اشتراک گذاری

10 نکته در نگه داری از دستگاه کپی

یکی از مهم ترین نکاتی که کاربران دستگاه کپی باید بدانند، شیوه نگه داری از این دستگاه است. در واقع تازه بعد از خرید دستگاه کپی کانن، داستان شروع می شود و شما باید حواستان به خیلی نکات باشد. اگر درست از این محصول نگه داری نکنید، به سرعت به سمت فرسودگی رفته و شما را ناچار به خرید یک دستگاه کپی دیگر می کند. کاربران اصلا دوست ندارند که محصولشان در سراشیبی فرسودگی افتاده و دائما نیاز به تعمیر داشته باشد. برای جلوگیری از بروز مشکلاتی در این محصول، لازم است که با نکات و ترفندهای نگه داری از آن آشنا باشید. محل قرار گیری دستگاه، زمان مناسب شارژ کارتریج و مواردی از این دست، نکاتی هستند که با رعایت کردن آنها می توانید طول عمر کپی کانن خود را افزایش داده و از خرابی آن جلوگیری کنید. در ادامه 10 نکته طلایی را برای نگه داری از دستگاه کپی به شما عزیزان ارائه می دهیم.

نگه داری از دستگاه کپی

نکات طلایی نگه داری از دستگاه کپی

مهم ترین نکاتی که برای نگه داری از دستگاه کپی باید رعایت کنید، شامل موارد زیر می شود:

فاصله از دیوار

کارشناسان تعمیرات دستگاه کپی معمولا به کاربران توصیه می کنند که این دستگاه را به دیوار نچسبانند. این کار باعث می شود که هوا به راحتی در بخش پشتی دستگاه جریان نداشته باشد و یا کابل ها دچار خمیدگی شوند. برای نگه داری از دستگاه کپی ، معمولا توصیه می شود که این محصول 10 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.

مواد با کیفیت

یکی از نکات مهم در نگه داری از دستگاه کپی ، استفاده از مواد و قطعات با کیفیت و اورجینال در این دستگاه است. شما باید کارتریج را با تونر مرغوب شارژ کنید تا شاهد عملکرد عالی دستگاه کپی کانن خود باشید. همچنین در صورت نیاز به تعویض قطعات، تنها نمونه های اورجینال می توانند کیفیت لازم را در دستگاه داشته باشند. نمایندگی کانن، معتبر ترین مرکز برای تهیه مواد و قطعات با کیفیت برای دستگاه های کپی این شرکت به شمار می رود.

استفاده از ترانس استابلایزر

سومین نکته مهم در نگه داری از دستگاه کپی ، استفاده از ترانس استابلایزر است. این ترانس، دستگاهی است که تاثیر نوسانات برق در دستگاه های الکتریکی را به حداقل می رساند. انواع صنعتی و خانگی این دستگاه در بازار موجود است و می توانید بر اساس نوع و مدل دستگاه، یکی از مدل های آن را تهیه و استفاده نمایید. با اتصال دستگاه کپی کانن به این ترانس، می توانید از بروز مشکلات ناشی از نوسان برق در این محصول جلوگیری کنید.

اتصال سیم زمین

دستگاه های کپی و برخی از محصولات الکتریکی، یک سیم زمین دارند که خطر برق گرفتگی را دفع می کنند. اگر دستگاه دچار اتصالی شده و برق در بدنه یا بخش های آن جریان پیدا کند، کاربران در معرض خطر برق گرفتگی قرار گرفته و خود دستگاه نیز در خطر خواهد بود. لذا برای نگه داری از دستگاه کپی و خودتان، سیم زمین را متصل کنید.

سرویس مرتب دستگاه کپی

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در نگه داری از دستگاه کپی مورد تاکید قرار می گیرد، سرویس مرتب و به موقع این دستگاه است. این کار باعث می شود که در صورت وجود مشکل، آن را به موقع تشخیص داده و پیش از جدی تری شدن، اقدام به رفع آن نمایید. البته سرویس کردن دستگاه کپی یک کار تخصصی است و باید توسط افراد مجرب انجام شود. تکنسین های مجرب و ماهر ما در تعمیرات کانن، سرویس های مربوطه را در سطح تخصصی به شما ارائه می دهند.

محل نصب دستگاه کپی

دیگر مساله ای که در نگه داری از دستگاه کپی اهمیت دارد، محل نصب این دستگاه است. شما باید محل نصب کپی کانن خود را به گونه ای انتخاب کنید که در معرض تابش نور خورشید نباشد. همچنین بهتر است این محصول در کنار پنجره نصب نشود. تابش مستقیم نور خورشید به دستگاه کپی، می تواند موجب ایجاد تغییراتی در بنده این محصول شود. نکته دیگر اینکه کپی کانن نباید در معرض سرما یا گرمای بیش از حد باشد؛ این محصول را کنار کولر یا بخاری قرار ندهید.

رطوبت ممنوع!

دشمن درجه یک دستگاه کپی کانن و هر محصول الکترونیک دیگری، رطوبت است. وقتی رطوبت ناشی از آب یا هر مایع دیگری به داخل دستگاه نفوذ کند، قطعات داخلی آن به شدت آسیب خواهند دید. به این ترتیب، ممکن است مدارهای دستگاه بسوزند و ناچار به تعویض آن باشید. لذا برای نگه داری از دستگاه کپی ، توجه کنید که به هیچ عنوان رطوبت به آن نفوذ پیدا نکند.

تعمیر تخصصی

اگر دستگاه کپی کانن شما دچار مشکل و اختلال عملکردی شد، توصیه می کنیم آن را تنها در مراکز معتبر و تخصصی تعمیر کنید. افراد ناشی ممکن است آسیب ها و لطمه های بیشتری را به این محصول وارد کرده و موجب تسریع روند فرسودگی آن شوند. گفتنی است نمایندگی کانن با برخورداری از سالها تجربه در زمینه تعمیرات ماشین های اداری، خدمات تخصصی را در حوزه تعمیرات کپی به شما ارائه می دهد.

نزدیکی به برق

سعی کنید دستگاه کپی کانن خود را در نزدیک ترین محل به پریز برق نصب کنید. دور بودن دستگاه از پریز برق ممکن است باعث کشیدگی کابل و در نتیجه، قطعی و وصلی جریان برق دستگاه شود.

کاغذ کپی

آخرین مورد در فهرست نکات طلایی نگه داری از دستگاه کپی، به کاغذ مورد استفاده در این دستگاه مربوط می شود. سعی کنید نوع و وزن کاغذ را متناسب با مدل دستگاه انتخاب کرده و به هیچ عنوان از برگه های غیر استاندارد در این دستگاه استفاده نکنید.

نمایندگی تعمیرات کانن

یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیراتی، نمایندگی تعمیرات کانن است. این مرکز در راستای جلب رضایت مشتریان به تجهیزاتی مجهز شده که نمونه آنها را در کمتر مرکزی مشاهده می کنیم. همچنین کادر فنی مشغول در واحدهای تعمیرات این نمایندگی، از بین کارشناسان دوره دیده انتخاب شده و قادر به ارائه خدمات تخصصی به کاربران می باشند. انواع مدل های دستگاه کپی، پرینتر، فکس، اسکنر، دوربین و … کانن، در نمایندگی تعمیرات کانن به شکل تخصصی بررسی و عیب یابی می شوند. سپس با استفاده از تجهیزات ذکر شده، تعمیرات دستگاه کپی به سطح کیفی بالا انجام می گردد.

برای دریافت پاسخ سوالات خود در مورد نحوه تعمیر محصولات کانن، می توانید به این بخش مراجعه نمایید.

Rate this post