اشتراک گذاری

تنظیم فوکوس دوربین کانن

همان طور که می دانید یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین های عکاسی و فیلمبرداری کمپانی کانن است . این شرکت در سال ۱۹۳۳ راه اندازی شد. نام این شرکت در ابتدا “لابراتوار پریسیژن اپتیکال اینسترومنت” بود که بعد در فصله ی زمانی بسیار کوتاه شرکت کانن نام گرفت. در سال ۱۹۳۴ اولین دوربین های این شرکت با نام «کوآنن» تولید شدند. تولیدات کمپانی کانن به دوربین محدود نشد بلکه تولیدات دیگری مثل انواع دستگاه کپی، پرینتر، اسکنر، پروژکتور و فکس هم در گروه تولیدات این شرکت قرار گرفت. دوربین های کانن همانند سایر دوربین ها با وجود امکاناتی که دارند گاهی دچار اختلال هم می شوند.

یکی از رایج ترین مشکلات دوربین های امروزی عدم فوکوس این دستگاه ها است. فوکوس و فولو ( Flow & Focus) دو مقوله ی ای هستند که با اعمال صحیح آن می توانیم تصاویر زیبایی ثبت کنیم. فوکوس به بخش واضح عکس گفته می شود که عموما باید بر روی سوژه ی اصلی اعمال شود و فولو مربوط به بخش تار که همان بک گراند عکس را تشکیل می دهد، گفته می شود. به طور کلی فوکوس بر سوژه ی اصلی در عکس و فولو بر بک گراند یا زمینه ی سوژه اعمال می شود. در ادامه به بررسی اختلالات مرتبط با فوکوس دوربین کانن و علت بروز مشکل در این فرآیند می پردازیم.

تنظیم فوکوس دوربین کانن

علت فوکوس نکردن دوربین کانن چیست؟

فوکوس دوربین کانن در دو حالت دستی و خودکار (autofocus & manual focus)  قابل تنظیم است. فوکوس نکردن دوربین کانن به دلیل کثیف بودن سنسورهای اتو فوکوس، بازتاب حرارت، نزدیکی زیاد به سوژه، نور کم محیط و… است. این مشکل معمولا در زمان فوکوس خودکار برای دوربین به وجود می آید و اگر تنظیمات را به حالت دستی تغییر دهید، امکان فوکوس در نقطه ی دلخواه به شما داده خواهد شد. بعضی از مشکلات عدم فوکوس دوربین کانن مربوط به تنظیمات کاربر می باشد و در موارد دیگر مشکل از دستگاه بوده و لازم است دوربین توسط فردی متخصص تعمیر شود.

کثیف بودن سنسورهای اتو فوکوس:

 شاید تصور می کردید سنسورهای دوربین تنها محدود به سنسورهایی هستند که در پشت آینه ی دوربین وجود دارند اما یک سری از سنسور ها هم در کنار لنز دوربین وجود دارند و به فوکوس دوربین مربوط می شوند، کثیفی این سنسور ها یکی از دلایلی است که فوکوس خودکار را با مشکل مواجه می کند.

بازتاب حرارت:

یکی از دلایلی عدم فوکوس دوربین ها حرارت زیاد سوژه می باشد برای مثال در عکاسی از خورشید و یا آتش در فاصله ی نزدیک اتوفوکوس معمولا عمل نمی کند و باید از حالت دستی استفاده کنید.

نزدیکی زیاد به سوژه:

از دیگر دلایل عدم فوکوس دوربین کانن نزدیکی زیاد به سوژه می باشد. هر دوربین بنا بر مشخصات فنی خود دارای یک فاصله ی تعریف شده برای فوکوس است که اگر این فاصله رعایت نشود و عکاس به سوژه زیاد نزدیک شده باشد امکان اتوفوکوس قابل استفاده نخواهد بود و دوربین قادر به تشخیص سوژه نیست.

نور کم محیط:

در محیط های کم نور سنسورهای فوکوس به دلیل نور کم نمی توانند سوژه را تشخیص دهند در نتیجه فوکوس درستی هم انجام نمی شود. سنسور های فوکوس در صورت وجود نور مناسب ی توانند سوژه را تشخیص داده و بر روی آن فوکوس کنند.

آموزش تنظیم فوکوس دوربین کانن

حین عکاسی با فوکوس اتوماتیک دوربین کانن یکی از نقاط فوکوس فعال باید روی سوژه باشد تا به صورت واضح درون عکس ثبت شود. به طور کلی، دو راه برای انتخاب نقطه فوکوس درون دوربین وجود دارد. راحت ترین راه این است که به دوربین اجازه دهید به جای شما تصمیم بگیرد و از انتخاب خودکار نقطه فوکوس استفاده کنید. در بسیاری از موقعیت ها دوربین کانن، خود این کار را به خوبی انجام می دهد و برای موقعیت هایی که وقت زیادی برای عکاسی ندارید مناسب است.

اگر چه، در اکثر مواقع دوربین شما سعی بر فوکوس کردن روی نزدیک ترین سوژه به مرکز فریم را دارد و برای فوکوس کردن روی سوژه های کوچکتر یا با جزئیات ریز خوب عمل نمی کند. به این دلایل بهتر است اغلب خودتان درباره نقطه فوکوس تصمیم بگیرید و آن را تنظیم کنید. در فیلم آموزش تنظیم فوکوس دوربین کانن با ما همراه باشید.

تعمیر فوکوس دوربین کانن

تعمیر فوکوس دوربین از اصلی ترین اقدامات می باشد، زیرا هرگونه اختلال در دوربین که منجر به عدم فوکوس در آن بشود اجازه ی ثبت تصاویر خوب را به کاربر نخواهد داد. اگر هم امکان ثبت تصاویر وجود داشته باشد، تنظیم فوکوس و فولو در اختیار کاربر نخواهد بود و دوربین در این حالت اشتباه فوکوس می کند، برای مثال عکاس به وضوح در سوژه ای که به لنز نزدیک تر است، نیاز دارد، اما دوربین بک گراند آن را فوکوس می کند.

در صورت مواجه شدن با اختلال عدم فوکوس دوربین کانن برای حفظ کیفیت دوربین خود حتما به تعمیرکاران متخصص مراجعه کنید. شما می توانید برای رفع اختلال فوکوس به واحد تعمیرات دوربین در نمایندگی رسمی کانن مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که حساسیت قطعات این دستگاه بسیار زیاد است و هرگونه تعمیرات اشتباه منجر به عدم عملکرد درست دوربین خواهد شد.

واحد تعمیرات دوربین کانن

واحد تعمیرات دوربین با بهره مندی از متخصصان مجرب می تواند تمام خدمات مورد نیاز شما را با بالاترین کیفیت ارائه کند. دسترسی این واحد به مدرن ترین قطعات و امکانات زمینه ی ارائه خدماتی کاربردی را فراهم کرده است. کاربران می توانند با مراجعه به این واحد تمام خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

تعویض قطعات داخلی دوربین و رفع تمام اختلالات این دستگاه با مراجعه به این واحد امکان پذیر است. متخصصان این واحد به دلیل بهره مندی از اطلاعات و مهارت مورد نیاز برای تعمیرات دوربین، می توانند خدمات تعمیراتی این دستگاه را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه کنند.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن برای رفاه و آسودگی شما تمام سرویس های فروش و خدمات پس از فروش را  ارائه می کند. فروش در نمایندگی رسمی کانن با همکاری مشاوران و بهره مندی از اطلاعات آنها انجام می شود. مشاوران این نمایندگی از تمام مختصات فنی هر محصول اطلاع دارند.

بنابراین برای داشتن انتخابی هوشمندانه به خریداران کمک می کنند. مشتریان با مراجعه به این مرکز تمام خدمات تعمیرات و گارانتی را دریافت خواهند کرد. نمایندگی کانن با تکیه بر دو اصل اعتماد و تضمین کیفیت به مشتریان خدمات ارائه می کند. تمام خدمات ارائه شده در این نمایندگی دارای تضمین می باشد. جدید ترین محصولات کانن در این نمایندگی همراه با کارت گارانتی معتبر و اورجینال به فروش می رسد.

تعمیرات کانن

تعمیرات کانن در این مرکز با بهره مندی از مجهز ترین امکانات انجام می شود. واحد تعمیرات کانن دارای بخش های مجزا می باشد. هر یک از این بخش ها مختص به تعمیر یکی از محصولات این کمپانی می باشد. تعمیرکاران این مجموعه به دلیل داشتن تجربه های فراوان می توانند دستگاه های آسیب دیده را تعمیر کنند و در کمترین زمان به شما تحویل دهند. لازم است بدانید تمام قطعات استفاده شده در تعمیرات دستگاه های کانن دارای گارانتی اصالت کالا می باشد. واحد تعمیرات کانن قادر است تا تمام نواقص پیش آمده برای دستگاه شما را برطرف کند. برای رفع تمام ایرادات دستگاه خود می توانید به این مرکز مراجعه کنید. انواع محصولات شرکت کانن در این مرکز قابل تعمیر می باشند.

5/5 (1 امتیاز)