اشتراک گذاری

پرسش و پاسخ دستگاه کپی

اگر از کاربران دستگاه‌های کپی باشید حتما از این مسئله اطلاع دارید که برخی اشکالات مرتبط با این دستگاه، نظیر گیر کردن کاغذ، افت کیفیت چاپ و مواردی از این دست بسیار شایع و متداولند. اشکالات دیگری نیز هستند که در قیاس با سایر اشکالات فنی بیشتر اتفاق می‌افتند. با توجه به این مسئله برآن شده‌ایم تا در این مقاله، با درنظر داشتن قالب پرسش و پاسخ دستگاه کپی، برخی از رایج‌ترین اشکالات مرتبط با دستگاه کپی را شرح دهیم.

تلاش شده تا در «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» شایع‌ترین اشکالات مرتبط با انواع دستگاه کپی، شیوه رفع آنها و مواردی از این دست گنجانده شود. شما کاربران گرامی می‌توانید در صورت وجود هر گونه ابهام و اشکال در ارتباط با مطالب درج شده در این بخش، از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما تماس گرفته و تخصصی‌ترین راهنمایی‌های مورد نیاز را دریافت نمایید.

پرسش و پاسخ دستگاه کپی

پرسش های رایج دستگاه کپی

در این بخش از «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» برخی از رایج‌ترین اشکالات مرتبط با دستگاه کپی و علل بروز این اشکالات شرح داده شده است.

  • چرا کاغذ در دستگاه کپی گیر می‌کند؟

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی می‌تواند علل مختلفی نظیر وزن و جنس کاغذ داشته باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند. موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ وجود دارد. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید.

  • چرا بر روی برگه های کپی شده خط می‌افتد؟

مورد دیگری که در بخش «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» ارزش پرداختن دارد، خط افتادن روی برگه های کپی شده است. بروز این اشکال معمولاً به دلیل کثیفی درام یا خراب بودن آن است. غالباً با تعویض درام این مشکل رفع می‌گردد و خطوط افقی نیز ناپدید می‌گردند.

  • چرا کپی های گرفته شده بی‌کیفیت و کمرنگ است؟

پرتکرارترین موضوع مطرح شده توسط کاربران در بخش «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» مربوط به کمرنگ بودن کپی گرفته شده توسط دستگاه فتوکپی است. در صورتی که این مشکل دستگاه با پر کردن یا تعویض تونر کارتریج برطرف نگردد ممکن است مشکل پیش آمده به سبب یکی از این دو دلیل باشد: نخست خطای تولید کننده، که در اینصورت احتمالاً کارتریج یا جوهر مورد استفاده در دستگاه کپی از کیفیت خوبی برخوردار نیست. دوم مشکل ناهماهنگی است زیرا هر دستگاه کپی، با جوهر و کارتریج خاص خود کار می‌کند.

  • چرا برگه‌های دستگاه کپی مچاله و چین و چروک می‌شوند؟

حتما شما نیز در بخش «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» انتظار پرداختن به این مشکل را دارید. غلطک خراب و فرسوده، رولرهای چسبناک، برگه‌ ورودی کاغذ خراب و مرطوب برخی از علل ایجاد‌کننده چروک در برگه‌ها هستند. بعلاوه گاه رطوبت و گرد و خاک در تونر و رولر و غلتک دستگاه نیز باعث ایجاد این مشکل می‌شوند.

  • چرا برگ کپی شده بسیار تاریک یا روشن است؟

مورد دیگری که در بخش «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» ارزش پرداختن دارد، خروج برگ بسیار روشن یا تاریک از دستگاه کپی است. بهترین راه حل برای این مشکل بازگرداندن تنظیمات دستگاه به همان تنظیمات کارخانه و اولیه است. از طریق منوهای دستگاه کپی نیز می‌توان رنگ برگه بیرون آمده را تنظیم کرد. گاه تغییر رنگ در خروجی کپی ممکن است به سبب اتمام تونر دستگاه یا عدم هماهنگی تونر با دستگاه است. در این شرایط بهترین اقدام تعویض تونر است.

  • دلیل وجود لکه بر روی برگ کپی شده چیست؟

یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه‌های کپی وجود لکه‌های نامتقارن و نامنظم روی کاغذ است که به شکل نقطه‌های کوچک و بزرگ خود را نشان خواهند داد. این مورد نیز یکی از پرتکرارترین موضوعات مطرح شده توسط کاربران در بخش «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» است. برای رفع این مشکل تونر و درام دستگاه را تمیز کرد. اقدام دیگری که در این زمینه می‌تواند کمک کند تمیز کردن شیشه دستگاه کپی است. اگر با این کار نیز، دستگاه کپی تعمیر نشد، تعویض درام دستگاه می‌تواند کارساز باشد.

پاسخگویی به پرسش های رایج دستگاه کپی

کارشناسان ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی، مقالات متعددی را در قابل «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» گردآوری کرده و از طریق بخش «مقالات» و «پرسش‌های متداول» این وبسایت با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته‌اند. شما کاربران گرامی می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مذکور با رایج ترین اشکالات مرتبط با انواع دستگاه کپی آشنا شده و شیوه رفع هر یک از آنها را بیاموزید. در صورتی که پرسش مدنظرتان را در بخش «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» نیافتید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات دستگاه کپی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی کانن فراهم گشته است. نمایندگی کانن در بخش فروش، عرضه‌کنندۀ دستگاه ‌های کانن و در پارت تعمیر، ارائه‌دهندۀ خدمات پس از فروش است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی مجاز کانن توسط تیمی از کارشناسان متخصص در دو حوزه فروش و تعمیر انجام می‌پذیرد و تلفیق این دو مجموعه، -یعنی «کارشناسان متخصص» و «امکانات و تجهیزات حرفه‌ای»- سبب گشته تا به اذعان بسیاری از همکاران، نمایندگی کانن یکی از مراکز پیشرو و متخصص در ارائه خدمات فروش و تعمیرات کانن مطرح گردد.

Rate this post