اشتراک گذاری

چرا پرینت کم رنگ است؟

چرا پرینت کم رنگ است؟ یکی از سوالاتی است که ذهن کاربران را درگیر می کند. کم رنگ بودن پرینت یکی از مشکلاتی است که برای انواع پرینتر به وجود می آید که پرینتر کانن نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دلایل بروز این مشکل و چگونگی رفع مشکل کم رنگ بودن پرینت آشنا کنیم. به طور کلی سیستم داخلی پرینتر ها از حساسیت بسیار بالایی بهره مند هستند. نامرغوب بودن پودر تونر، اختلال در درام و مگنت کارتریج پرینتر کانن از دلایل کم رنگ بودن پرینت به شمار می روند.  استفاده از پودر تونر نامرغوب یکی از اساسی ترین دلایل بروز این اختلال می باشد. سرویس به موقع و تمیز نگه داشتن قطعات نام برده از مهم ترین عواملی هستند که کیفیت چاپ اولیه دستگاه را به آن باز می گردانند. در ادامه به بررسی جزء به جزء این قطعات و روش های رفع این مشکل می پردازیم.

نقش تونر در کم رنگ بودن پرینت

تونر مهم ترین بخش در چاپ می باشد. تونر در پرینتر های سیاه و سفید به رنگ مشکی می باشد. رنگ چاپ شده بر روی برگه حاصل وجود این پودر می باشد. اگر از تونر نامرغوب استفاده کنید به دفعات شاهد بی کیفیت بودن چاپ و کم رنگ بودن پرینت خواهید بود. به یاد داشته باشید در صورتی که کارتریج در فواصل زمانی کوتاه مدت به شارژ نیاز پیدا می کند احتمال اینکه دستگاه شما دچار مشکل تونر ریزی شده باشد بسیار است. شارژ تونر و رفع اختلال تونر ریزی تنها باید توسط واحد تعمیرات پرینتر و با حضور نیروی متخصص انجام شود. به یاد داشته باشید شارژ کارتریج ها تا مدت محدودی امکان پذیر است و پس از استفاده های مداوم لازم است تعویض شوند. استفاده از تونر و کارتریج اورجینال کیفیت چاپ اولیه را به دستگاه بر می گرداند.

تاثیر درام بر کم رنگ بودن پرینت

درام یکی از مهم ترین قطعات در کم رنگ بودن پرینت به شمار می رود. همان طور که می دانید درام قطعه ای است که وظیفه ی انتقال تصاویر بر روی برگه را به عهده دارد. به طور کلی وظیفه ی چاپ نهایی تصویر بر روی برگه به عهده ی درام می باشد.  هر گونه آسیب دیدگی درام تاثیر مستقیمی بر کیفیت چاپ دارد. برای مثال سطح حساس درام زمانی که برگه ها هماره با منگنه وارد دستگاه بشوند آسیب جدی دیده و فرآیند چاپ را با مشکل مواجه می کند. خرابی درام باعث می شود تونر به درستی بر روی جایگاه های مورد نظر ثبت نشود که همین امر کم رنگ بودن پرینت را در پی دارد.

مگنت و کم رنگ بودن چاپ

کثیف شدن مگنت و داکتر بلید که مرور زمان و بر اثر استفاده های مکرر به وجود می آید یکی از دلایل کم رنگ بودن پرینت به شمار می رود. مگنت در پرینتر وظیفه ی جذب تونر و انتقال آن بر روی نقاط تعیین شده توسط درام را بر عهده دارد. به همین علت هرگونه اختلال در این قطعه باعث شده تونر به درستی جذب نشود  و تنها در نقاطی پراکنده وجود داشته باشد. کثیفی و لکه های روی مگنت پرین تکانن یکی از دلایلی است که منجر کم رنگ بودن پرینت کانن می شود.

تعمیرات پرینتر کانن

تعمیرات انواع پرینتر کانن از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در واحد تعمیرات پرینتر به شمار می رود. متخصصان و کارد فنی این واحد به دلیل بهره مندی از علوم و اطلاعات مورد نیاز تعمیراتی می توانند این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه تعمیر کنند. دسترسی این واحد به انواع ابزار آلات مدرن و تجهیزات کاربردی سبب شده تا فرآیند تعمیرات در بالاترین سطح کیفی ارائه شود. تعویض قطعات معیوب و شکسته ی انواع پرینتر کانن نیز از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در این واحد می باشد. تمامی خدمات ارائه شده برای کاربران با تضمین همراه است. رفع مشکل کم رنگ بودن پرینت در انواع چاپگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این  واحد می باشد.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با بهر مندی از مشاورانی زبده توانسته است به فروش و تعمیرات انواع تولیدات شرکت کانن بپردازد. سرویس های گارانتی کالا، تعمیرات تخصصی دستگاه ها و فروش انواع محصولات در این نمایندگی انجام می شود. نمایندگی کانن تمام خدمات مرتبط به فروش و تعمیرات محصولات را به بهترین شکل ارائه می کند. استفاده از مشاوارن برتر خرید از این نمایندگی را برای کاربران آسان تر کرده است. مشاوران این نمایندگی تمام اطلاعات فنی هر محصول را در اختیار دارند و به خریداران ارائه می کنند. شعار این نمایندگی حمایت از مشتریان می باشد. اولویت اصلی نمایندگی کانن رعایت حقوق کاربران است. تمامی تولیدات کمپانی کانن در این نمایندگی به صورت اورجینال به فروش می رسند

برای دسترسی به  دیگر مطالب سایت در زمینه اخبار، مقالات، سوالات متداول و محصولات به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

Rate this post