اشتراک گذاری

فکس کانن چگونه کار می کند

فکس یا دورنگار دستگاهی است که امکان ارسال و دریافت هر نوشته ای را با استفاده از خطوط تلفن فراهم می کند. عملکرد دستگاه فکس کانن به گونه است که با بهره وری از علم اسکن و فراهم آوری یک خط تلقن، می تواند هر نوشته ای را ارسال کند.

 کانن در عملکرد دستگاه فکس خود  نوشته را به کدهای مناسب برای ارسال در خطوط تلفن تبدیل می کند. . این مرحله در فکس مبدأ انجام می شود ، پس از اینکه نوشته به سیگنال های قابل ارسال در خطوط تلفن  تبدیل و با کمک خط تلفن ارسال شد، دستگاه فکسی که در مقصد استقرار دارد، نوشته ها را روی کاغذ چاپ می کند.

در یک تقسیم بندی کلی، فکس ها به سه گروه لیزری، کاربنی و حرارتی تقسیم می شوند. هر نهاد و سازمانی با توجه به موارد استفاده خود از این تکنولوژی، یک نمونه را تهیه کرده و مورد استفاده قرار می دهد. عملکرد دستگاه فکس کانن با توجه به تقسیمات یاد شده متفاوت است. دراین مقاله به پاسخگویی به این پرسش می پردازیم و که  فکس کانن چگونه کار می کند

فکس کانن چگونه کار می کند

عملکرد فکس حرارتی کانن

فکس حرارتی کانن سرعت پایینی تری دارد و مناسب شرکت هایی است که حجم ارسال مطالب آنها بسیار بالا نیست. این مدل از فکس ها از انواع اولیه دستگاه های فکس به شمار می آیند. با کاغذ حساس به گرما کار می کنند و  طرز کار آسانی دارند.  عملکرد این دسته از فکس ها به گونه است که با دریافت سیگنال از مبداء ارسال کننده توسط ردیفی از عناصر گرم کننده به ازای هر حسگر نوری ماشین فرستنده ، جاهایی که مدرک اصلی تیره بوده، عنصر گرم کننده روشن و جاهایی که مدرک اصلی روشن بوده، عنصر گرم کننده خاموش می کنند. کاغذ گرمایی از روی این عناصر گرم کننده عبور می کند و جاهایی که این عناصر خاموش اند، کاغذ سیاه می شود.

این دسته از فکس ها چون تنها به کاغذ حساس به حرارت برای شروع عملکرد نیاز دارند، هزینه مصرفی پایینی دارند و چون ساختار ساده ای دارند، از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. تنها عیب این دستگاه ها این است که کاغذ های گرمایی را برای مدت طولانی نمی توان نگه داشت و بعد از مدتی سند دریافتی از برگه محو می شود. کیفیت عملکرد این مدل از دستگاه ها بسیار بسته به نوع کاغذی است که در آن ها  استفاده می شود؛ پس این نکته مهم را فراموش نکنید و کاغذ هایی با بسته بندی کاملا مرغوب و بدون تغییر رنگ تهیه کنید. مرسوم ترین کاغذ این مدل از فکس ها، کاغذ های۲۱۰ و ۲۱۶ هستند که در بازار عرضه می شوند؛در هنگام تهیه به متراژ و نوع کاغذ هم توجه کنید.

فکس کانن چگونه کار می کند

عملکرد فکس کاربنی کانن

 فکس کاربنی کانن سرعت متوسطی دارد. در این مدل از کاغذ حرارتی استفاده نمی شود و فاکس روی کاغذ A4 معمولی چاپ می شود . به جای کاغذ حرارتی از کاربن در این مدل استفاده می شود. توجه کنید که نوع کاربن مورد استفاده در این مدل بسته به مدل دستگاه فکس کانن، متفاوت است.

عملکرد فکس لیزری کانن

فکس لیزری نسل آخر فکس ها است. این دستگاه متشکل از تونر و درام است. عملکرد فکس لیزری کانن بسیار بالا است و بیشتر برای سازمان های بزرگ می باشد. در این مدل از دستگاه از بابت جمع شدن کاربن در دستگاه و محو شدن کاغذ نگرانی وجود ندارد. درست است که باید برای تهیه تونر هزینه صرف کنید، اما از آنجا که یک تونر برای چاپ فکس های دریافتی می تواند حجم بالایی را پشتیبانی می کند؛ پس هزینه مصرفی پایین تری نسبت به فکس های کاربنی دارند. فکس های لیزری در دو نوع معمولی و فلت به بازار عرضه می شوند. با به کارگیری دستگاه های فلت  می توانید از شناسنامه یا پاسپورت هم کپی بگیرید یا تصویر شناسنامه خود را بدون کپی گرفتن ارسال کنید.

عملکرد دریافت فکس کانن

  • دستگاه فکس کانن را به برق و خط تلفن وصل کنید .
  • دستگاه را روشن کنید.
  • عملکرد فکس کانن را در حالت اتوماتیک یا Fax قرار دهید.
  • از وجود کاغذ و جوهر کافی در دستگاه فکس کانن مطمئن شوید .
  • منتظر صدای دریافت فکس می شویم و گوشی را برنمیداریم.
  • فکس به صورت خودکار صفحات دریافتی را چاپ می کند.

عملکرد ارسال فکس کانن

  • دستگاه فکس کانن را به برق و خط تلفن وصل کنید.
  • دکمه روشن را بزنید.
  • شماره مقصد را وارد کنید.
  • آنچه که قصد ارسالش را دارید به ترتیب الویت دریافت در قسمت بالای دستگاه فکس کانن قرار دهید. (به جهت علامت قرار گرفتن کاغذ توجه کنید ) معمولا جهت نوشته شده رو با بالا است.
  • کلید FAX یا Send را بفشارید.

تعمیرات فکس کانن

در صورت بروز هر گونه مشکل در انواع مدل های فکس کانن می توانید با متخصصین ما در واحد تعمیرات فکس کانن تماس حاصل نموده و ضمن دریافت مشاوره از خدمات تخصصی تعمیر فکس کانن بهره مند شوید. متخصصین ما در واحد تعمیرات فکس کانن آماده ی پاسخگویی به تمامی ابهامات و پرسش های شما در مورد عملکرد فکس کانن و سایر راهنمایی های لازم در خصوص تعمیرات فکس کانن هستند.

نمایندگی کانن و واحدهای تعمیرات کانن

امیدواریم به مطالعه ی متن فوق پاسخ این پرسش را که فکس کانن چگونه کار می کند ، دریافته باشید. نمایندگی کانن جهت حمایت از محصولات این کمپانی بزرگ به ارائه ی خدمات مختلف به کاربران گرامی می پردازد. کاربران همواره به دنبال مکانی مطمئن جهت خرید هستند. همچنین پس از خرید هر محصول مهم ترین دغدغه یافتن مکانی معتبر جهت تعمیر محصولات می باشد. در همین راستا نمایندگی  canon خدمات خود را درچند بخش  ارائه می دهد . خدمات  فروش در فروشگاه مرکزی کانن ، تعمیرات در واحد تعمیرات کانن و آموزش در مرکز آموزش تعمیرات کانن انجام می پذیرد. همچنین در واحدهای تعمیرات  canonکارگاه های مجزا جهت تعمیرات در نظر گرفته شده است. اگر مایل هستید خدمات ما را در واحدهای تعمیرات کانن مطالعه نمایید.

جهت مطالعه ی اخبار ، مقالات ، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات ما را همراهی نمایید.

سوالات متداول

محصولات

مقالات

اخبار

Rate this post