اشتراک گذاری

تعمیر درام پرینتر کانن

تعمیر درام پرینتر کانن ، از جمله خدمات تخصصی مرکز تعمیرات کانن می باشد. پرینترها همیشه نقش اساسی در زندگی مدرن بشر داشته اند. تقریبا بدون آنها نمیتوان هیچ کار گرافیکی یا اداری را انجام داد. پرینترهای کانن هیشه یکی از محبوب ترین چاپ گرهای بازار ایران بوده و همواره مردن ایران از محصولات کمپانی کانن استقبال نموده اند. دراین مقاله قصد داریم به تشریح اجزا و کارکردهای پرینتر کانن و تعمیر درام این چاپ گر محبوب بپردازیم. در ادامه به بررسی خدمات نمایندگی کانن کانن در ارتباط با تعمیر درام پرینتر کانن می پردازیم.

تعمیر درام پرینتر کانن

تعمیرات درام چاپگرهای کانن

چاپ گر ها معمولا به دلیل استفاده بالای کاربران دچار اختلالات فنی زیادی می شوند. این اختلالات می تواند نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد. گاهی دیده شده است که برد دستگاه دچار آسیب شده است و یا اتصالات پرینتر دچار قطعی بوده اند. از طرفی مشکلات خود سیستم عامل و کامپیوتری که داده ها را به پرینتر منتقل می کند را نیز نباید نادیده گرفت.

برای تعمیر درام پرینتر کانن لازم است ابتدا دفترچه را هنمای محصولات کانن را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید و مطمئن شوید تمامی موارد تست سالم بودن درام پرینتر را انجام داده اید.در صورتی که متوجه شدید مشکلات پیش امده جدی بوده و کاری از دست شما بر نمی آید بهتر است از یک کارشناس خبره برای تعمیر درام پرینتر کانن استفاده نمایید. بهتر است بخواهید کارشناس به محل کار شما بیاید تا اینکه شما پرینتر را منتقل کنید. حمل و حرکت متوالی پرینترها سبب آسیب به دستگاه می شود.

اساس و ذات درام در پرینترهای کانن

حساسیت نوری درام های پرینتر کانن و تاثیری که بر روی دستگاه می گذارد و خاصیت رسانایی الکتریکی موجود در دستگاه، اساس و پایه کارکرد درام پرینتر کانن را تشکیل می دهند. تقریبا می توان گفت روند فعالیت درام بر پایه موارد ذکر شده می باشد و در صورتی خرابی این قطعه حیاتی در چاپ گرهای کانن فعالیت پرینتر دچار اختلال می شود و بدون درنظر گرفتن مواردی که در بالا ذکر شد، یک درام به یک وسیله ناکارآمد تبدیل می شود که بیشتر به یک وسیله تزئینی به چشم خواهد خورد تا یک وسیله اداری. لذا در صورت بروز مشکل در اسرع وقت جهت تعمیر درام پرینتر کانن به نمایندگی کانن مراجعه نمایید.

نحوه کارکرد درام پرینتر کمپانی کانن

نحوه کار درام پرینتر لیزری کانن به این گونه است که پس از خوانده شدن تصویر مورد نظر توسط کامپیوتر یا لپ تاپ خانگی ، اطلاعات تصویر به سطح درام که به صورت استوانه ای غلتکی شکل است منتقل می شود و اولین مرحله فرایند چاپ انجام می شود .سپس درام پرینتر کانن که دارای بار اکتریکی مثبت است، بار الکتریکی قسمت های مشخص شده تصویر توسط لیزر چاپ گر کانن را تغییر داده و بدین گونه، تونر شارژ پرینتر را در آن قسمت ها جذب می نماید .

پس از گرم شدن سطح کاغذ، تونر شارژ که به صورت پودر از کارتریج بر روی درام قرار گرفته است، روی سطح کاغذ ذوب شده و به سطح کاغذ می چسبد و نوشته ها بر روی کاغذها نمایان می شود. همانطور که در بالا گفته شد در صورتی خرابی درام کانن تقریبا کارکرد اصلی پرینترهای کانن که چاپ متون باشد از کار می افتد. معمولا این عضو حیاتی در پرینترهای کانن به دلایل خاصی دچار آسیب می شود. برای مدیریت اوضاع بهتر است ابتدا سیستم کاربری خود را چک نمایید تا از صحت فرایند ارسال اطلاعات به پرینتر اطمینان حاصل کنید.

درام ها نقش مهم در فرایند چاپ را دارا می باشند. به همین منظور در صورت بروز مشکل در آن ها تعمیر پرینتر کانن با ایراد در درام باید توسط مهندسین و متخصصین زبده انجام گردد. تجهیزات مورد استفاده در درون چاپ گرها از بهترین قطعات ممکن باشند تا سبب آسیب دیرتر و همینطور هزینه کمتر برای واحد تجاری شود.

نکات مهم در تعمیر درام پرینتر کانن

  1. حتی الامکان سعی نمایید افراد به محل کار شما بیایند و دستگاه را حرکت ندهید
  2. از نمایندگی های معتبر کمپانی کانن استفاده نمایید
  3. اتصالات ورودی به دستگاه را چک نمایید
  4. از سالم بودن ویندوز و انتقال صحیح داده به پرینتر اطمینان حاصل کنید
  5. کارتریج را یک بار خارج و در جای خود قرار دهید و دستگاه را یک بار روشن و خاموش نمایید
  6. مطمئن شوید مشکل از برد پرینتر کانن نبوده باشد
  7. اطمینان حاصل کنید که کارتریج دستگاه شما شارژ می باشد و مشکل پیش آمده ناشی از خالی بودن آن نیست.

نمایندگی کانن و واحدهای تعمیرات کانن

تعمیر درام پرینتر کانن ، تنها یکی از خدمات تخصصی مرکز تعمیرات کپی کانن می باشد. نمایندگی کانن با تجهیز واحدهای مجزا جهت تعمیرات هر محصول تعمیری با کیفیت و بدون بازگشت را به شما کاربران گرامی مژده می دهد. علاوه بر تعمیرات ، خدمات فروش در فروشگاه مرکزی کانن به کاربران گرامی ارائه می گردد.  ارائه ی کالای اصل و اورجینال شعار نمایندگی کانن در بخش فروش است . واحدهای تعمیرات نمایندگی  کانن خدمات پس از فروش محصولات این کمپانی را در کارگاه های تفکیک شده به کاربران ارائه می نمایند. همچنین امکان ارائه سرویس در محل و منزل مشتری نیز فراهم گشته است.

Rate this post