اشتراک گذاری

پرینت کمرنگ کانن

پرینت کمرنگ کانن یکی از اشکالات شایع این دستگاه به ویژه پس از انجام نخستین شارژ در پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید است. (پرینترهای جوهری یا همان جوهرافشان غالباً مشکلی در رنگ چاپ نداشته اند). اگر دستگاه شما نیز دچار چنین ایرادی گشته است خواندن این مقاله جهت رفع آن، خالی از لطف نخواهد بود. برای شروع بهتر است پرسش های زیر را، با درنظر داشتن وضعیت دستگاه خویش- پاسخ دهید:

  • آیا کارتریج بعد از اولین شارژ چاپ کمرنگ می دهد؟
  • آیا بعد از شارژ دوم یا سوم پرینت کمرنگ کانن اتفاق افتاده است؟ ( معمولا در پرینترهایی باتوان کارکرد بالا شایع است)
  • آیا با تعویض کارتریج باز هم چاپ کمرنگ است؟ ( این اشکال عموماً مرتبط با دستگاه هایی است که در محیط های آلوده کار می کنند و یا مربوط به چاپگرهایی است که چند سالی از کارکرد آنها می گذرد)
پرینت کمرنگ کانن

علل پرینت کمرنگ کانن چیست؟

  1. اولین و مهمترین علت پرینت کمرنگ کانن بعد از شارژ کارتریج مربوط به پودر آن است.

راهکار: اگر پودری پیدا کنیم که از لحاظ کیفیت هم ردیف پودر فابریک و اولیه کارتریج باشد ( شرکت سازنده، شارژ کارتریج را به هیچ عنوان توصیه نمی کند! پس پودر اصلی در بازار یافت نمی شود) می توانیم شاهد بازگشت کیفیت اولیه چاپ به دستگاه باشیم.

2.درام دلیل کم رنگ شدن پرینت کانن

راهکار: درام کارتریج میله ای سبز رنگ و یا در بعضی موارد آبی فیروزه ای است که اگر نوع مرغوب آن به کار گرفته شود می توان چاپی با کیفیت و نزدیک به چاپ کارتریج فابریک را حاصل کرد.

3. مگنت و بلیدمگنت (دکتربلید)

راهکار: راهکار رفع این اشکال بسیار ساده است. برای رفع این اشکال کافی است تا مگنت و بلیدمگنت (دکتربلید) در هنگام شارژ کارتریج به خوبی تمیز شوند.

4. عدم سرویس به موقع پرینتر

راهکار: همانگونه که در عنوان این بخش ذکر شد چهارمین مورد مربوط به خود چاپگر است که معمولاً بعد از مدت زمانی که از کارکرد آن می گذرد باید سرویس شود و کلیه قطعات داخلی آن تمیز گردند تا دوباره چاپ پررنگ و با کیفیت حاصل شود. توجه داشته باشید که انجام سرویس و گردگیری های دوره ای دستگاه را می بایست حتماً به دست کارشناسان این حوزه انجام پذیرد.

راهکاری رفع پرینت کمرنگ کانن کدامند؟

شایان ذکر است که اگر پرینتر کانن کاغذهای کمرنگی را به شما تحویل می دهد به هیچ عنوان نمی توان از طریق تنظیمات کامپیوتر این اشکال را به طور کامل رفع ساخت. (نکته: پرینترهای چندکاره، دکمه ای برای بالا بردن رنگ کپی وجود دارد که این تنظیمات نیز تاثیر چندانی ندارد.) مهمترین عامل در پرینت کمرنگ کانن کارتریج این دستگاه است. پس جهت رفع این اشکال نکات زیر را رعایت نمایید:

  • استفاده از پودر با کیفیت و عالی
  • گردگیری و تمیز کردن مگنت (دکتربلید)
  • تعویض درام کارتریج و استفاده از جنس مرغوب در این خصوص

تنظیمات رنگ پرینتر کانن

یکی از اقدامات موثر برای رفع مشکل پرینت کمرنگ کانن، تنظیمات درست دستگاه در بخش رنگ است. شما می توانید بسته به مدل چاپگر، شدت و کیفیت رنگ آن را تنظیم کنید تا دیگر خبری از پرینت های کمرنگ در آن نباشد. البته اگر قطعات آسیب دیده باشند یا کیفیت کارتریج و مواد مصرفی پایین باشد، اصلاح تنظیمات رنگ پرینتر تقریبا هیچ نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.


غیر فعال کردن چاپ اقتصادی

بسیاری از پرینترهای جدید مجهز به حالت چاپ اقتصادی هستند. اگر این وضعیت فعال باشد، دستگاه برای مصرف جوهر کمتر، رنگ چاپ را کاهش می دهد. بنابراین ممکن است با غیرفعال کردن چاپ اقتصادی بتوانید مشکل پرینت کمرنگ کانن را برطرف کنید. پس وارد تنظیمات شده و در صورت فعال بودن این قابلیت، آن را غیر فعال کنید.

چرا پرینتر کمرنگ چاپ میکند

نمایندگی کانن و واحد های تعمیرات کانن

نمایندگی کانن سالهاست که با همکاری تیمی از زبده ترین و خبره ترین کارشناسان به ارائه خدمات مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیرات کانن به مشتریان خویش مشغول است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی  کانن بر اساس اصول و استانداردهای بین‌المللی به ویژه استانداردهای وضع شده از سویِ کمپانیِ کانن انجام می پذیرد. خدمات ارائه شده در این مجموعه در پارتهای تخصصی مجزایی انجام می پذیرند که شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش زیر با هر یک از آنها آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خویش را کسب نمایید. واحدهای تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی خواهند گشت.

معرفی وب سایت کانن:

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به دیگر بخش های وب سایت با خدمات و سرویس های ارائه شده در نمایندگی کانن آشنا شوید. در سایر بخش های این وب سایت مطالبی با عنوان مقالات کانن (حاوی مطالبی مرتبط با ترفندهای تعمیر، شیوه رفع عیوب و … ) محصولات کانن (حاوی مطالبی در ارتباط با معرفی جدیدترین محصولات کانن) و پاسخگویی به سوالات متداول کانن (حاوی پرسش های کاربران و پاسخ های کارشناسان) ارائه گشته است.

سوالات متداول

محصولات

مقالات

اخبار

2.5/5 (2 امتیاز)