوهر درون کارتریج باید آن را درآورده و به آرامی تکان دهید تا جوهر به طور یکنواخت پخش شود.

شارژ کارتریج پرینتر کانن

مراحل شارژ کارتریج پرینتر کانن

مرحله اول تعویض کارتریج پرینتر

در کارتریج پرینتر کانن را مطابق عکس زیر باز کنید و کارتریج قدیمی را درآورید. (احتیاط: توجه داشته باشید که کارتریج می بایست دور از تابش نور مستقیم آفتاب باشد و با یک تکه کاغذ پوشانده شود تا آسیب نبیند.)

مرحله دوم تعویض کارتریج پرینتر

کارتریج جدید را از بسته بندی آن خود خارج نمایید. (توجه داشته باشید که هنگام خارج ساختن حتماً دو سر کارتریج را بگیرید).

مرحله سوم تعویض کارتریج پرینتر

اکنون زمان آن است که نوار را از کارتریج جدا سازید. تا زمانی که نوار کاملاً از کارتریج جدا شود آن را بکشید. نوار را بکشید و درون جعبه کارتریج قرار دهید تا برای بازیابی یا بازیافت به کارخانه بازگردد. (تصویر دوم نشان دهنده نحوه جدا کردن نوار است).

مرحله چهارم تعویض کارتریج پرینتر

کارتریج جوهر را به آرامی از جلو به عقب تکان دهید تا جوهر به طور یکنواخت در داخل کارتریج پخش شود. (به جهت حرکت فلش ها در تصویر زیر دقت نمایید. شیوه تکان دادن کارتریج در تصویر زیر نشان داده شده است).

مرحله پنجم تعویض کارتریج پرینتر

کارتریج چاپگر را در جای خود قرار دهید و در آن را ببندید. این کار را مطابق تصویر زیر انجام دهید. (اگر جوهر به لباس شما پاشید آن را به کمک یک پارچه خشک و آب سرد بشورید. آب گرم باعث می شود جوهر هر چه بیشتر در بافت پارچه فرو رود و پاک کردن آن را دشوار می سازد).

نمایندگی کانن و دیگر واحدهای تعمیرات کانن

نمایندگی کانن ، جهت ارائه خدمات بهتر به راه اندازی واحد های تعمیراتی به صورت مجزا اقدام کرده است . بدین صورت که هر کاربر با مراجعه حضوری به نماینگی کانن برای تعمیر دستگاه خود باید به بخش مربوطه تعمیراتی دستگاه کانن خود مراجعه کند . واحدهای تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی می گردند.

معرفی وب سایت نمایندگی کانن

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به دیگر بخش های وب سایت با خدمات و سرویس های ارائه شده در نمایندگی کانن آشنا شوید. در سایر بخش های این وب سایت مطالبی با عنوان مقالات پرینتر کانن (حاوی مطالبی مرتبط با ترفندهای تعمیر، شیوه رفع عیوب و … ) جدیدترین پرینترهای کانن (حاوی مطالبی در ارتباط با معرفی جدیدترین پرینترهای ارائه شده به بازارهای جهانی) و پاسخگویی به سوالات متداول تعمیرات پرینتر کانن (حاوی پرسش های کاربران و پاسخ های کارشناسان) ارائه گشته است.

محصولات کانن

سوالات متداول کانن

اخبار کانن

مقالات کانن

Rate this post