اشتراک گذاری

چگونه دوام جوهر پرینتر را افزایش دهیم؟

روش هایی وجود دارند که با بکارگیری و اعمال آنها می توان در هزینه صرف شده جهت تهیه اقلام مصرفی پرینتر کانن صرفه جویی کرد. در این مقاله برآنیم تا برخی از این راهکارها را با شما به اشتراک بگذاریم. روش های ارائه شده کمک می کنند تا دوام جوهر پرینتر را افزایش دهیم و بدین وسیله در هزینه صرف شده جهت خریداری آن صرفه جویی کنیم. روش های ارائه شده در بخش های آتی در ارتباط با تمامی پرینترهای جوهر افشان، -صرف نظر از مدل و برند آنها- کاربرد دارند. برخی از نکات ذکر شده، جهت افزایش دوام جوهر پرینتر، ممکن است جزء دانسته‎های قدیمی شما باشند، اما برخی از آنها احتمالا جدید هستند و ممکن است برای ذخیره زمان و پول به شما کنند. (توجه داشته باشید که روش های افزایش دوام جوهر پرینتر که در بخش زیر ارائه شده اند منحصر به پرینترهای جوهری هستند).

افزایش دوام جوهر پرینتر

روشهای افزایش دوام جوهر پرینتر

تغییر تنظیمات پرینتر

اقدام دیگری که با آن می توان افزایش دوام جوهر پرینتر را ممکن کرد، دستکاری تنظیمات پرینتر است. برای این کار مثلاً می توان در صورت امکان، اسناد را دو طرفه چاپ کرد و عرض حاشیه های اطرافMargins  را کوچکتر کرد. این کار کمک می کند تا بتوان متن بیشتری را بر روی صفحه گنجاند. اگرچه این اقدام ممکن تأثیر چندانی در افزایش دوام جوهر پرینتر ‌نداشته باشد اما در کاهش میزان استفاده از کاغذ موثر است. به ویژه در چاپ اسنادی نظیر یادداشت ها و نامه‎های غیررسمی که در بلند مدت مورد استفاده قرار نمی‎گیرند.

تغییر فونت

یکی از روش های آسان جهت افزایش دوام جوهر پرینتر تغییر نوع فونت و سایر آن است. زیرا برخی از فونت های استفاده شده جهت چاپ اسناد، جوهر بیشتری در مقایسه با سایر فونت ها مصرف می کنند. برخی از فونت های کم مصرف که کارشناسان توصیه به استفاده از آنها دارند عبارتند از: فونت‎های Century Gothic، Ecofont یا Times New Roman. در این میان فونت نامناسب که غالباً جوهر زیادی مصرف می کند فونت Arial است.

استفاده از حالت چاپ هوشمند

در صورتی که قصد دارید تنها بخش خاصی از صفحه وب را چاپ نمایید می تواند از حالت اسمارت پرینت استفاده نمایید. اسمارت پرینت – که تنها در برخی از پرینترها موجود است – کمک می کند تا تنها بخش های مورد نظر کاربر چاپ شود و سایر بخش های وب سایت کنار رود. اگر Print Preview مقدار زیادی از افزودنی ها و یا دیگر محتواهای ناخواسته را نشان می دهد، برنامه Smart Print رایگان می تواند در این زمینه کمک کند.

استفاده از حالت Print Preview

عامل دیگری که در افزایش دوام جوهر پرینتر مؤثر است، استفاده از حالت Print Preview است. استفاده از این حالت به ویژه زمانی مهم است که شما قصد دارید مطلبی را از فضای اینترنت و از طریق وب، چاپ نمایید. فعالسازی این حالت کمک می کند تا تبلیغات موجود در وب سایت به کناری زده شود و تنها مواردی چاپ شود که ممکن است کاربر به آنها نیاز داشته باشد.

پرینت پیش نویس برای اسناد عادی

در صورتی که قصد دارید اسنادی عادی و پیش پا افتاده چاپ کنید و کیفیت این اسناد چندان برایتان مهم نیست، بهتر است از روش پیش نویس برای چاپ آنها استفاده نمایید. این کار سبب افزایش دوام جوهر پرینتر شده و حتی اسناد را با سرعت بیشتری چاپ می کند. اسناد چاپ شده در این وضعیت، کیفیت چندانی ندارند و کمی کمرنگتر چاپ می‎شوند. برای اطمینان از انتخاب این حالت یا عدم انتخاب آن توصیه می شود یک نمونه برگ را پرینت بگیرید.

پرینت سیاه و سفید

روش دیگر جهت افزایش دوام جوهر پرینتر چاپ اسناد به شیوه سیاه و سفید است. هدر دادن جوهر رنگی برای اسناد و مدارکی که نیازی به رنگی بودن ندارند، تنها باعث ایجاد دردسر و محدودیت‎های بعدی می‎شود. با تغییر تنظیمات پیش فرض خود به حالت black and white only اطمینان حاصل کنید که فقط در صورت لزوم پرینت رنگی خواهید گرفت. این امر عمر کارتریج های حاوی جوهرهای رنگی شما را افزایش می دهد.

استفاده از پرینت N-up

در درایور پرینتر از پرینت N-up استفاده نمایید. استفاده از این وضعیت زمانی توصیه می شود که لازم نیست هر صفحه به طور جداگانه در یک صفحه چاپ شود و یا کوچک بودن سایز برای کاربر آزاردهنده نباشد. پرینت N-up این امکان را می دهد تا چندین صفحه را بر روی یک ورق کاغذ چاپ کنید و بتوانید هم کاغذ و هم جوهر خود را ذخیره کنید .

تعمیرات پرینتر کانن

سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیرات پرینتر کانن دربردارنده‌ی تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری است که در فهرست خدمات پس از فروش این نمایندگی ذکر شده است. تعمیر پرینتر کانن در این مرکز، به پشتوانه تخصص، تبحر، تجربه و مهارت کارشناسان در بالاترین سطح کیفی به متقاضیان ارائه می گردد.

خُبرگی و زبدگی کارشناسان تعمیرات پرینتر canon در کنار بهره مندی از پیشرفته ترین امکانات تعمیر و ترمیم، سبب گشته تا تخصص و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدماتی باشند که به دست کارشناسان و مهندسان این مجموعه ارائه می گردند. ارائه سرویس ها و خدمات تخصصی تعمیر، ارائه راهکارهایی جهت افزایش عمر دستگاه، آموزش ترفندهای افزایش دوام جوهر پرینتر و … برخی دیگر از خدمات ارائه شده توسط کارشناسان این مرکز است که غابلاً از طریق فضای سایت صورت می گیرد.

تعمیرات کانن

بی هیچ اغراقی می توان گفت تجربه، پشتکار و خلاقیت، هوشمندی، تخصص، دانش، نوآوری، خصیصه‌ تک تک مهندسان فعال در  مرکز تعمیرات کانن است که به نوبۀ خود توانسته اند در حوزۀ فعالیت های خویش، به سطح مطلوبی از ارائه خدمات بپردازند و حتی الامکان در بهینه سازی دستگاه های هوشمند موجود در کشور کوشا باشند. مرکز تعمیرات کانن در راستای حفظ و پیاده سازی اصول مشتری مدار خویش، اهتمام ویژه ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم، بر اساس نرخنامه مصوب و مبتنی بر استانداردهای جهانی به هموطنان گرامی دارد. واحدهای تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی می شوند.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن ارائه دهنده تمامی خدمات پس از فروشی است که ممکن است هریک از کاربران دستگاه های کانن به آن نیاز داشته باشند. نمایندگی کانن در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و تخصصی ترین امکانات و تجهیزات روز دنیا را در اختیار نیروی انسانی خویش قرار داده است. بهره مندی کارشناسان این مرکز از تجهیزات تخصصی تعمیر سبب گشته تا سطح کیفی خدمات ارائه شده در این مرکز بهبود یافته و رضایت بیش از پیش کاربران کانن را سبب گردد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل پیگیری است.

محصولات کانناطلاعات بیشتر »
سوالات متداول کانناطلاعات بیشتر »
مقالات کانناطلاعات بیشتر »
Rate this post