اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد؟

وقتی دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد در حقیقت تمام عملیات چاپ متوقف می شود و کاربر نمی تواند از قابلیت های دستگاه خود استفاده کند. این مشکل در خوش بینانه ترین حالت می تواند ناشی از سهل انگاری های کاربر باشد که مثلا دستگاه را به منبع برق وصل نکرده باشد یا اینکه از کاغذ مناسب برای کپی گرفتن استفاده نکرده باشد.

به طور کلی رعایت نکردن اصول کپی برداری می تواند منجر به عدم کارکرد و قفل کردن دستگاه کپی شود. اما داستان به همین سادگی ها هم نیست. گاهی به دلایل مهمتری عملیات کپی متوقف می شود، دستگاه شروع به کار نمی کند و با اجرای هر ترفندی دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد ؛ ممکن است مین برد سوخته باشد یا کابل ها ایراد پیدا کرده باشند و یا دلایل بسیاری دیگری در کار باشد که جلوی کار دستگاه کپی را می گیرد. در ادامه به کمک اطلاعاتی که تعمیرکاران مرکز تعمیرات دستگاه کپی در این باره در اختیارمان قرار داده اند، بیشتر توضیح خواهیم داد.

دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد

دلایلی که دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد

وقتی دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد ، باید به دنبال یافتن دلیل باشیم. منظور از علت یابی همان ریشه یابی است که کمک می کند سلامت دستگاه را در اولین فرصت به آن بازگردانیم. نوسانات جریان برق، خالی بودن شارژ کارتریج و گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی از عوامل اولیه ای هستند که باعث می شود، دستگاه کپی نتواند کپی بگیرد.

البته پوسیدگی کابل های اتصال، سوختگی مین برد، قطعی در اجزای مین برد، درست جا نخوردن کارتریج و … هم می تواند از عوامل کپی نگرفتن دستگاه کپی کانن باشد. وقتی دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد ، معمولا یک کد خطا ارائه می دهد که به کمک آن مشکل خود را با کاربر درمیان می گذارد. باید بدانید که استفاده از قطعات اورجینال و همچنین بهره مندی از افراد متخصص برای تعمیر دستگاه کپی کانن تاثیر بسزایی در بازگرداندن کیفیت و کارایی به دستگاه خواهد داشت.

نکته: باید در هنگام باز کردن دستگاه بسیار دقت کنید، زیرا باز کردن دستگاه کپی اگر به درستی انجام نشود، باعث بروز آسیب های دیگر در این دستگاه می شود. به علاوه لازم است برای ریشه یابی این مشکل سالم بودن کارتریج را چک کنید. این قطعه حساسیت بسیار بالایی دارد و اگر صدمه دیده باشد، در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد خواهد کرد. اگر این موارد را بررسی کردید و همچنان دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد ، ضرورت دارد به نمایندگی رسمی مراجعه کرده و از متخصصان کمک بگیرید.

وقتی فتوکپی کانن کپی نمی گیرد چه کنیم؟

برای رفع مشکل کپی نگرفتن دستگاه کپی canon یا هر برند دیگری، می توان اقدامات مختلفی انجام داد. به عنوان اولین اقدام بد نیست کارتریج را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را شارژ کنید. البته اگر دستگاه کپی شما کارتریج یکبار مصرف دارد، تعویض بهتر از شارژ است. تعمیر کاغذکش هم اقدام دیگری است که وقتی دستگاه کپی کانن کپی نمی گیرد، مشکل را حل می کند. البته با این شرط که ایراد از کاغذکش باشد و قطعات دیگر درگیر نباشند. در شرایطی که مطمئن هستید ایراد از مین برد است باید برای تعمیر یا تعویض این قطعه از تکنسین های تعمیرات کپی کانن کمک بگیرید.


تنظیمات دستگاه کپی کنون

گاهی دستگاه کپی canon کپی نمی گیرد و هیچ دلیل سخت افزاری برای این مشکل پیدا نمی شود. در این صورت احتمالا تنظیمات دستگاه بهم ریخته و نیاز به اصلاح دارد. تنظیمات نادرست، مشکلات زیادی را در دستگاه فتوکپی ایجاد می کند که یکی از آنها کپی نگرفتن است. بسته به مدل دستگاه، ممکن است گزینه های مختلفی در منوی تنظیمات وجود داشته باشد که باید آنها را به درستی انجام دهید. در مجموع تمامی دستگاه های کپی در منوی اصلی، گزینه هایی برای تنظیم رنگ، کیفیت، ابعاد چاپ و … دارند. اما دسترسی به بخش های مختلف تنظیمات و نحوه تنظیم عملکردهای مختلف بستگی به مدل و برند دستگاه دارد. با استفاده از دفترچه راهنما هم می توانید مناسب ترین تنظیمات را در دستگاه فتوکپی اعمال کنید تا مشکل کپی نگرفتن آن برطرف شود.

کپی نگرفتن دستگاه کپی کانن2

نمایندگی رسمی کانن

نمایندگی رسمی کانن کمک می کند تا همه کاربران این کمپانی خدماتی منحصر و مفید دریافت کنند. در این نمایندگی می توانید به کمک انبوهی از خدمات و تسهیلاتی که فراهم است، تمام نیاز های خود را به بهترین شکل ممکن پاسخ بگویید. در نمایندگی مجاز کانن سرویس های تعمیراتی به صورت ویژه و اختصاصی خدمات رسانی می کنند. هر یک از محصولات کانن از جمله، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، ماشین های اداری و دفتری، پروژکتور و … در تعمیرگاهی مجزا و مستقل بررسی و ارزیابی می شود.

این تعمیرگاه ها به ابزار و دستگاه ها مدرن و پیشرفته مجهز هستند. تعمیرکاران و تکنسین ها با تکیه بر دانش و تجربه خود و با استفاده از دستگاه های مدرن تعمیراتی تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع محصولات نمایندگی مجاز کانن را برطرف می کنند. در بخش فروش نیز امکانات بیشماری در اختیار است. کارشناسان فروش با ارائه سرویس های اختصاصی برای خرید یک محصول، کمک می کنند تا کاربر انتخابی اصلح و ارزنده داشته باشد. تمام سرویس ها و خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post