اشتراک گذاری

آیا می توان کیفیت رنگ پرینتر را افزایش داد؟

آیا می توان کیفیت رنگ پرینتر را افزایش داد؟ این یکی از سوالاتی است که بسیاری از کاربران از کارشناسان ما می پرسند و به دنبال پاسخ آن هستند. کارشناسان تعمیرات پرینتر بر این باورند که این کار به راحتی امکان پذیر است. کافی است چند ترفند ساده را اجرا کرده و به این ترتیب، شاهد افزایش کیفیت رنگ پرینتر کانن خود باشید. همانطور که می دانید، کیفیت و مقدار تونر اصلی تریم عاملی است که کیفیت رنگ چاپگر ها را مشخص می کند.

با این وجود روش هایی وجود دارد که به کاربران پرینتر کانن، یک چاپ با کیفیت تر و خوش رنگ تر ارائه می دهد. با توجه به اهمیت این مساله به ویژه برای کاربران حرفه ای تر چاپگر، مقاله امروز را به بررسی ترفندهای افزایش کیفیت رنگ پرینتر اختصاص داده ایم؛ ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

کیفیت رنگ پرینتر

مراحل افزایش کیفیت رنگ پرینتر

مراحلی که برای افزایش کیفیت رنگ پرینتر باید انجام شود عبارتند از:

بررسی کیفیت پرینت:

اولین گام برای افزایش کیفیت رنگ پرینتر ، این است که کیفیت چاپ دستگاه را بررسی کنید. پرینترهای کانن معمولا از کیفیت چاپی بالایی برخوردار هستند اما همیشه جا برای بهتر شدن این کیفیت وجود دارد. برای این کار، دکمه menu را در صفحه نمایش لمس کرده و با استفاده از کلیدهای جهت دار بالا یا پایین، Ink  را انتخاب نموده و اوکی را بفشارید. در مرحله بعد، گزینه Test Print را انتخاب کرده و اوکی کنید. حالا باید کلید Print Quality را انتخاب کرده و با فشردن دکمه  Color (Colour) Start، فرایند پرینت را شروع کنید. اگر برگه کیفیت لازم را داشت، مرحله دوم را اجرا کرده و در غیر این صورت، اقدامات لازم برای رفع مشکل پرینتر کانن خود را انجام دهید.

ارتقا کیفیت رنگ:

دومین مرحله افزایش کیفیت رنگ پرینتر ، ارتقا یا بهبود رنگ ها می باشد. این مرحله در سیستم عامل ویندوز و مکینتاش متفاوت و به شرح زیر می باشد:

بهبود رنگ در ویندوز

اگر قرار است پرینتر خود را به یک سیستم تحت ویندوز وصل کنید، باید پیش از هر کاری گزینه Printing Preference را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود باز کنید. سپس لازم است که تب  basic را باز نموده و تنظیمات مربوطه را انجام دهید. توجه داشته باشید که رسانه ای که بر روی آن چاپ می کنید را به درستی در درایور انتخاب نمایید. ساختار مانیتور های خانگی به گونه ای است که شما می توانید حالت رنگ ( color mode) را در آنها نزدیک به رنگ طبیعی انتخاب کنید.

از گزینه vivid می توانید برای گرافیک های مرتبط با کسب وکار همچون نمودار ها، گرافیک ها و متن ها استفاده کنید. پس از انجام تنظیمات دلخواه، Apply  را بزنید و با کلیک روی گزینه  Advanced، Color Settings  را انتخاب نمایید. در این مرحله باید  Color Enhancement را تیک زده و رنگ دلخواه را انتخاب نمایید. زدن کلید ok، شما موفق به افزایش کیفیت رنگ پرینتر کانن خود خواهید شد.

یکی از مشکلات در چاپ، کمرنگ پرینت گرفتن است، که می توانید با استفاده از تنظیمات درست، این مشکل را رفع کنید. 

بهبود رنگ در مکینتاش

ممکن است برخی از کاربران با استفاده از یک مک بوک با پرینتر کانن خود کار کنند. اگر در این شرایط قصد افزایش کیفیت رنگ پرینتر تان را دارید، باید ابتدا دیالوگ print را باز کنید. سپس   Color Settingsرا انتخاب کرده و بر روی Advanced Color  Settings  کلیک نمایید. حالا با انتخاب گزینه  Color Enhancement، رنگ را به دلخواه خود تنظیم نمایید. به این ترتیب، شما کیفیت رنگ بچاپ شده در پرینتر کانن خود را بهبود بخشیده و می توانید از چاپ این دستگاه حداکثر بهره و لذت را ببرید.

چند پیشنهاد

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، نوع کاغذ و تونری که پرینتر استفاده می کند تاثیر بسیاری در کیفیت رنگ و چاپ این دستگاه دارد. برای افزایش کیفیت رنگ پرینتر ، توصیه می کنیم که علاوه بر انجام مراحل ذکر شده، چند نکته را نیز رعایت کنید. به عنوان مثال، بهتر است که فقط از از جوهر و تونر اصل و اورجینال در دستگاه خود استفاده نمایید. نمایندگی کانن در راستای ارائه خدماتی بی نقص به کاربران، نمونه های اصل و با کیفیت این مواد را به کاربران عرضه می نمایند.

همچنین پیشنهاد می کنیم از کاغذهایی استفاده کنید که با نوع سند چاپی تناسب داشته باشد. بهتر است بعد از پایان فرایند چاپ، برگه را بلافاصله از دستگاه در بیاورید و بر روی سطح صافی بگذارید تا برای 24 ساعت خشک شود. همچنین تا 24 ساعت، هیچ چیزی روی برگه قرار ندهید. و در نهایت، برای افزایش کیفیت رنگ پرینتر ، برگه را تا 24 ساعت در آلبوم یا فریم خود قرار ندهید. این کار می تواند مانع از خشک شدن صحیح کاغذ و تصویر چاپ شده گردد.

تعمیرات کانن

مرکز تعمیرات کانن در کرج ، با هدف ترمیم محصولات این شرکت به صورت تخصصی و ارائه ی خدمات با کیفیت تر به کاربران ساکن استان البرز راه اندازی شده است. این مرکز در راستای تحقق اهداف مشتری مداری نمایندگی کانن در تهران و شهرستان ها و ارائه تخصصی ترین سرویس ها به کاربران، به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا مجهز شده است. همچنین به دلیل نظارت مستقیم کارشناسان ارشد بر فرآیند عیب یابی و تعمیرات، شاهد ارائه ی خدمات کامل و بی نقص در واحد تعمیرات کانن در کرج هستیم. نکته ی دیگر اینکه در این مرکز، خدمات سرویس در محل کانن نیز ارائه می شود که کاربران می توانند با برقراری تماس تلفنی، از این خدمات بهره مند گردند.

در این بخش، آخرین اخبار و تحولات کمپانی کانن در دسترس کاربران قرار گرفته است.

Rate this post