اشتراک گذاری

چگونه در منزل عکس تبلیغاتی خوب بگیریم؟

عکاسی تبلیغاتی در منزل، نیاز به مهارت های ویژه ای دارد. اگر ترفندهای عکاسی تبلیغاتی را بدانید، می توانید بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته و محیط استودیویی، در منزل خود از سوژه های مورد نظرتان عکاسی کنید. این کار به ویژه اگر کسب و کار خانگی دارید و محصولات خود را از طریق آنلاین شاپ به فروش می رسانید، کمک زیادی به شما می کند.

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی در منزل، نکات ساده و در عین حال مهمی هستند که در نهایت به افزایش فروش و درآمدزایی کسب و کار شما کمک می کنند. در ادامه این مقاله، بخشی از بهترین و کاربردی ترین ترفندها را برای عکاسی تبلیغاتی در خانه به شما آموزش می دهیم.

بهترین ترفندهای عکاسی تبلیغاتی در منزل

بهترین ترفندهای عکاسی تبلیغاتی در منزل

برای این که هزینه عکاسی از محصولات فروشگاهی خود را به حداقل برسانید و به جای کمک گرفتن از عکاس ها خودتان این کار را انجام دهید، کافی است چند تکنیک ساده را بشناسید و آنها را تمرین و تکرار کنید. حتی می توانید از این کار هم کسب درآمد کنید و عکاسی تبلیغاتی دوستان خود و یا دیگر آنلاین شاپ ها را نیز انجام دهید.

تکنیک هایی که در ادامه به شما آموزش می دهیم، بخشی از مهم ترین ترفندهای عکاسی تبلیغاتی در منزل هستند که به شما کمک می کنند تبلیغات تاثیرگذارتری داشته باشید و فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

استفاده از دوربین گوشی

برای عکاسی تبلیغاتی در منزل، لزوما نباید دوربین و تجهیزات حرفه ای داشته باشید. شما می توانید این کار را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود شروع کنید. البته برای بهتر بودن کیفیت عکس ها قطعا به یک گوشی با دوربین خوب نیاز دارید. ترجیحا بهتر است از گوشی استفاده کنید که دوربین آن قابلیت تنظیم دمای رنگ داشته باشد تا نور محیط را راحت تر تنظیم کنید.

استفاده از سه پایه

یکی از مهم ترین تکنیک های عکاسی تبلیغاتی در خانه، استفاده از سه پایه است. سه پایه، دوربین را ثابت نگه میدارد و از تغییر زاویه دوربین یا لرزش آن جلوگیری می کند. به این ترتیب می توانید بعد از تنظیم موقعیت و پیدا کردن زاویه، مطمئن شوید که جایگاه گوشی و دوربین تغییر نمی کند. در نتیجه کیفیت عکس ها افزایش پیدا کرده و به هیچ عنوان تار نمی شوند.

تنظیم درست نور

نور، یکی از مهم ترین عوامل در عکاسی است که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و وضوح عکس های ثبت شده دارد. این مسئله در عکاسی تبلیغاتی در منزل هم اهمیت زیادی دارد و باید به صورت ویژه به آن توجه کنید. جالب است بدانید که به طور کلی در عکاسی از دو نور هارش و سافت استفاده می شود. نور سافت یا ملایم، همان نور طبیعی آفتاب است که هنگام عکاسی از سوژه در طبیعت کاربرد زیادی دارد.

به عنوان مثال اگر می خواهید از محصول خود در فضای بیرون از خانه، مثلا حیاط یا بالکن عکس بگیرید، بهتر است از نور طبیعی استفاده کنید. نور هارش یا سخت، توسط منابع روشنایی مانند آتش و لامپ به تصویر تابانده می شود و در عکاسی تبلیغاتی، کاربرد بسیار زیادی دارد. با کمک این نور می توان جزئیات محصول را به تصویر کشید تا مشتری با دقت و اطمینان بیشتری از شما خرید کند.

ثبت عکس های پرتره

بهتر است برای عکاسی تبلیغاتی در منزل، عکس های پرتره بگیرید. مشتری ها برای اطمینان به تصاویر محصول شما و خریداری کردن آن، نیاز دارند که جزئیات دقیقی از آن ببینند. عکاسی پرتره، به شما کمک می کند که جزئیات بیشتری از محصول را در عکس ثبت کرده و اعتماد مشتری را جلب کنید.

انتخاب بک گراند درست

یکی دیگر از ترفندهای عکاسی تبلیغاتی در خانه، استفاده از پس زمینه یا بک گراند درست است. بهتر است برای محصولات در بک گراند از رنگ متضاد استفاده کنید. به طور مثال اگر محصول تان یک ساعت سفید است، بک گراند تیره و ترجیحا غیر رنگی استفاده کنید. فراموش نکنید رنگ وسایل اطراف و پیرامون باید خنثی باشد تا محصول کاملا در مرکز دید قرار بگیرد و روی آن تاکید شود.

عکاسی از زوایای مختلف

برای عکاسی تبلیغاتی در منزل، بهتر است از چند زاویه مختلف از محصول مورد نظرتان عکس بگیرید. این کار کمک می کند که مناسب ترین زاویه را برای هر محصول پیدا کنید تا جذابیت عکس ثبت شده افزایش پیدا کند.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دوازده + هشت =