اشتراک گذاری

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن

در فرآیند پرینت در دستگاه چاپگر کانن، وقتی دستگاه شروع به pick up می کند در واقع همه تلاش خود را به کار می بندد تا کاغذ به داخل دستگاه مکش داشته باشد. تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن زمانی ضروری می شود که ، به هر دلیلی کاغذ به داخل پرینتر کانن وارد نشود یا نصفه وارد شود و در نهایت گیر کند، به این معنی است که پیکاپ پرینتر کانن آسیب دیده و احتمالا به تعویض نیاز دراد.

گاهی وجود شیئی خارجی مثل تکه کاغذ. سوزن منگنه یا سایر قطعاتی که ممکن است همراه کاغذ به داخل پرینتر کانن وارد شود، علت عدم مکش کاغذ به داخل دستگاه است که به دنبال آن عملیات چاپ متوقف می شود.

را ه های تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن

اگر پرینتر کانن بعد از پیکاپ کردن، کاغذ را وسط دستگاه یا قبل از فیوزینگ نگه دارد، باید ابتدا درب چاپگر را باز کنید و کارتریج را از داخل چاپگر بیرون بیاورید؛ اگر کاغذ گیر کرده در داخل پرینتر کانن بدون چروک شدگی بود و فایل مورد نظر به طور کامل چاپ شد؛ معمولا ایراد از کارتریج دستگاه است که قابل تعمیر می باشد.

اگر در هنگام اجرای عملیات پرینت، بعد از ورود کاغذ به داخل پرینتر کانن، بدون اینکه کاغذ از دستگاه کانن بیرون بیاید، در همان جا گیر  کند یا فقط کمی از کاغذ بیرون بیاید، به معنی این است که فیوزینگ معیوب است و علت این نقص هم در غالب موارد،پارگی فیلم فیوزینگ می باشد که البته قابل تعمیر است و نیازی به تعویض کل فیوزینگ نیست. پس تنها فیلم معیوب یا پاره را تعویض کنید تا پرینتر کانن بازسازی شود.

در مواردی که پرینتر کانن هنگام اجرای عملیات پرینت بیشتر از یک برگه را در هر نوبت پرینت به داخل چاپگر بکشد یا همه کاغذ های داخل سینی را با هم به داخل سینی بکشد، این نقص مربوط به سپرشن پد پرینتر کانن بوده و قطعه باید تعویض شود.

چگونه پیکاپ و مسیر کاغذ پرینتر کانن را تمیز کنیم؟

هرچه مسیر پرینت و قطعات مربوط به آن تمیز تر باشد، کیفیت نهایی فایل پرینت شده شما در پرینتر کانن بالاتر خواهد ونیاز به تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن کمتر احساس می شود.

 پاک سازی رول پیکاپ

برای تمیز کردن رول پیکاپ به گونه زیر عمل کنید: منبع برق را قطع و رول پیکاپ پرینتر کانن را از داخل دستگاه جدا کنید. حالا با استفاده از یک پارچه بدون پرز و اندکی الکل به آرامی روی پیکاپ بکشید. از آنجا که الکل ماده ای قابل اشتعال است حتما قبل از اینکه رول را در داخل پرینتر کانن قرار دهید، از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید. بعد از این مرحله یک بار دیگر با پارچه ای بدون پرز و این بار بدون الکل سعی کنید تمام گرد و غبار را از رول پیکاپ بزدایید. وقتی از تمیزی کامل رول پیکاپ پرینتر کانن مطمئن شدید، قطعه را در جای خود قرار دهید و پرینتر کانن را به منبع برق وصل کنید.

پاک سازی مسیر کاغذ در پرینتر کانن

اگر هنگام اجرای عملیات پرینت، لکه هایی را در کاغذ پرینت شده مشاهده کردید، به مسیر کاغذ در پرینتر کانن توجه کنید و این مسیر را کاملا پاک سازی نمایید، با این کار کثیفی های تونر از روی برگه جدا می شود. البته دقت کنید که از کاغذ زبر یا نامناسب هم استفاده نکنید. برای درک بهتر این موضوع می توانید از یک کاغذ شفاف استفاده کنید. اگر کاغذ شفاف در دسترس نبود، از کاغذهای کپی با درجه(۶۰ تا ۱۶۳ g/m2) که سطح صافی دارند، استفاده کنید.

برای پاک سازی مسیر کاغذ در پرینتر کانن مراحل زیر را دنبال کنید:

از فعال بودن پرینتر کانن مطمئن شوید. دکمه Ready باید روشن باشد. کاغذ را در سینی پرینتر کانن قرار دهید، Printer properties را باز کنید. روی Device settings کلیک کنید. در قسمت cleaning دکمه start را فشار دهید.

این فرایند حدود دو دقیقه طول می کشد و در این مدت فعالیت پرینتر کانن متوقف می شود، به همین دلیل تا زمانی که فرایند تمیز کردن به پایان نرسیده، نمی توان از دستگاه استفاده کرد. ممکن است لازم باشد چندین بار فرایند تمیز کردن را در مسیر کاغذ در پرینتر کانن تکرار کنید تا این قطعه کاملا تمیز شود.

pickup ruler printing

تمیز کردن ناحیه کارتریج پرینتر کانن

در غالب موارد نیازی به پاک سازی این قطعه نیست، با این وجود تمیز کردن این ناحیه باعث بهبود کیفیت چاپ پرینتر کانن می شود. قبل از اقدام به پاک سازی سپریشن پد، پرینتر کانن را خاموش و کابل برق را از دستگاه جدا کنید و منتظر باشید تا دستگاه کاملا خنک شود. حالا درب دستگاه کارتریج را باز کرده و کارتریج را از دستگاه در آورید. توجه داشته باشید که رول ترانسفر سیاه- سفید داخل کارتریج را لمس نکنید.

در غیر این صورت به دستگاه آسیب وارد می شود. کارتریج را در مقابل نور مستقیم قرار ندهید و آن را با یک تکه کاغذ بپوشانید. اکنون با یک پارچه خشک بدون پرز، مسیر کاغذ و حفره های موجود در ناحیه کارتریج را تمیز کنید. در پایان کارتریج را روی پرینتر کانن نصب کنید و سپس درب کارتریج را ببندید.

تعمیر پرینتر کانن

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن، در واحد تعمیر پرینتر کانن به صورت تخصصی و با بهترین کیفیت انجام می شود،اما سعی کردیم قبل از هر چیزی، اطلاعات اولیه در زمینه تعمیر، نگهداری و پاک سازی پیکاپ رولر پرینتر کانن را در اختیار علاقه مندان قرار دهیم. با مطالعه مطلب فوق سطح آگاهی شما درباره پیکاپ رولر پرینتر کانن افزایش خواهد یافت.

با این وجود پر واضح است که تعمیر قطعات پرینترهای کانن همواره یکی از مشکلات بزرگ کاربران  کمپانی کانن است. لذا نمایندگی کانن با راه اندازی بخش تعمیرات پرینتر برترین متخصصان کشور را دور هم جمع کرده و پس از طی مراحل عیب یابی، اقدام به تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کانن یا تعویض آن خواهند کرد. در صورت نیاز به یک نمایندگی مطلوب برای تعمیرات کانن با تیم حرفه ای ما تماس بگیرید و در اسرع وقت از خدمات ایده آل ما استفاده کنید.

نمایندگی کانن و واحدهای تعمیرات کانن

نمایندگی کانن ، مرکز رسمی تعمیر و فروش این شرکت قدر قدرت الکترونیکی است. تیم کاری کانن همواره با روحیه دلسوزانه و با شعار تلاش بی وقفه برای دستیابی به رضایت صد در صدی مشتری و با پشتکاری مثال زدنی و کم نظیر، تمام توان خود را به کار گرفته تا با همکاری متخصصان زبده این عرصه به قطب اصلی خدمات اصلی و فرعی این برند محبوب تبدیل شود. لذا بهترین و به روزترین خدمات درمرکز کانن در خدمت کاربران محصولات این برند پرطرفدار، قرار می گیرد. برای آشنایی با انواع خدمات مرکز تعمیرات کانن روی لینک مورد نظر کلیک کنید و وارد دنیای خدمات رسانی شوید.

با مراجعه به بخش ذیل، آخرین اخبار و مطالب در مورد محصولات کانن را پیگیری نمایید.

Rate this post