اشتراک گذاری

چیپست کارتریج کانن چیست؟

چیپست یا چیپ قطعه ای است که در کارتریج کانن کاربرد دارد. این قطعه بردی الکترونیکی است که وظیفه ی شمارش برگه های پرینت یا کپی گرفته شده را بر عهده دارد. چیپست کارتریج کانن یکی از قطعات مشترک در میان دستگاه کپی و پرینتر می باشد. از دیگر وظایف چیپ کارتریج تشخیص سالم و اصل بودن کارتریج می باشد. به عبارتی تشخیص اینکه کارتریج قابلیت چاپ دارد یا نه بر عهده ی چیپست می باشد. چیپست با هدف تعویض کارتریج در دستگاه ها جای گذاری شده اند. در مواردی در صورت اتمام تونر در کارتریج چیپست اجازه ی چاپ را به دستگاه نخواهد داد. این اختلال معمولا با هشدار هایی مثل Toner exhausted، Toner empty، Cartridge change،Toner low و Cartridge Replace به کاربر اطلاع داده خواهد شد. در صورت مشاهده ی این هشدار ها شما می توانید با انجام اقداماتی از قبیل جایگزین کردن کارتریج با یک نمونه ی اورجینال که هزینه ی بالایی دارد و یا با تعویض و استفاده از کارتریج های غیر اصلی و همچنین از طریق شارژ یا پر کردن کارتریج موجود و تعویض چیپ یا شمارنده کارتریج این مشکل را برطرف کنید. بهره مندی از امکان ریست نرم افزاری چیپست کارتریج یکی از روش هایی است که به حل این مشکل کمک می کند. در صورت اعمال این روش ها خصوصا استفاده از ریست هشدار ها غیر فعال شده و امکان ادامه ی کار دستگاه فراهم خواهد شد. در صورتی که تمامی این راه کار ها نتیجه نداد می توانید با مراجعه به واحد تعمیرات پرینتر یا دستگاه کپی این اختلال را برطرف کنید.

چیپست کارتریج کانن چیست؟

تعویض چیپست کارتریج کانن

تعویض چیپست کارتریج کانن و جایگزین کردن آن با یک نمونه اصلی باید فقط توسط نیروی متخصص انجام شود. سیستم داخلی پرینتر ها و دستگاه های کپی حساس بوده و هر گونه اشتباه در انجام تعمیرات دستگاه را با مشکلات جدی رو به رو خواهد کرد. تعویض این قطعه و جایگزین شدن آن با نمونه ی اورجینال کیفیت و کارایی اولیه ی دستگاه را به آن بر می گرداند. عدم کارکرد این قطعه سبب می شود تا دستگاه امکان چاپ برگه را نداشته باشد و در نتیجه بلا استفاده شود.

 نکات مهم در تعویض چیپست کارتریج کانن

برای تعویض چیپست کارتریج کانن عیب یابی دقیق از دستگاه اولویت اول می باشد، زیرا ممکن است اختلال به وجود آمده به چیست ارتباطی نداشته باشد، در نتیجه تعویض این قطعه تاثیری بر بازگردانی کیفیت اولیه ی دستگاه نخواهد داشت. در صورتی که با عیب یابی دقیق نیاز به تعویض چیپست کارتریج کانن تشخیص داده شد توجه به استفاده از قطعه ی اورجینال نکته ی مهم بعدی در انجام این فرآیند به شمار می رود. استفاده از قطعات تقلبی در حالی که هزینه ی کمتری دارد اما کیفیت اولیه ی چاپ را به دستگاه باز نمی گرداند ،بلکه کاربر را مجبور می کند تا به دفعات مکرر به واحد های تعمیراتی مراجعه کند.

تعمیرات و شارژ کارتریج کانن

تعمیرات و شارژ کارتریج کانن از مهم ترین اقداماتی است که برای حفظ کیفیت دستگاه باید توسط متخصصان انجام شود. شارژ کارتریج به وسیله ی تونر مرغوب بر کیفیت چاپ دستگاه کپی و پرینتر تاثیر مستقیم دارد. کارتریج قطعه ی بسیار حساسی است که تعمیرات آن باید توسط نیروی مجرب انجام شود. همان طور که اشاره کردیم این قطعه قابلیت شارژ دارد اما پس از استفاده در مدت لازم است آن را با یک نمونه ی اورجینال جایگزین کنید. این واحد علاوه بر شارژ فرآیند  تعمیر و تعویض کارتریج را به بهترین شکل ممکن ارائه می کند.

 تعمیرات کانن

تعمیرات کانن برای ارائه ی تخصصی ترین خدمات به واحد های مختلف تقسیم بندی شده است. هر یک از این واحد ها به صورت تخصصی به تعمیر یکی از محصولات شرکت کانن می پردازند. تعمیرات کانن تنها توسط برترین متخصصان انجام شده و شما را از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز می کند. تعویض قطعات نیز توسط مجرب ترین تعمیر کاران صورت می گیرد و تنها با نمونه ی اصلی همان قطعه جایگزین می شود. تمامی قطعات جایگزین شده دارای ضمانت اصالت کالا می باشند. تمامی محصولات کانن با هر گونه اختلال در ین مرکز قابل ترمیم و تعمیر می باشند.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن تمام خدمات مورد نیاز کاربران را به  بهترین شکل ممکن ارائه می کنند. کاربران گرامی می توانند تمام خدمات فروش و پس از فروش را از این نمایندگی دریافت کنند. یادآوری این نکته ضروری است که برای خرید محصولات کانن حتما به نمایندگی مجاز و رسمی مراجعه کنید. حضور مشاوران برای خریداران تاثیر بسیاری داشته و کمک می کند تا انتخابی هوشمندانه تر داشته باشند. همچنین برای بهره مندی از اطلاعات متخصصان می توانید به نمایندگی کانن مراجعه کرده و اطلاعات دقیق در مورد کارایی هر محصول روش های نگهداری بهتر از دستگاه را دریافت کنید. نمایندگی رسمی کانن با وجود سابقه ی درخشان خود در ارائه ی خدمات توانسته است رضایت تمام کاربران را جلب کند. تضمین کیفیت و مشتری مداری از خصوصیات این نمایندگی می باشد.

شما کاربران گرامی با مراجعه به سایر صفحات وب سایت می توانید اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را پیگیری و دنبال نمایید.

محصولات کانناطلاعات بیشتر »
سوالات متداول کانناطلاعات بیشتر »
مقالات کانناطلاعات بیشتر »
Rate this post