اشتراک گذاری

کد خطاهای دوربین کانن

کد خطاهای دوربین کانن در واقع هشدارهایی ارائه شده از سوی دستگاه خطاب به کاربر است که نوع اشکال پیش آمده در دوربین را به کاربر اعلام می‌دارند. کمپانی کانن طی یک دهه اخیر تمهیداتی را جهت نمایش کدهای خطا در سری دوربین های EOS خود در نظر گرفته است.

اگر چه کدخطاهای دوربین Canon تا چندی پیش، محدود به یک یا چند مورد خاص بود لیکن در دوربین‌های امروزی، طیف وسیعی از پیغام‌های خطا جهت نمایش وجود دارد. با کدخطاهای دوربین کانن، کاربر خواهد توانست حداقل اطلاعات مورد نیاز جهت رفع اشکال پیش آمده در دستگاه را کسب کند و جهت رفع آنها اقدام کند. در بخش‌های آتی برخی از رایج‌ترین کدخطاهای دوربین کانن با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

کد خطاهای دوربین کانن

هنگام صدور ارور دوربین canon چه کنیم؟

گاهی اقداماتی که هنگام صدور کد خطاهای دوربین کانن انجام می شوند، در رفع ارور و سلامت دوربین تاثیرگذار هستند. ممکن است با انجام اقدام اشتباه، موجب آسیب دیدگی دوربین یا حتی از کار افتادن آن شوید. پیش از هر چیز بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که ایراد به وجود آمده در بیشتر موارد جدی نیست و به سادگی برطرف می شود. مثلا ممکن است با راه اندازی مجدد دوربین، مشکل حل شود.

بدین منظور کافی است باتری را به مدت چند ثانیه از دوربین خارج کرده و مجدداً جاگذاری کنید. اما اگر بعد از این کار همچنان پیغام خطا را مشاهده کردید، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید. اگر ارور دوربین کانن زمانی ظاهر می شود که یک وسیله جانبی، مثل مموری کارت یا لنز را به آن وصل می کنید، هنگام صدور خطا آن وسیله جانبی را جدا کنید. گاهی با تمیز کردن اسلات ها هم می توانید مشکل را حل کنید.

برطرف کردن کد خطاهای دوربین کانن

در این بخش برخی از رایج‌ترین کدخطاهای دوربین کانن و شیوه رفع آنها با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد. توصیه می‌شود در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در حین کار با دستگاه و عدم رفع کدخطای پیش آمده از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر دوربین عکاسی کانن تماس بگیرید. کارشناسان ما در مرکز تخصصی دوربین کانن حضور دارند و راهنمایی‌های مورد نیاز را با صبر و شکیبایی ارائه می‌دهند.

کد خطای Err 01:

این کد خطا بیانگر اشکال در اتصال لنز به دوربین است. اشکال پیش آمده می‌تواند مربوط به لنز یا دوربین باشد. البته در برخی موقعیت‌ها کثیفی کنتاکت های لنز نیز سبب نمایش چنین پیغامی می‌شود.

کد خطای Err 02:

این کد خطا مربوط به کارت حافظه دوربین و به دلیل وجود اشکال در ارتباط کارت حافظه و دوربین است. بروز این خطا می تواند ناشی از خود دوربین یا کارت حافظه نیز باشد.

کد خطای Err 04:

نمایش این مورد از کدخطاهای دوربین کانن مربوط به عدم وجود ظرفیت در کارت حافظه دوربین است. در مواقعی که کارت حافظه پر شده باشد و یا توسط دوربین شناسایی نشود این کد خطا به نمایش در می‌آید.

کد خطای Err 05 :

در موقعیت هایی که فلاش درونی دوربین خارج نشود یا مانعی بر سر راه بیرون آمدن آن این مورد از کدخطاهای دوربین کانن نمایش داده می‌شود. با وجود چنین اشکالی دوربین هیچ عملکردی نخواهد داشت.

کد خطای Err 06 :

نمایش این مورد از کدخطاهای دوربین کانن به دلیل وجود اختلال در عملکرد سیستم تمیز کننده حسگر اتفاق می‌افتد. در شرایطی که سیستم تمیزکننده حسگر با روشن یا خاموش شدن دوربین دچار اختلال شود و کامل نگردد، این کد خطا نمایش در می‌آید.

کد خطای Error 99:

این مورد از کدخطاهای دوربین کانن یک کدخطای عمومی به شمار می‌رود و با نمایش آن می‌بایست عملکرد کلی دستگاه بررسی گردد. کد خطای Error 99 نشاندهنده اختلال عمومی در عملکرد دوربین است و ارتباطی با کدهای ۰۱ تا ۰۶ ذکر شده ندارد. از آنجایی که این پیغام خطا بطور مشخص به ایراد خاصی اشاره نمی کند ممکن است در دو مدل دوربین یکسان نشاندهنده ایرادات متفاوتی باشد.

کد خطای EOS:

این مورد از کدخطاهای دوربین کانن در برخی از دوربین های این برند نظیر EOS-1D MK II ، EOS-5D MK II و EOS-7D نمایش داده می‌شود. این مدل از دوربین‌ها می‌توانند پیغام های خود را به همراه توضیح خطا و نحوه برطرف نمودن سریع آن را بر روی مانیتور دوربین نمایش دهند. ثانیاً بجای نمایش کد عمومی Error 99 ، کدهای خطای جدیدی علاوه بر کدهای ۰۱ تا ۰۶ اضافه شده اند تا کاربر را بطور دقیق تری به سمت علت بروز خطا راهنمایی کنند.

کد خطای Err 10:

نمایش این کدخطا بدین معناست که در نوشتن فایل بر روی کارت حافظه خطایی اتفاق افتاده است.

کد خطای Err 20:

نمایش این مورد از کدخطاهای دوربین کانن نشان از وجود اشکالی در بخش‌های مکانیکی دستگاه است. برای مثال ممکن است در قسمت آینه، شاتر یا مکانیسم دیافراگم نوعی اختلال، خطا یا قفل شدن اتفاق افتاده باشد. این پیغام خطا دقیقاً به محل اختلال اشاره نمی کند اما نشان می دهد که خطای رخ داده مربوط به قسمت های مکانیکی است.

کد خطای Err 30 :

بر خلاف Err 20 این خطا دقیقاً به اشکالی در شاتر دوربین اشاره می کند. این اشکال می تواند یک اشکال مکانیکی یا اشکال در ارتباط الکترونیکی شاتر باشد.

کد خطای Err 40 :

این مورد از کدخطاهای دوربین کانن بیانگر اختلال در تأمین انرژی از باتری دستگاه است. این خطا اغلب مربوط به ضعیف بودن باتری نیست هرچند احتمال خرابی باتری نیز وجود دارد.

کد خطای Err 50 :

این مورد از کدخطاهای دوربین کانن نشان می دهد که اختلالی در قسمت های الکترونیکی ناشی از تداخل یا ارتباط ناصحیح بوجود آمده است. اما مکان دقیق اختلال را نشان نمی‌دهد.

کد خطای Err 70 :

در صورت وجود اشکال در رابطه با ثبت تصویر یا ذخیره سازی این مورد از کدخطاهای دوربین کانن به نمایش در می‌آید‌. این خطا ممکن است یک ایراد ساده در کارت حافظه نباشد اما ایراد کارت حافظه را نباید نادیده گرفت.

تعمیر دوربین کانن در کرج

متأسفانه در حوزه تعمیر دوربین عکاسی، در کشور ما، مراکز تعمیراتی متخصص و مجهزِ چندانی وجود ندارد. همین امر سبب گشته تا بسیاری از سرویس ها و خدمات مرتبط با تعمیر دوربین های عکاسی در مراکز غیرمجاز ارائه گردد. بدیهی است سرویس های ارائه شده در این مراکز به دلیل عدم وجود تجهیزات بایسته و کارشناسان خبرۀ این کار، نتیجه‌ای جز خرابی های گاه و بیگاه دستگاه و دستکاری سایر قطعات دوربین در پی نخواهد داشت.

مرکز تعمیر دوربین کانن در کرج در راستای رفع این نقصان و برآورده‌سازی نیازهای کاربران در حوزه تعمیرات، اقدام به راه اندازی یکی از تخصصی ترین و مجهزترین مراکز تعمیر دوربین عکاسی کانن نموده است. در این مرکز تخصصی ترین سرویس های مرتبط با انواع دوربین عکاسی کانن با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات نظیر دستگاه های ADJUSTMENT به مراجعان محترم ارائه می گردد. شایان ذکر است سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر دوربین کانن در کرج، مشمول گارانتی و ضمانت است.

تعمیرات کانن

بی هیچ اغراقی می توان گفت تجربه، پشتکار و خلاقیت، هوشمندی، تخصص، دانش، نوآوری، خصیصه‌ تک تک مهندسان فعال در  مرکز تعمیرات canon است که به نوبۀ خود توانسته اند در حوزۀ فعالیت های خویش، به سطح مطلوبی از ارائه خدمات بپردازند و حتی الامکان در بهینه سازی دستگاه های هوشمند موجود در کشور کوشا باشند. مرکز تعمیرات کانن در راستای حفظ و پیاده سازی اصول مشتری مدار خویش، اهتمام ویژه ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم، بر اساس نرخنامه مصوب و مبتنی بر استانداردهای جهانی به هموطنان گرامی دارد.

5/5 (2 امتیاز)