اشتراک گذاری

مزایا و معایب کپی چند کاره کانن چیست؟

مزایا و معایب کپی چندکاره کانن چیست از سؤالاتی است که برخی کاربران هنگام خرید دستگاه فتوکپی از فروشندگان می پرسند. دستگاه های کپی چندکاره توانایی چندین ماشین را در یک واحد فراهم آورده اند. این دستگاه ها اغلب شامل چاپگر، اسکنر، کپی و فکس در قالب یک دستگاه همه کاره است. فتوکپی های همه کاره در ابتدا برای کاربران خانگی و تجاری کوچک ساخته شد ولی به تدریج جهت استفاده در کسب و کار متوسط و بزرگ نیز مورد استفاده قرار گرفت و سازندگان این دستگاه ها، مدل های مختلفی از دستگاه های کپی همه کاره ارائه دادند.

اگر قصد خرید دستگاه کپی چند کاره را دارید بهتر است ابتدا از مزایا و معایب آن اطلاع داشته باشید تا نسبت به یک خرید مطمئن اقدام کنید. شما در خرید فتوکپی کانن باید نوع نیاز و کاربری خود را مشخص کنید و ببینید به چه نوع دستگاهی با چه کاربری احتیاج دارید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و کمک دارید می توانید با مرکز سخت افزار ایران تماس گرفته و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید. در ادامه این مطلب مهمترین مزایا و معایب دستگاه های کپی چند کاره کانن را بررسی می کنیم.

مزایا و معایب کپی چند کاره کانن

بررسی مزایا و معایب کپی چند کاره کانن

با اینکه فتوکپی های چند کاره مزایا و معایب خاص خود را دارند اما این دستگاه ها امروزه یکی از محبوب ترین دستگاه ها در حوزه لوازم اداری هستند. ابتدا مزایای کپی چند منظوره را بررسی می کنیم، سپس برخی از معایب آنها را نیز تشریح خواهیم کرد.

مزایای دستگاه کپی چند کاره کانن

صرفه جویی در هزینه:

شاید یکی از اولین مواردی که باید در بحث مزایا و معایب کپی چند کاره کانن مد نظر قرار داد، صرفه جویی در هزینه باشد. از آنجایی که برای راه انداختن کارهای مختلف مانند چاپ، کپی، اسکن و فکس فقط یک دستگاه لازم است، شرکت ها مجبور نیستند تعداد زیادی ماشین خریداری کنند. این کار می تواند در ابتدا باعث صرفه جویی در هزینه شود زیرا به جای خرید چند دستگاه مختلف تنها یک دستگاه برای هر بخش خریداری می شود.

نیاز داشتن به فضای کم و نظم دادن به محیط:

وجود دستگاه های متعدد فضای زیادی از منزل و محیط کار را اشغال می کند. مزیت پرینتر چند منظوره کانن این است که فضای زیادی را ذخیره می کند و تنها با خرید یک دستگاه می توان در فضاهای دیگر، دستگاه های دیگری مانند کامپیوتر را قرار داد. همچنین میزان استفاده از کابل و سیم کشی نیز کاهش می یابد و نظم مناسبی به محیط می دهد.

سرعت و انعطاف پذیری:

MFP ها معمولا سریعتر از دستگاه های لیزری یا سایر دستگاه کپی ها کار می‎ کنند. این سرعت ناشی از طبیعت دستگاه کپی چند کاره کانن است. بعضی از MFP ها می توانند فکس ها، اسناد چاپی، اسکن تصاویر و کپی‎ها را همزمان ارسال کنند. این قابلیت از مهمترین مزیت های دستگاه کپی چندکاره می باشد که باعث محبوبیت آنها شده است.

معایب دستگاه کپی چند کاره کانن

سیاه و سفید بودن دستگاه:

بسیاری از فتوکپی های چند کاره کانن تنها به صورت سیاه و سفید چاپ می کنند. این موضوع به این دلیل است که کارتریج جوهر یا تونری که اسکنر، کپی و چاپگر از آن استفاده می کنند یکی بوده و برای استفاده از جوهر یا تونر رنگی مشکل به وجود می آید. به همین دلیل بسیاری از دستگاه کپی های چند کاره فقط با قابلیت کپی سیاه و سفید عرضه شده اند.

بالا بودن هزینه استفاده و تعمیر:

یکی از موضوعات مهم در رابطه با درک مزایا و معایب کپی چند کاره کانن، مقدار انرژی لازم برای کار با این ماشین است. پر مصرف بودن این دستگاه سبب افزایش هزینه‌ای خواهد شد که صرف پرداخت تأمین انرژی می‌گردد. همچنین خرابی چاپگر چند کاره، تعمیرات پر هزینه ای را روی دست کاربر می گذارد. جوهر یا تونر دستگاه های چندکاره معمولاً به دلیل انجام شدن چند کار همزمان، مثل پرینت، فکس و کپی، زودتر از دستگاه های دیگر تمام شود.

از کار افتادن قابلیت های دستگاه با خرابی یک بخش:

در صورت خرابی یکی از بخش های دستگاه کپی چند کاره کانن، تمامی قابلیت های این دستگاه مثل کپی کردن، چاپ، فکس و اسکن از کار می افتند. این موضوع می‌تواند برای کسب و کارهایی که نیاز به چاپ، فکس و کپی دارند بسیار مشکل‌ساز باشد. این مشکل تا زمان تعمیر دستگاه باقی خواهند ماند و تا آن موقع نمی توان از دستگاه چندکاره استفاده کرد.

نمایندگی تعمیرات کانن

شما عزیزان می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل در پرینتر خود اعم از پرینترهای چند کاره و تک کاره، دستگاه کپی، دوربین، فکس یا اسکنر به نمایندگی تعمیرات کانن مراجعه کنید و یا با این مرکز تماس بگیرد. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود. تعمیر کاغذکش، تعویض کارتریج، تعمیر هد، تعویض درام، تعمیر یونیت فیوزینگ، عیب یابی پرینتر ، تعمیر دستگاه کپی، تعمیر دوربین کانن، عیب یابی اسکنر و دستگاه فکس و بسیاری دیگر از خدمات تعمیر محصولات کانن، در این مجموعه به صورت حرفه ای و تخصصی انجام می شود. جهت بالا بردن کیفیت خدمات تعمیر، نمایندگی کانن از تجهیزات مدرن، پیشرفته و متناسب با محصولات کانن استفاده می کند. از این رو با اطمینان خاطر دستگاه خود را به ما بسپارید.

Rate this post