اشتراک گذاری

مراقبت از دستگاه کپی

دستگاه های کپی امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی به یکی از ماشین های اداری پرمصرف تبدیل شده اند. انواع مختلف دستگاه کپی در مدل های رنگی/ سیاه و سفید، ایستاده/ رومیزی، تک کاره و چندکاره تولید شده است. از برترین تولیدکنندگان انواع دستگاه کپی می توان از کمپانی محبوب کانن نام برد. این دستگاه ها بر خلاف ظاهر بسیار ساده ای که دارند از ساختار درونی پیچیده ای بهره مند هستند.

حساسیت انواع گوناگون این دستگاه سبب شده تا مراقبت از دستگاه کپی به رعایت برخی نکات وابسته باشد. این مقاله در راستای مروری بر پنج نکته کلیدی مراقبت از دستگاه کپی گردآوری شده و به شما کمک می کند تا کیفیت و کارایی اولیه دستگاه کپی را همواره حفظ کنید. در صورتی که دستگاه شما با وجود رعایت این نکات دچار آسیب دیدگی شد برای تعمیر دستگاه به واحد تعمیرات دستگاه کپی مراجعه کنید.

مراقبت از دستگاه کپی

پنج نکته کلیدی مراقبت از دستگاه کپی

  • جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید به دستگاه

تابش آفتاب به صورت مستقیم معمولا کار عملکرد دستگاه کپی را با اختلال مواجه می کند. حرارت مستقیم بر کارکرد قطعات تاثیر گذار بوده و فرآیند چاپ را با مشکل رو به رو می کند. اگر به این موضوع توجهی نداشته باشید و دستگاه کپی به صورت مداوم در معرض نور خورشید قرار گرفته باشد به مرور شاهد آسیب دیدگی های جدی برای دستگاه خود خواهید بود. بنا براین سعی کنید برای جلوگیری از بروز چنین اشکالاتی دستگاه کپی را در مکانی به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید.

  • استفاده از کاور
  • نفوذ گرد و غبار یکی از عواملی است که کارکرد دستگاه کپی را با مشکلات جدی مواجه می کند. به همین منظور استفاده از کاور نقش موثری د مراقبت از دستگاه کپی خواهد داشت. نفوذ مداوم گرد و غبار بر گردش هوا در دستگاه تاثیرگذار بوده و منجر به داغ شدن قطعات می شود. به همین دلیل با استفاده از کاور از بروز مشکلات احتمالی برای دستگاه کپی جلوگیری خواهید کرد.

  • تهویه هوا

  • تهویه ی درست هوا به منظور کارایی بهتر قطعات لازم است. عدم تهویه ی مناسب دمای دستگاه را افزایش داده و کارکرد آن را با مشکل رو به رو می کند. به همین منظور برای مراقبت از دستگاه کپی آن را در محیط هایی با فضای مناسب قرار دهید. محیط هایی با ابعاد کوچک و بسته برای نگهداری دستگاه کپی خصوصا در مدل های ایستاده ی آن اصلا مناسب نیستند.

  • سرویس به موقع

  • سرویس به موقع  و تمیز نگه داشتن قطعات از دیگر نکاتی است که برای نگهداری و مراقبت از دستگاه کپی باید در نظر گرفته شود. آسیب دیدگی یک قطعه و بی توجهی به آن خرابی سایر قطعات و در نتیجه از کار افتادن دستگاه را در پی دارد. سرویس به موقع به شما کمک می کند قبل از آنکه دستگاه با آسیب جدی رو به رو شود مشکل را برطرف کنید. بنابراین در صورت مشاهده ی خرابی های جزئی به هیچ عنوان به آن ها بی توجه نباشید و در اولین فرصت برای تعمیرات دستگاه کپی اقدام کنید.

  • قرار دادن دستگاه در محیط مستحکم

  • قرار دادن دستگاه در محیط مستحکم یکی از نکاتی است  که برای نگهداری و مراقبت از دستگاه کپی باید به آن توجه داشته باشید. یکی از اقداماتی که معمولا کارایی دستگاه کپی را تحت تاثیر قرار داده و آن را در معرض خطر قرار می دهد نگهداری از دستگاه کپی در محیط هایی دارای ارتفاع است. همان طور که پیش تر اشاره کردیم این دستگاه بسیار حساس بوده و با کوچکترین آسیب دچار اختلال می شود. نگهداری از دستگاه در محیط هایی که دارای ارتفاع هستند احتمال سقوط آن را افزایش داده و در نتیجه خرابی دستگاه کپی را در پی دارد.

نمایندگی دستگاه کپی کانن

نمایندگی دستگاه کپی انواع دستگاه کپی در مدل های تک کاره ، چند کاره، سیاه و سفید، رنگی و … را به صورت اورجینال عرضه می کند. انواع مختلف دستگاه کپی در نمایندگی رسمی کانن همراه با کارت گارانتی معتبر به فروش می رسند. همچنین بهره مندی از مشاوران مجرب در نمایندگی کانن سبب شده تا امکان انتخابی هوشمندانه  و متناسب با نیاز کاربران فراهم شود.

مشاوران و کارشناسان تمامی اطلاعات فنی دستگاه و همچنین روش های مراقبت از دستگاه کپی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. تعمیرات دستگاه کپی از دیگر خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی دستگاه کپی کانن به شمار می رود. کادر فنی حاضر در این نمایندگی به دلیل بهره مندی از دانش ها و اطلاعات تعمیراتی انواع عیوب دستگاه کپی کانن را برطرف می کنند.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با داشتن سابقه ی درخشان همواره در راستای حمایت از مشتریان در تلاش است. اهداف اصلی این نمایندگی رسمی کانن مشتری مداری و تضمین کیفیت است. نمایندگی کانن در جهت پشتیبانی از مشتریان در دو بخش فروش و پس از فروش خدمات ارائه می کند. حضور مشاوران در نمایندگی کانن اقدامی دیگر در راستای آرامش مشتریان می باشد.

مشاوران این مجموعه با اطلاع داشتن از ویژگی های فنی هر محصول می توانند بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کنند. همچنین شما می توانید با مراجعه به این نمایندگی تمام سرویس های مربوط به تعمیرات، گارانتی محصولات و خرید آن ها را دریافت کنید. انواع محصولات تولید شده توسط کمپانی کانن در این نمایندگی به صورت اورجینال به فروش می رسد. تمامی تولیدات شرکت کانن در واحد تعمیرات کانن توسط متخصصان تعمیر می شوند.

شما کاربران گرامی با مراجعه به سایر صفحات وب سایت می توانید اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را پیگیری نمایید.

محصولات کانناطلاعات بیشتر »
سوالات متداول کانناطلاعات بیشتر »
مقالات کانناطلاعات بیشتر »
Rate this post