اشتراک گذاری

تعمیر سی سی دی اسکنر کانن

تعمیر سی سی دی اسکنر کانن، در بهبود کیفیت اسکنر بسیار موثر و مهم است. همه ما می دانیم که دستگاه اسکنر وسیله‌ای است برای تصویربرداری از سندی کاغذی؛ در حقیقت این دستگاه ها ورود عکس یا متن به کامپیوتر را ممکن می سازند. هر یک از اسکنر ها اجزا و قطعات ویژه ای دارند که نقش خاصی را ایفا می کنند. امروز اختصاصا درباره تعمیر سی سی دی اسکنر کانن به گفت و گو خواهیم نشست.

اهمیت تعمیر سی سی دی اسکنر کانن

لنز پس از جدا کردن هر فوتون نور، نور را بر روی CCD (Charge Coupled device Array) منعکس می کند و CCD به عنوان قلب یک اسکنر عملیات تبدیل تصویر به سیگنال الکتریکی جهت انتقال به کامپیوتر را انجام می دهد. لنز، تصویر را از طریق یکسری فیلتر که کارشان جدا کردن ۳ رنگ قرمز، آبی و سبز به کار رفته در تصویر است، روی CCD متمرکز می کند. اگر در تعمیر سی سی دی اسکنر کانن بی تفاوت باشیم، این عملیات به طور کلی متوقف خواهد شد.

اسکنرها از نظر شفافیت و وضوح تصویر با هم متفاوت هستند، این مسئله به تعداد سنسورها در هر سطر آرایه CCD، دقت موتور پله ای، کیفیت لنز و نیز میزان روشنایی منبع نور بستگی دارد؛ بدیهی است که با تعمیر سی سی دی اسکنر کانن یک لامپ گزنون با روشنایی زیاد به همراه یک لنز با کیفیت بالا، نسبت به یک لامپ فلورسنت معمولی با یک لنز معمولی و ساده، تصویری با کیفیت بسیار بالاتری ایجاد خواهد کرد.

چگونگی تعمیر سی سی دی اسکنر کانن

CCD، مهمترین قسمت یک اسکنر و رایج ترین فن آوری برای دریافت تصویر در اسکنرهاست. اصولا هر اسکنری، باید بتواند به نحوی تصویر را به سیگنال الکتریکی تبدیل کند. CCD، این کار را انجام می دهد. برای یک متخصص در تعمیر سی سی دی اسکنر کانن ضروری است که بداند هر CCD از یک آرایه دیودهای نوری معروف به Photo Site  تشکیل شده است که این دیودها کار تبدیل فوتون نور را به بار الکتریکی انجام می دهند. این دیودها به نور بسیار حساس هستند و در تعمیر سی سی دی اسکنر کانن بسیار هوشمندانه باید با آنها رفتار کرد. هر چقدر شفافیت نور بیشتر باشد قدرت تبدیل و در نهایت کیفیت اسکن سند بالاتر خواهد بود نتیجه کار دیودها ولتاژهای الکتریکی مختلفی خواهد بود که توسط یک رابط به کامپیوتر منتقل خواهد شد.

آنچه باید درباره تعمیر سی سی دی اسکنر کانن بدانیم

به مجموع آیینه ها، لنز و CCD ،هد اسکن گفته می شود که در اسکنر های تخت متحرک بوده و با حرکت بر روی سند عملیات اسکن انجام می شود. تنظیمات دقیق اجزای مختلف هد، به مدل اسکنر بستگی دارد، اما اصول آن در تمام اسکنرها مشابه است.

در  تعمیر سی سی دی اسکنر کانن در نظر گرفتن کارایی و وظیفه این قطعات هم لازم و ضروری است. هد اسکن با یک تسمه به موتور پله ای متصل است که از لغزش و لرزش هد جلوگیری کرده و هد را در طول سند به جلو هدایت می کند. یک متخصص خبره در تعمیر سی سی دی اسکنر کاننتمامی بخش ها را هوشمندانه بازبینی می کند تا احتمال اختلال و خطای مجدد را به صفر برساند. باید گفت تمام دقت و کیفیت یک اسکنر در هد اسکن و تکنولوژی های تفکیک پذیری نور و تبدیل آن خلاصه می شود.

تعمیر سی سی دی اسکنر کانن

تاثیر تکنولوژی سنسور در تعمیر سی سی دی اسکنر کانن

اسکنرهای صفحه تخت، دارای دو نوع تکنولوژی سنسور هستند؛ در تعمیر سی سی دی اسکنر کانن باید با هر دو نوع تکنولوژی آشنایی داشته باشیم؛

اسکنر کانن کار نمی کند

  1. Charge couple device=CCD
  2. Contact Image sensor=CIS

CCD یک تکنولوژی قدیمی تر است که از آن در دوربین های دیجتال نیز استفاده می شود. اسکنرهایی که از تکنولوژی CCD استفاده می کنند، متداولتر هستند و کیفیت تصاویر اسکن شده آنها بهتر است. از طریق یک کابل جداگانه و اختصاصی به کامپیوتر وصل می شوند، سرعت  بیشتری  دارند و شفافیت تصویر نیز بیشتر است . اسکنرهای تکنولوژی CCD دارای تغدیه کننده اتوماتیک هم هستند. همین ویژگی های منحصر است که سبب می شود تعمیر سی سی دی اسکنر کانن از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

تکنولوژی CIS اخیرا” در اسکنرها استفاده می شوند و یک رویکرد جدید در این زمینه به حساب می آیند. بهتر است بدانید که کیفیت تصاویر اسکن شده توسط تکنولوژی CIS ، پائین تر است، ولی اسکنرهایی که از تکنولوژی فوق استفاده می کنند، سایز کوچکتری دارند و میزان برق مصرفی آنان به مراتب کمتر از اسکنرهایی است که از تکنولوژی CCD استفاده می کنند. این اسکنر ها اغلب کابل جداگانه برق ندارند و از کابل USB برای ارتباط با کامپیوتر استفاده می کنند. در هر حال تعمیر سی سی دی اسکنر کانن با هر یک از این تکنولوژی ها که باشد به دقت و مهارت بالا نیاز دارد تا بتوان از آسیب های احتمالی بیشتر جلوگیری کند.

تعمیرات اسکنر کانن

تعمیر اسکنر کانن ، به عنوان یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی کانن به شمار می رود که به دست تیمی از خبره ترین و زبردست ترین کارشناسان این حوزه انجام می شود. مرکز تخصصی تعمیرات اسکنر کانن پیشرفته ترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر این محصول را در اختیار داشته و مشکلات و ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد شده در این محصول را به راحتی و با اطمینان کامل رفع و رجوع خواهد کرد. تعمیر اسکنرهای دستی، اسکنرهای اسناد و اسکنرهای رومیزی در حوزه کاری این مرکز است. کاربرد خاص این محصول سبب می شود تا تخصص و سرعت در تعمیر این دستگاه، نقش مهمی داشته باشد و لزوم آگاهی کارشناسان این حوزه از پیشرفته ترین راه و روش های تعمیر، ضرورتی انکارناپذیر به حساب بیاید. لذا کارشناسان ما با شرکت در دوره های تخصصی تعمیرات به صورت مدام و پیوسته، اطلاعات خود را به روز می کنند و توانایی کار با تمامی دستگاه های پیشرفته را دارند.

تعمیرات کانن

تعمیرات کانن در این مرکز شامل همه خدمات و تعمیراتی است که امکان دارد برای هر یک از کاربران محصولات کانن پیش بیاید. اگر چه محصولات کانن در مدل ها و ابعاد متنوعی طراحی و تولید شده اند، اما کاربران این محصول، بدون در نظر گرفتن مدل دستگاه خود، می توانند به مرکز تعمیرات کنون مراجعه کرده و تمامی خدمات تخصصی مرتبط با دستگاه خود را دریافت نماید. در این مرکز تمامی خدمات تخصصی مرتبط با تعمیرات اسکنر کانن اعم از اسکنرهای حرفه ای ، اسکنر خانگی ، اداری و اسکنرهای قابل حمل انجام می گیرد و محدودیت خاصی به منظور پذیرش دستگاه و مدل آن وجود نخواهد داشت.

نمایندگی کانن

پرسنل کوشا و صبور ما در نمایندگی کانن با اطلاع از همه ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه های کانن – دوربین ها، اسکنر، پرینتر؛ دستگاه کپی_ شما را برای یک انتخاب خوب و دقیق همراهی می کنند. شما می توانید با تماس با بخش فروش نمایندگی مرکزی کانن از خدمات مشاوره ای رایگان استفاده کنید و بهترین ها را برای خود داشته باشید.

برگزاری دوره های آموزش تعمیرات محصولات کانن نیز زیر مجموعه برنامه های مرکز نمایندگی کانن است. در این مرکز آموزش تعمیر دوربین ها، اسکنر، پرینتر و دستگاه کپی شامل عیب یابی مدار و شناخت قطعات و .. با کیفیت برتر ارائه می شود.

Rate this post