اشتراک گذاری

تعویض لامپ پروژکتور کانن

لامپ پروژکتور از آن دست قطعاتی است که کاربر در زمان استفاده از ویدئو پروژکتور (در دراز مدت) ناچار به تعویض و یا تعمیر آن خواهد شد. لامپ تعبیه شده در پروژکتور، در واقع جزیی حیاتی از این دستگاه است که در صورت خرابی، عملکرد کل دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به عبارتی دیگر در صورت خرابی لامپ پروژکتور کانن، دستگاه عملاً بدل به ابزاری بی‌مصرف خواهد شد و توانایی ارائه سرویس را نخواهد داشت.

در صورتی که نور دستگاه کم گردد و یا چراغ آلارم Lamp روی پنل دستگاه روشن شود، می‌بایست هر چه سریع‌تر جهت تعویض لامپ پروژکتور کانن اقدام کرد. تعویض لامپ پروژکتور کانن یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در مرکز تعمیرات کانن است که هم در تعمیرگاه و هم به صورت سرویس در محل ارائه می‌گردد.

تعویض لامپ پروژکتور کانن

آموزش تعویض لامپ پروژکتور کانن

شما کاربران گرامی می توانید با طی مراحل درج شده در بخش زیر تعویض لامپ پروژکتور کانن خود را انجام دهید. فرآیند تعویض لامپ پروژکتور کانن با اندک مهارتی امکانپذیر است و نیاز به ابزار پیچیده و یا خاصی ندارد. (آموزش ارائه شده در بخش زیر، خوشبختانه برای غالب پروژکتورها غالب استفاده است.)

  • دوشاخه پروژکتور را از پریز برق جدا کنید: 

پروژکتور را خاموش کنید و پس از چند دقیقه -که لامپ دستگاه به خوبی خنک شد آنرا از برق بکشید. (اگر برق دستگاه را قطع کنیم لامپ همچنان داغ خواهد ماند.)

  • محافظ لامپ را جدا نمایید: 

در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور کانن، باید پیچ‌های مرتبط را با پیچ گوشتی باز کرد. معمولاً ۲ یا ۴ پیچ در را به بدنه متصل کرده‌اند. مدل هایی نیز وجود دارد که در آنها درب لامپ روی سطح بالایی پروژکتور قرار گرفته است.

  • لامپ را از محل خود خارج کنید: 

در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور کانن، با دستگیره‌ای که به همین منظور در پروژکتور تعبیه شده است لامپ را به آرامی از محل خود خارج کنید. سیم های وصل شده به لامپ را نیز با دقت جدا کنید. لامپ سوخته را در گوشه‌ای بگذارید و دقت نمایید تا با لامپ سالم اشتباه نشود.

  • محل لامپ پروژکتور را تمیز و گردگیری نمایید: 

برای گردگیری مکان لامپ پروژکتور بهتر است از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید.

  • لامپ سالم را در محل لامپ پروژکتور قرار دهید: 

سیم های جدا شده از لامپ معیوب و سخوته را به لامپ جدید و سالم وصل نمایید و لامپ را در محل مناسب تعیبه شده در دستگاه، قرار دهید. تلاش نمایید تا دستان و انگشتانتان تنها با قاب پشت لامپ تماس داشته باشد و باقی نقاط لامپ و دستگاه را لمس نکنند (برای عدم لمس مستقیم می توانید یک پارچه را واسطه کنید).

  • درب لامپ را سر جای خود قرار دهید. 

درب محافظ لامپ را دوباره سر جای خود قرار داده و با پیچ گوشتی، پیچ های در را سفت کنید. در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور کانن می بایست تایمر لامپ، ریست شود. جهت شناسایی لامپ جدید توسط پروژکتور می بایست از طریق تنظیمات منو تایمر لامپ را صفر کنید. در صورتی که این کار را انجام ندهید هیچ تصویری توسط دستگاه به نمایش در نخواهد آمد. صفر کردن تایمر لامپ در پروژکتورهای مختلف متفاوت است. در صورتی که اطلاعاتی در این باره ندارید شاید در دفترچه راهنمای پروژکتور بتوانید روش آن را پیدا کنید. در غیر اینصورت از کارشناسان حوزه تعمیرات پروژکتور کانن راهنمایی بگیرید.

آیا میدانید دلیل خاموش شدن پروژکتور چیست؟

تعمیر لامپ پروژکتور کان

پیشگیری از خرابی لامپ پروژکتور کانن

اگر چه احتمال خرابی لامپ پروژکتور کانن در دراز مدت بالاست، اما رعایت برخی نکات می تواند تأثیر بسزایی در افزایش عمر مفید آن داشته باشد. برای افزایش عمر لامپ پروژکتور بهتر است پس از استفاده از پروژکتور و خاموش شدن لامپ آن، از کشیدن دو شاخه دستگاه از پریز برق خودداری کنید. زیرا دستگاه برای خنک سازی خود و لامپ موجود در آن نیاز به فن های خود دارد. بدیهی است که فن های دستگاه نیز نیاز به انرژی برق دارند. بنابراین می بایست با اتمام کار، دو شاخه دستگاه در برق بماند تا انرژی مورد نیاز فن ها جهت خنک سازی دستگاه تأمین شود. در غیر اینصورت لامپ ویدئو پروژکتور به مدت طولانی داغ باقی خواهد ماند. داغی بیش از حد لامپ در بعضی موارد حتی باعث سوختن ناگهانی لامپ میگردد و تعویض لامپ پروژکتور کانن را ضروری می سازد.

پیاده سازی موارد مذکور، ضمن افزایش عمر مفید پروژکتور، سبب صرفه جویی در هزینه نگهداری و استفاده از این دستگاه می گردد. در این میان، نحوه روشن و خاموش کردن دستگاه و میزان دود و گردو غبار موجود در دستگاه نیز در تعیین میزان عمر لامپ پروژکتور بسیار مؤثر است. (کاربران گرامی توجه داشته باشند که ترکیدن لامپ در درون دستگاه ممکن است سبب آسیب رسانی به دیگر بخشهای دستگاه گردد بنابراین توصیه می‌شود تعویض لامپ پروژکتور کانن به هنگام و بموقع انجام شود).

تعمیرات پروژکتور کانن

تعمیرات پروژکتور کانن یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز می باشد که در راستای برآورده سازی نیازهای کاربران این دستگاه به خدمات تعمیر، سرویس، نگهداری و ترمیم پروژکتور انجام می پذیرد. مرکز تعمیرات پروژکتور کانن سال هاست که با شعار «کیفیت، تعهد، مشتری مداری» فعالیت خویش را در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به هموطنان گرامی آغاز کرده است. این مرکز به دلیل همکاری با تیمی از برجسته ترین کارشناسان این حوزه و بهره‌ مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، قادر به تعمیر و بازیابی پروژکتورهای کاننی است که به هر دلیل دچار افت در عملکرد یا خرابی شده‌اند. تعمیر و تعویض لامپ پروژکتور از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در این مرکز است که هم در تعمیرگاه و هم به صورت سرویس در محل انجام می‌پذیرد.

نمایندگی تعمیرات کانن

تعمیرات کانن دربردارندۀ تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری است که در فهرست خدمات پس از فروش این نمایندگی ذکر شده است. مرکز تعمیرات کانن با تعهد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خویش و با سرلوحه قرار دادن بینش مشتری‌ محور، در تلاش است تا رضایت تمامی کاربران این برند را کسب نماید. موفقیت و پیشروی این مرکز مرهون تعهد به پارامترهایی است که از زمان راه اندازی و تأسیس این مرکز اجرایی گشته اند؛ برخی از پارامترهای مذکور عبارتند از: تعهد مرکز تعمیرات پرینتر کانن به ضمانت و گارانتی تمامی خدمات ارائه شده، استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم و… . واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی کانن فراهم گشته است. نمایندگی کانن در بخش فروش، عرضه‌کنندۀ دستگاه ‌های کانن و در پارت تعمیر، ارائه‌دهندۀ خدمات پس از فروش است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی کانن توسط تیمی از کارشناسان متخصص در دو حوزه فروش و تعمیر انجام می‌پذیرد و تلفیق این دو مجموعه، -یعنی «کارشناسان متخصص» و «امکانات و تجهیزات حرفه‌ای»- سبب گشته تا به اذعان بسیاری از همکاران، نمایندگی کانن یکی از مراکز پیشرو و متخصص در ارائه خدمات فروش و تعمیر کانن مطرح گردد.

Rate this post