اشتراک گذاری

سنسور دوربین Canon

دوربین های عکاسی و فیلمبرداری با توجه به پیشرفت دنیای تکنولوژی دچار تغییرات و پیچیدگی هایی شده اند و به طور کلی قطعات داخلی دروبین ها دیجیتال بسیار حساس بوده و تحت تاثیر کوچکترین ناهماهنگی با اختلال مواجه می شوند. در قدم اول بهتر است بدانیم سنسور چیست؟ سنسور دوربین Canon در دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و عملکرد آن مشابه با عملکرد فیلم در دوربین های آنالوگ می باشد.

سنسور ها نیز همانند فیلم ها به نور حساس هستند و ثبت تصاویر را در دوربین های دیجیتال امروزی امکان پذیر می کنند. . فرایند کار این قطعه به این صورت است که الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیا بر روی سطح آن تأثیر گذاشته و به این ترتیب تصاویر ثبت می شوند. سنسور دوربین کانن در سه مدل اصلی تولید شده و بسته به نوع دوربین، بر روی آن تعبیه شده است. در ادامه به بررسی مشکلات سنسور دوربین کانن و اهمیت تعمیر این قطعه می پردازیم.

تعمیر سنسور دوربین Canon

مشکلات سنسور دوربین Canon

همان طور که در بالا اشاره کردیم ثبت تصاویر در دوربین های دیجیتال بر عهده ی سنسور دوربین می باشد. با توجه به کارایی این قطعه هرگونه آسیب دیدگی آن ثبت تصاویر را نامکن کرده و به عبارتی دوربین را بلا استفاده می کند. عواملی همانند ضرب خوردگی ، رطوبت ، برودت، حرارت و هر نوع به هم خوردگی تعادل آب و هوایی بر کلیه ی قطعات دوربین به خصوص سنسور دوربین Canon موثر بوده و کارایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

به یاد داشته باشید در صورت  آسیب دیدگی این قطعه لازم است در مدت زمانی کوتاه برای تعمیرات آن اقدام کنید. در صورتی که آسیب دیدگی سنسور دوربین کانن به موقع برطرف نشود مشکلات بسیاری را برای دوربین ایجاد می کند. لازم به ذکر است که قطعات دوربین بسیار به یکدیگر نزدیک بوده و در صورتی که تعمیر و یا تعویض سنسور دوربین Canon توسط افراد حرفه ای انجام نشود ممکن است بر سایر قطعات دوربین تاثیر گذاشته و عملکرد دوربین را با مشکل مواجه کند.

تمیز کردن سنسور دوربین کانن

تمیز کردن سنسور دوربین canon به صورت مداوم و البته درست، به عملکرد هرچه بهتر این قطعه و در نهایت، سالم ماندن دوربین کمک می کند. حسگری که در دوربین به کار رفته است، گرد و خاک را به سرعت جذب می کند و این مسئله، موجب افت کیفیت عکس های ثبت شده می گردد. وجود لکه های تکراری در عکس ها نشان می دهد که سنسور آلوده شده و باید هرچه زودتر، پاکسازی گردد.

پیش از تمیز کردن این بخش، محیط کارتان را کاملا تمیز کرده و وسایل مورد نیاز را فراهم نمایید. شما می توانید با استفاده از یک اسپری هوا، گرد و خاک انباشته شده در سنسور را از بین ببرید. همچنین می توانید این کار را با استفاده از یک سواب (براش) مخصوص تمیز کردن سنسور دوربین انجام دهید. البته پیشنهاد ما این است که برای اطمینان از درستی کار و آسیب ندیدن دوربین، از تکنسین های تعمیر دوربین کانن کمک بگیرید.

تعویض سنسور دوربین کانن

انواع سنسور دوربین

جالب است بدانید که به طور کلی، سه نوع سنسور در دوربین های کنون به کار رفته و می رود. سنسور CMOS یکی از انواع سنسور دوربین canon است که نیم رسانای اکسید فلزی مکمل است. Foveon هم نوع دیگری از سنسورهای دوربین است که تقریبا در بیشتر مدل های دوربین کنون به کار رفته است. دسته سوم سنسورهای CCD هستند که به صورت انحصاری برای استفاده در دوربین ها ساخته شده اند. هریک از این حسگرها، ویژگی های خاصی داشته و در صورت خرابی آنها باید به شکل متفاوتی عیب یابی و ترمیم شوند.

با توجه به موارد ذکر شده و پیچیدگی سنسور ها برای تعمیر یا تعویض این قطعه به واحد تخصصی تعمیرات دوربین کانن مراجعه کنید. سنسور ها در هر مدل که باشند معمولا بر اثر استفاده های مداوم دچار فرسودگی شده و به تعمیرات و یا تعویض نیاز دارند.

تعمیر سنسور دوربین Canon

همان طور که پیش تر اشاره کردیم سنسور ها قطعات حساسی هستند که اگر دچار آسیب دیدگی بشوند لازم است توسط تعمیرکار متخصص تعمیر و ترمیم بشوند. به همین دلیل لازم است برای تعمیرات سنسور دوربین Canon به نمایندگی رسمی کانن مراجعه کنید. متخصصان و کارشناسان حاضر در این واحد به دلیل بهره مندی از تخصص و مهارت می توانند سنسور را در مدت زمانی کوتاه تعمیر کنند.

به یاد داشته باشید هرگونه تعمیرات ناآگاهانه ممکن است دستگاه شما را با اختلالات جدی رو به رو کند و حتی در مواردی هزینه هایی سنگین برای خرید یک دوربین جدید در پی داشته باشد. به همین منظور لازم است برای تعمیرات این قطعه به واحد تخصصی تعمیرات دوربین مراجعه کنید.

نمایندگی دوربین کانن

نمایندگی کانن در راستای ارائه خدماتی کاربردی در واحد دوربین های خود، انواع دوربین های فیلمبرداری و عکاسی کانن را به صورت اورجینال به فروش می رساند و خدمات ارائه شده در نمایندگی دوربین کانن تنها محدود به فروش نیست بلکه شامل تعمیرات دوربین های حرفه ای کانن نیز می شود.

متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای در این مجموعه با بهره مندی از به روز ترین ترفند های تعمیراتی و تخصصی می توانند انواع عیوب دروبین ها را در مدت زمانی کوتاه برطرف کنند. به یاد داشته باشید دوربین ها دارای قطعات بسیار حساسی هستند و در صورت ی که تعمیرات آن ها به درستی انجام نشود مشکلات بسیاری را برای کاربران به وجود می آورند.

Rate this post