اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی کار نمی کند

نمایندگی کانن - چرا دستگاه کپی کار نمی کند

چرا دستگاه کپی کار نمی کند

معمولاً در تمامی دستگاه های کپی کانن، اگر ایراد و اختلالی پیش بیاید یا برق نوسان کند دستگاه کدی را نمایش می دهد که این کد غالباً با حرف لاتین E آغاز می شود. در کنار این حرف، اعدادی نیز قرار می گیرند که هر یک از آنها نمایانگر اشکالی خاص هستند. برخی از کدهای احتمالی نمایش داده شده توسط دستگاه عبارتند از: E001/E0005/E0024/E020/E0014. چنین خطاهایی غالباً با انجام اقداماتی جهت رفع کد، برطرف می گردند (در صورتی که دستگاه اشکال دیگری نداشته باشد و قطعه ای در آن نسوخته باشد). به یاد داشته باشید که روند رفع کدهای ارائه شده توسط دستگاه، در محصولات آنالوگ و دیجیتال با یکدیگر تفاوت دارد. در دستگاه های کپی دیجیتال معمولاً می بایست ستاره ۲ و ۸ ستاره را زد و در ادامه مراحل دیگر را دنبال کرد. همانطور که می دانید کدهای ارائه شده توسط هر دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت بوده و جهت آگاهی از آنها می بایست به دفترچه ارائه شده توسط دستگاه یا کارشناس مربوطه مراجعه نمود، لیکن برخی اشکالات رایج در دستگاه های کپی کانن وجود دارد که می توان با اندک دانش فنی آنها را رفع و برطرف نمود. جهت آگاهی از شیوه رفع این اشکالات با ما همراه شوید.

در این بخش شما را با شش مشکل رایج در دستگاه‌های کپی که سبب گسست در عملکرد این دستگاه می گردند آشنا می‌کنیم و راه‌حل‌های ابتدایی آن‌ها را شرح می‌دهیم؛ (این خطاها خاص دستگاه کپی کانن نیست و در تمامی دستگاه‌ها کپی رایج است)

  • گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی کانن

گیر کردن کاغذ یکی از رایج‌ترین مشکلات در حین کار با دستگاه کپی است. بروز این ایراد می‌تواند علل مختلفی نظیر وزن و جنس کاغذ داشته باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند. موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ وجود دارد. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید. در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید. اما اگر این مشکل، به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر کپی کانن، به یک متخصص مراجعه کرد. (این خطا خاص دستگاه کپی کانن نیست و در تمامی دستگاه‌ها کپی رایج است)

  • افتادن خط روی برگه‌های کپی

وجود خطوط کپی بر روی برگه، کپی گرفته شده را ناخوانا خواهد ساخت و عملاً تمامی زحمات شما را به باد خواهد داد. بروز این اشکال ممکن است به سبب کثیف بودن درام یا خراب بودن آن باشد. غالباً با تعویض درام این مشکل رفع می‌گردد و خطوط افقی نیز ناپدید می‌گردند. جهت بررسی اصولی و تخصصی علل وجود خطوط افقی بر روی دستگاه می‌توانید دستگاه را به یک متخصص تعمیر دستگاه کپی کانن نشان دهید. (این خطا خاص دستگاه کپی کانن نیست و در تمامی دستگاه‌ها کپی رایج است).

  • مشکلات تونر یا کارتریج کپی کانن

    اگر تونر یا کارتریجِ دستگاه کپی خالی یا خراب باشد، کپی‌ها کمرنگ یا بی‌کیفیت خواهند گشت. این مشکل می‌تواند با پر کردن کارتریج یا تعویض آن، برطرف شود. در صورتی که مشکل دستگاه با پر کردن یا تعویض برطرف نگردد ممکن است مشکل پیش آمده به سبب یکی از این دو دلیل باشد: نخست خطای تولید کننده، که در اینصورت احتمالاً کارتریج یا جوهر مورد استفاده در دستگاه کپی از کیفیت خوبی برخوردار نیست. دوم مشکل ناهماهنگی است زیرا هر دستگاه کپی، با جوهر و کارتریج خاص خود کار می‌کند، در نتیجه اگر از کارتریجی ناهماهنگ استفاده کنید، مشکل برگه کپی‌های کمرنگ به وجود می آید. (این خطا خاص دستگاه کپی کانن نیست و در تمامی دستگاه‌ها کپی رایج است).

  • مچاله و چین و چروک‌دار شدن برگه‌ها

    یکی دیگر از مشکلات رایج کار با دستگاه‌های کپی، مچاله و چروک‌شدن برگه‌هاست. صفحه‌های مچاله شده، غلطک خراب و فرسوده، رولرهای چسبناک، برگه‌ ورودی کاغذ خراب و مرطوب برخی از علل ایجاد‌کننده چروک در برگه‌ها هستند. بعلاوه گاه رطوبت و گرد و خاک در تونر و رولر و غلتک دستگاه نیز باعث ایجاد این مشکل می‌شوند. برای برطرف این مشکل نیاز به حضور یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر دستگاه کپی کانن دارید. (این خطا خاص دستگاه کپی کانن نیست و در تمامی دستگاه‌ها کپی رایج است).

  • کپی بسیار تاریک یا روشن

    بهترین راه حل برای این مشکل بازگرداندن تنظیمات دستگاه به همان تنظیمات کارخانه و اولیه است. اگرچه می‌توان از طریق منوهای دستگاه کپی نیز رنگ برگه بیرون آمده را تنظیم کرد. گاه تغییر رنگ در خروجی کپی ممکن است به سبب اتمام تونر دستگاه یا عدم هماهنگی تونر با دستگاه است. بهترین اقدام در این وضعیت تعویض تونر است. (این خطا خاص دستگاه کپی کانن نیست و در تمامی دستگاه‌ها کپی رایج است).

  • ایجاد لکه‌هایی روی صفحه

    یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه‌های کپی وجود لکه‌های نامتقارن و نامنظم روی کاغذ است که به شکل نقطه‌های کوچک و بزرگ خود را نشان خواهند داد. در این حالت، می‌توان با تمیز کردن تونر و درام دستگاه، این مشکل را تا حدی برطرف کنید. اقدام دیگری که در این زمینه می‌توان کمک کند تمیز کردن شیشه دستگاه کپی کانن است. اگر با این کار نیز، دستگاه کپی تعمیر نشد، تعویض درام دستگاه می‌تواند کارساز باشد. جهت بررسی‌های تخصصی دستگاه کپی کانن می‌توانید به مرکز تعمیرات کپی کانن مراجعه نمایید. (این خطا خاص دستگاه کپی کانن نیست و در تمامی دستگاه‌ها کپی رایج است).

     

واحدهای تعمیرات کانن

مقالات نمایندگی کانن

اخبار نمایندگی کانن

Rate this post