اشتراک گذاری

5 ترفند کاربردی برای افزایش طول عمر پرینتر

ترفندهای نگهداری و افزایش طول عمر پرینتر به شما کمک می کند که استفاده ی بهینه از پرینتر خود داشته باشید. پرینترها یکی از ابزارآلات کاربردی شرکت ها و سازمان های امروزی هستند. ممکن است این چاپگرها با قابلیت های فراوان خود در طول روز ساعت ها فعال باشند. فعالیت بیش از حد هر سیستمی از جمله پرینترهای کانن خطر استهلاک و خرابی قطعات ریز و درشت تشکیل دهنده ی دستگاه را افزایش می دهد. در ادامه به معرفی اصول نگهداری از پرینتر می پردازیم. برای افزایش طول عمر پرینتر مورد استفاده ی خود این چند نکته ساده را رعایت کنید.

 نکاتی برای افزایش طول عمر پرینتر کانن

به محل نصب پرینتر دقت کنید.

اولین نکته برای افزایش طول عمر پرینتر، انتخاب صحیح محل نصب چاپگر است. به هیچ عنوان نباید پرینتر را در مکانی قرار دهید که رفت و آمد بالایی دارد. هر پرینتر در برابر مشکل اصابت ضربه کارایی خود را از دست می دهد. از طرفی آبخوردگی می تواند طی مدت زمان کوتاهی باعث خرابی پرینترهای کانن و یا سایر برندهای موجود در بازار گردد. از این رو باید پرینتر مورد استفاده ی خود را دور از پنجره قرار دهید تا ذرات باران و برف به طور اتفاقی به درون پرینتر منتقل نشوند.

درب پرینتر را در حال فعالیت باز نکنید.

گاهی اوقات ممکن است پرینتر برای پردازش اطلاعات سند، کمی تاخیر داشته باشد. در چنین شرایطی نباید درب پرینتر را باز کنید. این کار می تواند به سوختگی قطعات اصلی دستگاه ختم شود. کمی صبور باشید و اجازه دهید پرینتر فعالیت خود را شکل دهد.

افزایش طول عمر پرینتر

استفاده از کاغذهای استاندارد را جدی بگیرید.

برای افزایش طول عمر پرینتر، کیفیت کاغذهای مصرفی را بررسی کنید. کاغذهای بیش از حد سبک و یا برعکس ضخیم و مقوایی برای حضور در پرینتر مناسب نیستند. این کاغذها خیلی ساده باعث خرابی کاغذکش و انواع و اقسام قطعات درونی چاپگر خواهند شد.

به ظرفیت ماهیانه ی پرینتر دقت کنید.

نکته ی دیگری که باید برای افزایش طول عمر پرینتر به آن دقت داشته باشید، میزان ظرفیت ماهیانه ی پرینتر است. هر پرینتر ظرفیت منحصر به فردی دارد. عدم توجه به ظرفیت ماهیانه ی پرینتر موجب افزایش اثر منفی استهلاک می شود. در این وضعیت ممکن است پرینتر با خرابی های بسیاری رو به رو شود. مین برد، درام، یونیت فیوزینگ و… با استفاده ی بی رویه از پرینتر تخریب می شوند.

سرویس دوره ای پرینتر کانن را فراموش نکنید.

برای نگهداری از پرینتر انجام سرویس های دوره ای الزامی است. این فرآیند باید متناسب با ساختار تشکیل دهنده ی هر بخش از پرینتر انجام شود. دستکاری های ناشیانه نه تنها باعث افزایش طول عمر پرینتر کانن نمی شود، بلکه کارایی چاپگر را به طور کامل نابود می کند. اگر احساس می کنید از عهده ی انجام صحیح سرویس های دوره ای پرینتر برنخواهید آمد؛ با نمایندگی رسمی کانن تماس حاصل فرمایید. دقت داشته باشید که تعداد دفعات سرویس پرینتر در طول یک سال به میزان استفاده ی شما از دستگاه بستگی دارد.

Rate this post