اشتراک گذاری

تعمیرات کاغذ کش کپی کانن

در این مقاله با نکات جالبی در مورد تعمیر کاغذکش کپی کانن آشنا می شوید. البته موارد و نکته گفته شده منحصر به دستگاه های کپی کنون نیستند و در مورد دستگاه های دیگر برندها هم صدق می کنند. کاغذکش مسئول حرکت برگه است و خرابی آن مشکلاتی را در ورود برگه به دستگاه، حرکت و خروج آن ایجاد می کند. مشکلاتی را که نشان دهنده خرابی این قطعه هستند، در ادامه معرفی می شوند. با توجه به این علائم، می توانید در زمان مناسب اقدام به تعمیر کاغذکش کپی کانن کنید تا مشکل با کمترین هزینه برطرف شود. برای تعمیر کاغذکش فتوکپی خود می توانید از تیم تعمیرات دستگاه کپی در نمایندگی کانن مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیرات کاغذ کش کپی کانن

نشانه های خرابی کاغذکش دستگاه کپی کانن

آیا می دانید چه موقع باید اقدام به تعمیر کاغذکش کپی کانن کنید؟ با توجه به نشانه های خرابی این قطعه، متوجه می شوید که چه موقع باید آن را ترمیم یا تعویض کنید. علامت اصلی آسیب دیدگی کاغذکش، این است که برگه وارد دستگاه نشده و یا از آن بیرون نمی آید. همچنین وقتی برگه در ورودی کاغذ کش (ADF)  گیر کرده و وارد دستگاه نمی شود، باید این قطعه را ترمیم کرد.

گیر کردن کاغذ در خروجی هم نشان می دهد که احتمالا زمان تعمیر کاغذ کش کپی کانن فرا رسیده است. گیر کردن کاغذ در فیدر مرحله ۱ ADF، دیگر موردی است که باید برای رفع آن باید کاغذ کش را بررسی و ترمیم کرد. گاهی هم کاغذ زیر بلت کاغذ گیر می کند. ایجاد صدای ناهنجار در هنگام کشیدن کاغذ، چروک و کرکره ای شدن برگه در ADF، سرعت کم حرکت برگه در فیدر کاغذ کش و باز شدن درب ADF هم دیگر علائم خرابی کاغذکش فتوکپی canon هستند.

هزینه تعمیر کاغذکش کپی کانن

قیمت تعمیر کاغذکش کپی کانن، بسته به شدت خرابی این قطعه متفاوت است. اگر بخش هایی از کاغذکش گیر کرده باشند و با یک سری اقدامات ساده بتوان مشکل آن را برطرف کرد، معمولا لازم نیست مبلغ بالایی پرداخت کنید. در بیشتر موارد، کاغذکش قابل تعمیر است و عیب یابی و ترمیم آن هزینه بالایی ندارد. اگر این قطعه شکسته باشد و به طور کلی کار نکند، باید آن را تعویض کنید. در این صورت بخشی از هزینه تعمیر و تعویض کاغذکش دستگاه کپی کانن، مربوط به قیمت قطعه جدید است.

عملکرد کاغذکش در دستگاه کپی

به طور کلی کاغذکش های به کار رفته در دستگاه های کپی، از چند بخش تشکیل شده اند. بخش های ورودی، میانی و خروجی این قطعه، در فرایند ورود و خروج برگه به دستگاه کپی دخالت دارند. به این ترتیب که کاغذکش ورودی، برگه را به داخل دستگاه کشیده و کاغذکش میانی، آن را به سمت فیوزینگ هدایت می کند. بعد از تمام شدن عملیات تونر ریزی، کاغذ کش خارجی وارد عمل شده و برگه را به بیرون هدایت می کند. چنانچه هریک از این بخش ها دچار مشکل شوند یا به هر دلیل قادر به انجام وظایف خود به صورت صحیح نباشند، عملیات ورود و خروج برگه هم درست انجام نمی شود و به دنبال آن، عملیات چاپ با اختلال مواجه می گردد.  در چنین شرایطی باید با تعمیر کاغذکش دستگاه کپی کانن و دیگر برندها، مشکلات این قطعه را برطرف کرد.

تعویض و تعمیرات کاغذ کش کپی کانن

در صورتی که بررسی دستگاه و تست آن کارشناسان ما را به این نتیجه برساند که امکان بهسازی و تعمیرات کاغذ کش کپی کانن وجود ندارد، با کسب اجازه از صاحب دستگاه، اقدامات لازم جهت تعویض کاغذ کش کپی کانن آغاز خواهد شد. در صورت نیاز به تعویض، قطعه موردنظر از انبار واقع در مرکز تعمیرات کپی کانن – با ضمانت اصل و اورجینال بودن- تهیه شده و در روند تعویض بکار خواهد رفت. اگرچه کار انتقال کاغذ در دستگاه کپی به عهده کاغذ کش هاست (شامل کاغذ کش ورودی و کاغذ کش خروجی) لیکن توجه داشته باشید که گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی لزوماً به معنای خرابی این بخش از دستگاه نیست. گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی می تواند علل مختلفی داشته باشد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

  1. در صورتی که داخل کلاچ ها و نیز کاغذ کش های شماره ۱ و ۲ کثیف باشند کاغذ از کاست بالا نخواهد آمد و پنل دستگاه پیغام گیر کردن کاغذ را به نمایش در خواهد آورد. جهت رفع این اشکال کارشناسان ما در مرکز تعمیرات کاغذ کش کپی کانن اقدام به تمیزی کلاچ و کاغذکش ها خواهند کرد. اگر با تمیزی کاغذ کش ها باز هم کاغذ گیر کرد نیاز به تعویض کاغذکش ها می باشد.
  2. کثیفی یا سوختن سنسورهای مسیر عبور کاغذ نیز باعث گیر کاغذ و یا روشن شدن نشانگر گیر کاغذ روی صفحه پانل می گردد که می بایست اقدامات لازم جهت رفع این اشکال بر روی دستگاه پیاده شود.
  3. در صورتی که رجیستور و فنرهای زیر آن خراب باشد کاغذ به صورت چند برگی از کاست خارج می شود در چنین وضعیتی لازم است کثیفی و یا خرابی کلاچ های PS و استاپر رفع شود. خرابی های مرتبط با این بخش نیز توسط کارشناسان مرکز تعمیرات کاغذ کش کپی کانن ارائه می گردد.
  4. در صورتی که سر نوشته های کپی قطع می شود لازم است کلاچ ها تمیز و در صورت نیاز تعویض گردند.
  5. موضوع دیگری که سبب گیر کردن کاغذ در دستگاه می گردد خرابی چرخ دنده های رابط درایور به تانک دولوپر و درام است.
  6. کثیفی سینی ورودی هیتر نیز باعث گیر کاغذ در ابتدای هیتر می گردد. بعلاوه شکستن چرخ دنده سر هات رولر یا تفلون نیز باعث گیر کاغذ در ابتدای هیتر می گردد.
  7. کثیفی ناخنک های هیتر باعث گیر کاغذ در بین تفلون و پرس می گردد.

تعمیرات کپی کانن

مدیریت مرکز تعمیرات کپی کانن به سبب اطمینان از عملکرد کارشناسان تعمیر خویش، تمامی عملیات اجرا شده به دست کادر فنی این مجموعه را گارانتی نموده و به کاربران و مشتریان ارجمند این اطمینان را می‌دهد که سرویس های انجام شده از بالاترین سطح کیفی برخوردارند؛ گارانتی خدمات این مرکز، به منظور کسب رضایت مشتریان گرامی و ایجاد اطمینان از کیفیت سرویس‌های تعمیر صورت پذیرفته است. ب

د نیست بدانید که بهره‌مندی و تسلط کارشناسان مرکز تعمیرات کپی کانن از نوین‌ترین متدهای تعمیر این امکان را فراهم آورده تا غالب اختلالات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های کپی کانن به بهترین شیوه رفع و برطرف گردند. استفاده از مواد اولیۀ با کیفیت و عالی، جایگزینی قطعات معیوب با قطعات اصلی و شرکتی، استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار آلات لحیم کاری و ترمیم و … از جمله عوامل موفقیت کارشناسان مرکز تعمیرات کپی کانن در تعمیر، ترمیم و سرویس همه جانبه دستگاه‌های کپی کانن -از جمله تعمیرات کاغذ کش کپی کانن- هستند.

نمایندگی کانن و واحدهای تعمیرات کانن

نمایندگی کانن با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی کانن فراهم گشته است. نمایندگی کانن در بخش فروش، عرضه‌کنندۀ دستگاه ‌های کانن و در پارت تعمیر، ارائه‌دهندۀ خدمات پس از فروش است.

تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی کانن توسط تیمی از کارشناسان متخصص در دو حوزه فروش و تعمیر انجام می‌پذیرد و تلفیق این دو مجموعه، -یعنی «کارشناسان متخصص» و «امکانات و تجهیزات حرفه‌ای»- سبب گشته تا به اذعان بسیاری از همکاران، نمایندگی کانن یکی از مراکز پیشرو و متخصص در ارائه خدمات فروش و تعمیر کانن مطرح گردد. سایر واحدهای تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی می گردند.

Rate this post