اشتراک گذاری

مشکلات شایع دوربین کانن

دوربین های کانن علی‌رغم کیفیت بالایی که در ساخت و طراحی دارند، همچون سایر دستگاه‌های دیجیتال، ممکن است، به هر دلیل دچار خرابی و اختلال گردند. تجربه کار با این دستگاه‌ها، نشان داده که در میان اشکالات پیش آمده در دوربین های کانن، برخی از اشکالات شایع‌تر و متداول‌تر بوده‌اند؛ که در این میان می‌توان به اشکالاتی چون عدم نمایش تصویر توسط LCD، عمل نکردن قسمت لمسی پنل، شطرنجی شدن تصویر، فریز شدن تصویر و مواردی از این دست اشاره کرد.

در این مقاله بر آنیم تا ضمن بررسی مشکلات شایع دوربین کانن، روش‌های تعمیر و رفع این مشکلات را بررسی نماییم. اگر شما کاربران گرامی نیز از دارندگان دوربین‌های Canon باشید مطالعه بخش‌های آتی می‌تواند در تشخیص صحیح نوع اشکال پیش آمده در دوربین، علت آن و روش تعمیر آن کمک بسزایی کند.

مشکلات شایع دوربین کانن

بررسی مشکلات شایع دوربین کانن

عدم نمایش تصویر توسط ال سی دی:

در تمامی دوربین‌هایی که برخوردار از پنل ال سی دی هستند معمولاً مشکل عدم نمایش تصویر توسط ال سی دی به مرور بروز می‌یابد. بروز این اشکال به دلیل باز و بسته کردن های مکرر پنل دوربین و به تبع آن خرابی و قطعی فلت پنل اتفاق می‌افتد. خوشبختانه این مورد از مشکلات شایع دوربین کانن با تعویض فلت رفع می‌گردد.

وجود تصویر در دوربین و عدم پخش آن:

یکی دیگر از مشکلات مشاهده شده در دوربین های کانن، عدم پخش تصویر یا پخش نویزدار تصویر است. این اشکال در حالی اتفاق می‌افتد که که در دوربین تصویر مورد نظر مشاهده می‌شود. بروز چنین اشکالی معمولاً ناشی از کثیفی هد دوربین است و با گردگیری رفع می‌گردد. در غیراینصورت رفع این مورد از مشکلات شایع دوربین کانن، تنها با تعویض هد برطرف می‌گردد. سرویس‌های تخصصی مرتبط با گردگیری و تعویض هد با حضور در مرکز تعمیر دوربین کانن قابل دریافت است.

نداشتن تصویر از ال سی دی، ویزور و خروجی کابل ارتباطی به تلویزیون:

علت بروز چنین اشکالی را نه در کابل یا ال سی دی دستگاه بلکه باید در ccd دوربین و یا ورودی تصویر جستجو کنیم. زیرا چنین اشکالی ناشی از وجود اشکال در مدار پردازش تصویر است. در صورت مواجهه با این اشکال توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی تعمیر و بهسازی آن را صرفاً از مراکز مجاز و استاندارد تعمیر دوربین کانن دریافت نمایید.

شطرنجی و فریز شدن تصویر:

شطرنجی و فریز شدن تصویر نیز غالباً به دلیل کثیفی هد اتفاق می‌افتد. بنابراین در صورت مشاهده این اشکال نیاز است تا هد دستگاه گردگیری و تمیز گردد. در صورتی که شطرنجی و فریز شدن تصویر دوربین با این روش رفع نشد، نیاز به بررسی عملکرد سایر قطعات دستگاه توسط کارشناسان تعمیرات دوربین Canon است.

سختی لنز دوربین و جدا نشدن آن:

در صورت بروز این مورد از مشکلات شایع دوربین کانن، دستگاه معمولاً خطای دوربینِ خاموش می دهد. دلیل این اشکال نیز غالباً ضربه دیدن لنز و یا ورود گردو غبار به آن است.در صورت مواجهه با این اشکال توصیه می‌شود جهت دریافت سرویس‌های دوره‌ای مرتبط با دوربین به یکی از مراکز تعمیر دوربین کانن مراجعه نمایید.

کار نکردن پنل لمسی:

کار نکردن پنل لمسی نیز نیز یکی دیگر از مشکلات شایع دوربین کانن است. بروز چنین اشکالی غالباً به دلیل وجود اختلال در برد داخلی، ال سی دی و یا حتی کابل ارتباطی ال سی دی اتفاق می‌افتد.

کثیفی مکرر هد:

در صورتی که شاهد این مورد از مشکلات شایع دوربین کانن بودید این احتمال وجود دارد که گایدهای مکانیک دوربین چرب شده باشند. علت دیگر بروز این اشکال می‌تواند کثیفی نوار کاست دوربین باشد.

رفع مشکلات دوربین کانن

تعمیرات مشکلات شایع دوربین Canon یکی دیگر از سرویس‌های تخصصی ارائه شده در نمایندگی کانن است که توسط تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان تعمیر انجام می‌پذیرد. کاربران انواع دوربین‌های کانن می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه اشکال و خرابی در دستگاه مورد استفاده خویش به مرکز تعمیرات دوربین Canon مراجعه کرده و تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این دستگاه را دریافت نمایند

تعمیرات دوربین در این مرکز بر اساس جدیدترین استانداردها و متدهای تعمیر و به دست تیمی از متخصصان حرفه ای این حوزه انجام می پذیرد. مرکز تعمیر دوربین کانن یکی از تخصصی ترین مجموعه های ارائه دهنده سرویس های مرتبط با انواع دوربین کانن است که در این راه از پیشرفته ترین تجهیزات نظیر دستگاه های ADJUSTMENT استفاده می کند.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی کانن فراهم گشته است. نمایندگی کانن در بخش فروش، عرضه‌کنندۀ دستگاه ‌های کانن و در پارت تعمیر، ارائه‌دهندۀ خدمات پس از فروش است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی کانن توسط تیمی از کارشناسان متخصص در دو حوزه فروش و تعمیر انجام می‌پذیرد و تلفیق این دو مجموعه، -یعنی «کارشناسان متخصص» و «امکانات و تجهیزات حرفه‌ای»- سبب گشته تا به اذعان بسیاری از همکاران، نمایندگی کانن یکی از مراکز پیشرو و متخصص در ارائه خدمات فروش و تعمیرات کانن مطرح گردد.

برخی از خدمات ارائه شده در این مرکز عبارتند از: مشاوره‌ی تخصصی و عمومیِ پیش از خرید یا تعمیر هر یک از محصولات کانن، فروش و تعمیرات دوربین کانن، فروش و تعمیر فتوکپی کانن، فروش و تعمیر پرینتر canon ، ارائه لوازم و مواد جانبی، تعویض قطعات با نمونه‌ی اورجینال و دیگر خدمات مربوط به تعمیر و فروش هریک از محصولات کانن.

3.3/5 (7 امتیاز)