اشتراک گذاری

پرینتر سه بعدی کانن

پرینتر سه بعدی کانن دستگاهی است که کاربران با استفاده از آن می توانند طرح های سه بعدی مورد نظر خود را، با دقت و کیفیت بالا، چاپ نمایند. کافی است تا طرح های سه بعدی موجود در کامپیوتر به این دستگاه داده شود تا با استفاده از ماده های کامپوزیتی، به صورت سه بعدی، وجود خارجی یابند. استفاده از پرینتر سه بعدی کانن در حال حاضر، نه تنها بدل به یک سرگرمی برای کاربران عادی گشته است بلکه در برخی مشاغل نظیر پزشکی و مدل سازی صنعتی، به دلیل کاربرد بالای این فناوری، جایگاه ویژه ای یافته است

بد نیست بدانید که با پیشرفت و همه گیر شدن این دستگاه ها احتمالاً دیگر نیازی به خرید برخی دستگاه ها نداشته باشید و بتوانید محصولات موردنظر خود را با تغییرات و اصلاحات دلخواه خود در اتاق شخصیتان تولید کنید و از آن ها لذت ببرید. البته استفاده از پرینتر سه بعدی در میان کاربران عادی، هنوز چندان رایج نشده و این به دلیل قیمت بالای این دستگاه است. هزینه بالای خرید پرینترهای ۳D است. به گونه ای که هم اکنون ارزان ترین مدل بازار با نام MakerBot Replicator  بیش از ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد و برخی از انواع این پرینترها تا ۱۵ هزار دلار هم قیمت دارند.

پرینتر سه بعدی کانن

پرینتر سه بعدی کانن دستگاهی است که با استفاده از پلاستیک ذوب شده اقدام به تولید محصولات مورد نظر می کند. در میانِ چاپگرهای سه بعدی، پرینتر سه بعدی صنعتی جهت تولید طرح های ۳D، از فلزات، رزین های مایع، خمیر سرامیک و حتی مواد خوراکی استفاده می کند. جهت استفاده از پرینتر سه بعدی کانن در گام نخست می بایست از قطعه مورد نظر، طرحی سه بعدی تهیه کرد. در مرحله بعد، دستگاه، فایل را دریافت کرده و اقدام به ایجاد آن به صورت لایه گذاری مرحله ای می کند. (از همین روست که پرینتر سه بعدی را دستگاهی ذره ای و لایه ای می دانند. زیرا اساس کار آن  بدین گونه است که محصول موردنظر ما را به صورت لایه به لایه بر روی یکدیگر می سازد تا درنهایت به فایل مورد نظر برسد).

پرینتر سه بعدی برای ساخت قطعات از موادی همچون انواع پلاستیک و رزین ها استفاده می کند. البته ضخامت لایه های ایجاد شده بیشتر از یک صدم میلیمتر و در واقع چیزی در حدود یک دهم میلیمتر است که ضخامت ایده الی است. پرینتر سه بعدی کانن پس از ذوب مواد اولیه، شروع به تزریق مواد اولیه به پلتفرم، به صورت لایه به لایه می کند. این لایه هاف در مرحله بعد، به یکدیگر محکم می شوند و پس از مدت زمانی کوتاه، محصول نهایی آماده می شود.

تفاوت اساسی قابل ذکر در باب پرینتر سه بعدی کانن و دستگاه های CNC یا همان دستگاه های کنترل عددی آن است که پرینترهای سه بعدی عمدتاً از روش استفاده از مواد مذاب برای ساختن محصول نهایی استفاده می کنند ولی دستگاه های CNC محصول نهایی را عمدتاً از طریق برش یا جدا کردن بخشی از یکمحصول کلی تولید میکند.

اجزا پرینتر سه بعدی کانن

پرینتر سه بعدی کانن ‌در طول سالهای اخیر جایگاهی خاص در برخی مشاغل یافته است برای مثال استفاده از این دستگاه در صنعت طلاسازی به دلیل  مدلسازی دقیق و ظریف با قابلیت ریخته گری طلا بسیار رواج یافته است. مشاغل دیگری که در طول سالهای اخیر به استفاده از این دستگاه روی آورده اند عبارتند از: صنایع نظامی، انیمیشن، خودرو، پزشکی، کفش، آموزشی و خانگی. در بخش زیر می توانید با اجزا پرینتر سه بعدی آشنا شوید:

اجزا پرینتر سه بعدی

فیلتر هوای خودکار

 فیلتر هوای خودکار ضامن وجود کلیه ورودی ها (پودر) داخل سلول های دستگاه است.

پلت چسبان کارتریج

این بخش وظیفه جامدسازی ذرات پودر را برعهده دارد.

اتاق تولید

ساخت بخش های مختلف مدل در این منطقه از پرینتر سه بعدی کانن انجام می شود.

کارتریج

مانند سایر پرینترها محل قرارگیری هدهای پرینت است.

ایستگاه خدمات

پاک کننده هدهای پرینتر سه بعدی به صورت خودکار در موقعیت های مورد نیاز است.

دریچه های خلاء

مدیریت مغز سیستم پودرریزی، جمع آوری پودر از محفظه ساخت و سرریز بر عهده این بخش استتولید هوای فشرده جهت تکمیل قطعه های مختلف توسط این بخش انجام می شود.

کمپرسور


تولید هوای فشرده جهت تکمیل قطعه های مختلف توسط این بخش انجام می شود

گانتری

یک نوار افقی است که در سرتاسر لایه های ساخت حرکت های جلو و عقب دارد.

هاپر

پودری است مدل از آن تولید می شود هاپر است.

مخزن

جمع کننده چسباننده از کارتریج است و آن را زیر گانتری قرار می دهد.

فیلتر باقی مانده ها

از ورود دیگر جامدات به مرحله بعد جلوگیری می کند تا ساخت بعدی بهتر توسط پرینتر سه بعدی کانن انجام شود.

جعبه الکترونیک

جعبه الکترونیک که کلیه عملیات پرینتر را کنترل می کند در واقع یک بورد رایانه ای است

نمایندگی کانن سالهاست که با همکاری تیمی از زبده ترین و خبره ترین کارشناسان به ارائه خدمات مرتبط با دو حوزه فروش و تعمیرات کانن به مشتریان خویش مشغول است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی کانن بر اساس اصول و استانداردهای بین‌المللی به ویژه استانداردهای وضع شده از سویِ کمپانیِ کانن انجام می پذیرد. تمامی کارشناسان این مرکز به دلیل تأکید مدیریت بر رعایت اصل مشتری مداری و حفظ حقوق مشتریان محترم ملزم به رعایت قوانین وضع شده در زمینه احترام به ارباب رجوع، تکریم ارباب رجوع، ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازم و ارائه برترین کیفیت هستند.

خدمات ارائه شده در این مجموعه در پارتهای تخصصی مجزایی انجام می پذیرند که شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش زیر با هر یک از آنها آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خویش را کسب نمایید. خدمات ارائه شده در این مرکز منحصر به دستگاهی خاص نیست و تمامی تولیدات این برند نظیر پرینتر سه بعدی کانن ، دستگاه کپی کانن و مواردی از این دست را شامل می گردد. سایر واحدهای تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی می گردند.

5/5 (1 امتیاز)