اشتراک گذاری

تعویض کارتریج کانن

تعمیر و تعویض کارتریج کانن یکی از کارهای بسیار حساس، تخصصی، آکادمیک، ظریف و از زیر شاخه های تعمیرات ماشین های اداری  است. تکنسین تعمیر و  تعویض کارتریج کانن حتما باید دوره های فنی و تخصصی تعمیر و بازسازی کارتریج را گذرانده باشد تا بتواند ایرادات دستگاه را به درستی تشخیص دهد و برای رفع آنها بهترین گزینه را انتخاب نماید.

این نکته را همواره به یاد داشته باشید که تعمیر و تعویض کارتریج نیاز مند تخصص و مهارت است. تعویض کارتریج پرینتر شامل تعویض کارتریج لیزری و جوهر افشان است. دستگاه کپی نیز یک یونیت کارتریج دارد داخل این یونیت یک کارتریج تونر تعبیته شده است. کارشناسان در هنگام بروز مشکل در دستگاه اقدام به تعویض کارتریج تونر دستگاه کپی می نمایند.

اهمیت تعویض کارتریج کانن

هنگامی که مقدار باقیمانده کارتریج تونر کاهش می یابد، دستگاه یک پیام نمایش می دهد به این معنی که کم کم باید برای تعویض کارتریج کانن آماده شوید. توجه داشته باشید اگر به این پیام بی توجه باشید و بدون حل این مشکل به چاپ ادامه دهید، ممکن است کیفیت چاپ تحت تأثیر قرار بگیرد. می توانید مقدار باقیمانده کارتریج تونر را در نمایشگر دستگاه بررسی کنید. پیام نشان داده شده به مقدار باقیمانده کارتریج تونر بستگی دارد. بسته به اینکه چه پیامی نشان داده می شود، کارتریج تونر جدیدی آماده کنید یا کارتریج تونر فعلی را با کارتریج جدیدی تعویض کنید. تعمیر و تعویض کارتریج کانن از جمله تخصص های اصلی مجموعه تعمیرات پرینتر کانن است.

چه زمانی باید برای تعویض کارتریج کانن اقدام کرد؟

اگر نتایج چاپ شروع به نشان دادن ویژگی های زیر کرد، یکی از کارتریج های تونر شما خالی است و باید برای تعویض کارتریج کانن اقدامات لازم را انجام دهید؛ حتی اگر هیچ پیامی نمایش داده نشود، کارتریج تونر تقریبا خالی را عوض کنید.

  • زمانی که لکه هایی در چاپ ظاهر می شود و چاپ یکدست نیست
  • چاپ تا حدی کم رنگ است
  • تراکم نامنظم در چاپ
  • ظهور نقاط سفید در چاپ
  • ترشحات و لکه های تونر ظاهر می شود
  • فضای خالی اسناد اصلی در چاپ خاکستری می شود

مراحل تعویض کارتریج کانن

1. پوشش جلو را باز کنید

2. سینی کارتریج را بیرون بکشید

3. کارتریج تونر هدف را مستقیم به طرف بالا کشیده و از دستگاه خارج کنید

4. کارتریج تونر تعویضی را از مواد بسته بندی بیرون آورید؛ نوار روی مواد بسته بندی را جدا کنید. کارتریج تونر را بیرون بکشید.

5. کارتریج تونر را ۵ یا ۶ بار تکان دهید تا تونر در داخل کارتریج به صورت یکنواخت پخش شود، اما دقت کنید که در هنگام تعویض کارتریج کانن به سطح درام زیر کارتریج تونر دست نزنید.

6. کارتریج تونر را نصب کنید

7. هر رنگ کارتریج تونر در سینی کارتریج تونر شکاف خود را دارد و این سینی با یک برچسب رنگی مربوطه نشان داده می شود. کارتریج تونر را در شکاف مربوط به رنگ خود قرار دهید.

8. سینی کارتریج تونر را به عقب فشار دهید تا در جای خود قرار بگیرد و درپوش جلو را ببندید.

9. درست بعد از بستن درپوش جلو، تنظیم سریع شروع می شود.

تفاوت تعمیر و تعویض کارتریج پرینتر های لیزری و جوهرافشان

همه پرینتر ها نیاز به کارتریج برای تامین رنگ دارند. در واقع کارتریج منبع اصلی تامین رنگ دستگاه های چاپ است. انواع پرینترهای موجود در بازار با کارتریج تونر یا کارتریج جوهر افشان کار می کنند. شیوه انتقال رنگ بر روی کاغذ در پرینترهای لیزری توسط تونر انجام می شود در حالی که جوهر وظیفه انتقال رنگ را در پرینترهای جوهر افشان بر عهده دارد. کارتریج های جوهر افشان قابلیت شارژ را دارند، ولی تعویض کارتریج تونر ضروری است و نمی توان این کارتریج را به سادگی شارژ کرد.

شارژ کارتریج کانن

داشتن پیشرفته ترین تجهیزات و به کارگیری افراد متخصص و مجرب در مرکز تعمیرات کانن منجر به ارائه خدماتی با کیفیت و کسب رضایت صد در صدی مشتریان شده است. ماشین های اداری از جمله پرینتر و دستگاه کپی از جمله لوازم پرکاربرد در تمامی ادارات است؛ به همان میزان هم نیاز به تعمیر و سرویس این دستگاه بیشتر احساس می شود. پس از انتخاب بهترین نوع پرینتر و دستگاه کپی مناسب ترین آنها بر اساس نیازتان لازم است جهت بهینه سازی عملکرد آن ، سرویس ها و تعمیرات دوره ای را بنا به مصرفتان انجام دهید. مرکز شارژ کاتریج کانن برای این سرویس دهی آمادگی لازم را دارد. برای تعویض کاتریج کانن خود باید به افراد متخصص و مجرب مراجعه کنید تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

 تعمیرات کانن

مرکز تعمیرات کانن برای سرویس دهی همه محصولات این کمپانی آمادگی لازم را دارد. این مرکز متشکل از واحد های جداگانه تعمیرات است و کاملا تخصصی و حرفه خدمات رسانی می کند. دراین بخش لازم می دانیم جهت آشنایی کاربران گرامی با خدمات مختلف نمایندگی کانن به معرفی واحدهای تعمیرات کانن بپردازیم.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن، واحد رسمی و مجاز فروش و خدمات پس از فروش کانن است. اگر قصد خرید هر یک از محصولات کانن را دارید به راحتی می توانید با بهره مندی از خدمات مشاوره ای مرکز، بهترین تصمیم را با توجه به شرایط اختصاصی خود بگیرید.

Rate this post