اشتراک گذاری

تعمیر لنز دوربین کانن

تعمیر لنز دوربین کانن، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا همه ما می دانیم که لنز استوانه‌ای حاوی مجموعه‌ای از عدسی ها است که نور را از خود عبور می دهد و به درون دوربین هدایت می‌کند و در نتیجه تصویر به صورت واضح بر روی فیلم عکاسی یا گیرنده تصویر منعکس شود. کیفیت عکس، بیش‌تر به لنز بستگی دارد تا دوربین. همین توضیح ساده اهمیت تعمیر لنز دوربین کانن را به خوبی نشان می دهد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تعمیر لنز دوربین کانن داشته باشید، ادامه این مقاله به شما کمک می کند. ما به شما می گوییم که هنگام خرابی لنز یا کار کردن آن چه اقداماتی انجام دهید. اقداماتی که پیش از تعمیر لنز دوربین canon به برطرف شدن مشکل این قطعه کمک می کنند. همچنین نکاتی را برای پیشگیری از آسیب دیدگی و خرابی لنز بررسی می کنیم تا اصلا نیاز به تعمیر لنز دوربین کانن نداشته باشید. در نهایت با نحوه تعویض لنز دوربین آشنا می شوید. البته همکاران ما در نمایندگی تعمیر دوربین کانن مرکز سخت افزار ایران کنار شما هستند تا لنز را به بهترین شکل ترمیم نمایند.

تعمیر لنز دوربین کانن با گارانتی

هزینه تعمیر لنز دوربین canon

برای تعیین هزینه تعمیر لنز دوربین کانن یا هر برند دیگری، باید دید این قطعه چقدر آسیب دیده است. معمولا وقتی لنز قابل تعمیر باشد، لازم نیست مبلغ زیادی بابت تعمیر آن پرداخت کنید. اما در برخی موارد، لنز به گونه ای آسیب دیده که عملا قابل تعمیر نیست. در این صورت نیاز به تعویض لنز است و هزینه نهایی، به قیمت لنز جدید بستگی دارد. بهتر است برای اطلاع از هزینه تعمیر لنز دوربین canon تا عیب یابی آن توسط تعمیرکار منتظر بمانید.

نکات مهم برای پیشگیری از تعمیر لنز دوربین کانن

  • ترجیحاً بر روی لنز دوربین خود یک فیلتر UV قرار دهید.
  • زمانی که باد می آید لنز دوربین را عوض نکنید.
  • لنز دوربین را در نزدیکی کیف دوربین تعویض کنید.
  • قبل از برداشتن لنز دوربین را خاموش کنید.
  • اگر برای مدتی طولانی نمی خواهید از دوربین خود استفاده کنید باتری را داخل دوربین نگذارید.

رعایت نکاتی که اشاره کردیم می تواند شما را کمک کند تا هیچ وقت به تعمیر لنز دوربین کانن خود نیاز پیدا نکنید.

تعویض لنز دوربین کانن

اگرچه اولویت تیم تعمیرات دوربین کانن، تعمیر لنز این دستگاه است، گاهی امکان تعمیر لنز دوربین کانن وجود نداشته و باید آن را تعویض کرد. در این صورت، مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. فضایی که قصد تعویض لنز را در آن دارید، کاملا تمیز کنید؛ طوری که هیچ گونه آلودگی یا گرد و خاک در آن نباشد.
  2. بهتر است دوربین را به پشت بر روی سطحی نرم قرار دهید تا از  ال سی دی دوربین  محافظت شود.
  3. در ادامه تعویض لنز دوربین کانن، لنز جدید را نزدیک دوربین قرار دهید تا سرعت کار بیشتر شود.
  4. با دست چپ، دکمه رها کردن لنز را فشار دهید.
  5. حالا با دست راست، لنز را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و لنز را بردارید.
  6. لنز را کنار گذاشته و دریچه محافظ موجود بر روی لنز دیگر را بردارید و بر روی لنزی که برداشته اید ببندید.
  7. حالا نقطه قرمز رنگ روی لنز را بر روی نقطه قرمز رنگ موجود روی بدنه دوربین قرار دهید.
  8. لنز جدید را جا انداخته و جهت عقربه های ساعت بچرخانید. وقتی صدای کلیک مانندی را شنیدید، درپوش روی لنز را بردارید و با گرفتن یک عکس، آن را امتحان کنید.
تعویض لنز دوربین کانن

نحوه تعمیر لنز دوربین کانن

مهم نیست که دقیقا  از چه نوع دوربین و به چه کیفیتی استفاده می کنید؛ در تعمیر لنز دوربین کانن مهم این است که هر آنچه را که دارید درست و با دقت نگه داری کنید. در زیر دشمنان اصلی دوربین را معرفی می کنیم که شناخت آنها برای همه کسانی که از دوربین کانن استفاده می کنند، مهم و ضروری است. هر چه از این دشمنان بیشتر دوری کنید به همان اندازه کمتر به تعمیر لنز دوربین کانن محتاج می شوید.

  • آب و رطوبت
  • حرارت و برودت شدید
  • مواد شیمیایی
  • نوسان الکتریکی
  • تابش مستقیم نور خورشید یا نور چراغ های لیزری
  • گرد و غبار، لکه ها ،شن زدگی
  • تکان بسیار شدید و ضربه خوردگی

اقدامات اولیه قبل از تعمیر لنز دوربین کانن

چک کردن سلامت باتری

  • مطمئن شوید باتری های درون دوربین تازه هستند.
  • دوربین را در حالت shooting/recording قرار دهید.
  • باتری را از دوربین خارج کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید و دوباره باتری را دورن دوربین قرار دهید.
  • دوربین را روشن کنید. اگر لنزها کار نکردند، روش دیگری را امتحان کنید.
  • در تعمیر لنز دوربین کانن این روش اولین و ساده ترین کاری ست که می توانید انجام دهید.

روش هوا

  • یک دمنده هوای دستی پیدا کنید. لنز دوربین ممکن است به دلیل وجود حتی یک دانه گرد و خاک در قسمتی از لنز، جلو و عقب نرود. می توانید از یک دمنده هوا برای خارج کردن ذرات گرد و خاک استفاده کنید.
  • اگر نتوانستید یک دمنده هوا پیدا کنید می توانید از هوای فشرده استفاده کنید و تعمیر لنز دوربین کانن را خودتان انجام دهید
  • دوربین را روشن کنید. جلو و عقب رفتن لنز را امتحان کنید. اگر باز هم لنز کار نکرد، نا امید نشوید

فشار دادن لنز دوربین را امتحان کنید.

دوربین را خاموش کنید و به پشت روی یک سطح قرار دهید، لنز آن به سمت بالا باشد. به فاصله بین لنز و محل قرار گیری لنز نگاه کنید. اگر متوجه شدیدکه شکاف در همه اطراف لنز متعادل نیست، تعمیر لنز دوربین کانن ساده خواهد بود. این مشکل معمولا زمانی اتفاق می افتد که لنز دوربین بیرون باشد و روی زمین بیفتد. بسیار ملایم لنز را به سمتی که شکاف بزرگ تر است، فشار دهید. شما باید صدای یک کلیک را بشنوید که نشان دهنده جاگیری صحیح لنز است.

به عبارت ساده تر اگر لنز به یک طرف کج شده باشد، لنز را به سمت مقابل فشار دهید، اگر یک صدای کلیک شنیدید، بنابراین لنز در محل اصلی خود قرار گرفته است. اگر لنز در یک زاویه گیر کرده بود، لبه لنز را روی لبه یک میز قرار داده و آن را به سمت مرکز لنز فشار دهید، دوباره یک صدای کلیک می شنوید که یا لنز به محل اصلی خود برگشته یا پین هایی که در شیار لوله لنز قرار می گیرد، شکسته اند. سعی کنید دوربین را دوباره روشن کنید تا از تعمیر لنز دوربین کانن خود مطمئن شوید.

لنز را دوباره در محل خود قرار دهید.

در هنگام تعمیر لنز دوربین کانن اگر لنز بیرون نمی آمد یا جلو آمد ولی دوباره جمع نشد، دوربین را خاموش کنید. با یک دست دوربین را نگه دارید و با دست دیگر لنز را گرفته و به آرامی بچرخانید. با هر دو بخش لنز این کار را انجام دهید. یک صدای کلیک می شنوید که لنز به محل خود برگشته است. دوربین را روشن کنید.

کج شدن لنز را بررسی کنید.

دوربین را از پشت در یک محل قرار دهید و از کنار به لنز نگاه کنید. ممکن است کمی کج به نظر برسد. اگر این مشکل وجود داشت، دوربین را روشن کنید و به طور ملایم لنز را از کنار به سمت مرکز بکشید. ممکن است تعمیر لنز دوربین کانن را با موفقیت به پایان برسانید و مشکل برطرف شود.

حلقه لنز را بچرخانید

رو ش دیگر برای تعمیر لنز دوربین کانن این است که در حالی که دوربین روشن است بزرگترین حلقه لنز را بچرخانید. صدای کلیک را خواهید شنید. اگر در ابتدا به نظر برسد که فوکوس خاموش است، دوربین را خاموش و روشن کنید و تعداد زیادی عکس از دور و نزدیک بگیرید. فوکوس باید به آهستگی شروع به بهبود یافتن کند. اگر هیچ یک از اقدامات یاد شده به تعمیر لنز دوربین کانن شما کمک نکرد، ناچارا باید به یک مرکز معتبر و مجهز مراجعه کنید.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با در اختیار داشتن مجوز فروش محصولات این کمپانی، به کاربران و دوستداران عکاسی این نوید را می دهد که هر محصولی را که از این مرکز تهیه  کنند، اصل و اوریجینال باشد و بهترین کیفیت را برای مشتری رقم بزند. کارشناسان ما در نمایندگی کانن با صبر و حوصله شما را راهنمایی و هدایت خواهند کرد.

تعمیرات کانن

مرکز تعمیرات کانن با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و قطعات جانبی اصل این امکان را به کاربر می دهد که حتی پس از اعمال تعمیرات سخت و سنگین، دستگاه کیفیت پایه و اولیه خود را حفظ کند. کارشناسان ما در بخش تعمیرات در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند و دستگاه شما بر اساس مشکل و اختلالی که دارد، در بخش تخصصی خود تعمیر خواهد شد.

3/5 (2 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سیدجسیم هادی
    28 ژوئن 2023 6:40 ب.ظ

    سلام وخسته نباشید
    مطالب ارائه شده خیلی مفید بود
    موفق و سرافراز باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

یک × 1 =