اشتراک گذاری

اسکنر کانن کار نمی کند

چرا اسکنر کانن کار نمی کند ؟ این سوالی است که پاسخ آن را با مطالعه ی این مطلب خواهید دانست. به طور کلی می توان اسکنر را یکی از زیرگروه های ماشین های اداری به شمار آورد. موارد متعددی ممکن است کار این دستگاه را دچار مشکل کند. یکی از پرتکرارترین پرسش های مطرح شده از جانب شما کاربران گرامی، در خصوص دلیل کار نکردن اسکنر می باشد. برای رفع ابهامات موجود، تصمیم گرفتیم مواردی را به عدم عملکرد اسکنر کانن مربوط می شود در این مقاله بررسی نماییم.

چرا اسکنر کار نمی کند

چگونگی عملکرد اسکنر کانن ؟

همانطور که پیش تر گفتیم، اسکنر یکی از ماشین های اداری است که البته کاربردهای خانگی هم دارد. این دستگاه برای تصویربرداری از اسناد کاغذی مورد استفاده قرار می گیرد. عکس و یا سند مورد نظر، در محفظه ی در دار این دستگاه قرار گرفته و پس از پایان عملیات اسکن، در کامپیوتر به نمایش در می آید. در پشت اسکنر دو خروجی وجود دارد که یکی برای اتصال به رایانه و دومی برای اتصال به چاپگر کاربرد دارد. در صورت که اسکنر کانن کار نمی کند ، این خروجی ها نیز با اختلال در عملکرد مواجه می گردند.

اسکنر کانن کار نمی کند

چرا اسکنر کانن کار نمی کند ؟

چنانچه اسکنر شما کار نکرد، توصیه می کنیم در ابتدا موارد زیر را بررسی کنید:

کابل USB

جالب است بدانید که یکی از اصلی ترین دلایلی که اسکنر کانن کار نمی کند ، مشکل در کابل usb این دستگاه است. این کابل را به دقت بررسی کرده و در صورت نیاز، تعویض نمایید. همچنین ممکن است کابل usb از جای خود خارج شده باشد که در این صورت، با جا انداختن آن مشکل برطرف می شود.

لامپ و لنز

وجود نقص در لامپ و یا لنز اسکنر را می توان دومین دلیل عدم عملکرد این دستگاه به شمار آورد. در این مورد توصیه می کنیم بررسی این قسمت ها را به کارشناسان مجرب این حوزه بسپارید. باز کردن اسکنر و بررسی لامپ و لنز، نیازمند برخورداری از مهارت و تجربه است.

قرارگیری برگه

نحوه ی قرارگیری برگه در دستگاه نیز می تواند منجر به عدم عملکرد اسکنر کانن شود. برای پیشگیری از این اتفاق، محل قرارگیری برگه را چک کرده و از جاگیری کاغذ به شکل صحیح اطمینان حاصل نمایید. به احتمال زیاد با اصلاح شکل قرار گرفتن برگه، مشکل پیش آمده حل می شود.

مشکلات نرم افزاری

گاهی ممکن است منشأ این که اسکنر کانن کار نمی کند مشکلات نرم افزاری در هنگام نصب این دستگاه باشد. به عنوان مثال ممکن است فضای کافی در آدرسی که برای ذخیره به برنامه ی اسکنر خود داده اید وجود نداشته باشد. با بررسی این مساله در قسمت تنظیمات، می توانید مشکل را حل کنید.

نصب درایو بعد از اتصال دستگاه

یکی از شایع ترین مواردی که اسکنر کانن کار نمی کند را در پی دارد، نصب درایو این دستگاه پس از اتصال آن به  کامپیوتر می باشد. در این حالت، اسکنر کار نکرده و موجب بروز نگرانی هایی در کاربران می شود. لازم به ذکر است که برای اینکه اسکنر شما به درستی کار کند، باید پیش از وصل کردنش به کامپیوتر یا لپ تاپ، درایو آن را بر روی سیستم نصب نمایید. اما اگر این کار را نکرده و دچار مشکل شده اید،

اقدامات لازم جهت رفع مشکل اسکنر کانن

  • قبل از هرکاری، اسکنر خود را از کامپیوتر جدا کنید.
  • درایوری را که قبلا نصب کرده بودید، از سیستم پاک کنید.
  • کامپیوتر خود را Restart کرده و درایو اسکنر را مجددا نصب کنید.
  • بعد از نصب مجدد درایو، اسکنر را به کامپیوترتان متصل نمایید.

اگر با وجود انجام مراحل گفته شده، مشکل عدم عملکرد اسکنر کانن حل نشد، پیشنهاد می کنیم عملیات زیر را انجام دهید:

از طریق My Computer به مسیر  C:Program Files رفته پوشه SCANNER U را پاک نمایید و مجدداً مراحل نصب را انجام دهید. در پایان توصیه می کنیم در صورت تداوم مشکل، دستگاه خود را برای بررسی های تخصصی تر به یک مرکز تعمیرات مجاز ببرید.

واحد تعمیرات اسکنر کانن

واحد تعمیرات اسکنر کانن، خدمات تخصصی عیب یابی و ترمیم این محصول را به کاربران ارائه می دهد. مهندسین ارشد حوزه ی ماشین های اداری در این واحد، ضمن به کارگیری نوین ترین تجهیزات و روش های روز دنیا، به تعمیر مشکلات عدم عملکرد اسکنر کانن و سایر معایب این دستگاه می پردازند. از جمله ویژگی های مثبت این واحد می توان به برخورداری از کامل ترین مجموعه ی قطعات اورجینال اشاره کرد که در تعویض بخش های غیر قابل تعمیر اسکنر مورد استفاده قرار می گیرند.

نمایندگی کانن

خدمات فروش، تعمیر و خدمات پس از فروش محصولات کمپانی کانن را می توانید از نمایندگی کانن دریافت نمایید. این مرکز همواره به تکریم مشتری و تعهد کاری بالای کارکنانش شهره بوده است. چنانچه قصد خرید هریک از تولیدات این شرکت را دارید می توانید از طریق نمایندگی رسمی کانن اقدام به این کار نمایید. اطمینان از اورجینال بودن کالا، از جمله مزایایی است که با مراجعه به این مرکز از آن بهره مند خواهید شد. همچنین کلیه ی خدمات پس از فروش محصولات در نمایندگی کانن به کاربران گرامی ارائه می گردد.

واحدهای تعمیرات کانن

همانطور که از نامش پیداست، در واحدهای تعمیرات کانن، ترمیم و رفع معایب محصولات این شرکت انجام می پذیرد. هر واحد به محصول خاصی اختصاص پیدا کرده است. به عنوان مثال، اگر اسکنر شما دچار مشکل شود، در واحد تخصصی تعمیر اسکنر کانن خدمات مربوطه را دریافت خواهید نمود. تعمیرکاران زبده ی این واحدها، پس از عیب یابی دقیق، از ابزارآلات نوین استفاده کرده و دستگاه را به بهترین شکل ممکن تعمیر می نمایند. لازم به ذکر است که در این واحدها برای برخی محصولات، از جمله ماشین های اداری، خدمات سرویس در محل کانن راه اندازی شده است. شما کاربران گرامی ضمن تماس با مرکز تعمیرات کانن ، می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

جهت پیگیری آخرین خبرها و مقالات تخصصی در مورد محصولات کانن می توانید به بخش ذیل مراجعه کنید.

سوالات متداول

محصولات

مقالات

اخبار

Rate this post