اشتراک گذاری

شارژ کارتریچ پرینتر کانن

شارژ کارتریچ پرینتر کانن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است لذا مناسب دیدیم کمی درباره آن به گفت و گو بنشینیم.

همه پرینتر ها از موادی به نام تونر و جوهر استفاده می کنند. این مواد باید در جایگاهی نگهداری شوند که آن جایگاه کارتریچ نام دارد. در صورت بی توجهی به این قسمت پرینتر یا عدم استفاده صحیح، اختلالاتی در پروسه چاپ ظهور می کند که برای رفع آن حتما به یک متخصص نیاز خواهید داشت. نمایندگی کانن برای شارژ کارتریچ پرینتر کانن شما برنامه ویژه دارد. پیش از اقدام برای شارژ کارتریج بهتر است کمی در مورد این قطعه بدانید.

کارتریچ پرینتر

کارتریج قطعه ای ست که از قطعاتی دیگر مانند تونر، درام، مگنت، فوم و بلید تشکیل شده است که وظیفه پیاده کردن تونر ( یا همان پودر سیاه رنگ) را به صورت متن و عکس بر روی کاغذ دارد . کارتریج ها به چند دسته تقسیم می شوند .با تمام شدن تونر این امکان وجود دارد که کارتریچ را تعویض کنیم و از تونر یا پودر جدید استفاده کنیم. تعویض کل کارتریچ همیشه هزینه بر بوده لذا پیوسته به کاربران توصیه می شود که با شارژ کارتریچ پرینتر کانن هزینه ای کمتر و کیفیتی مطلوب را برای خود داشته باشند. هر چند واقعیت این است که تعویض کل کارتریچ در کیفیت نهایی پرینت بسیار سرنوشت ساز است، اما این مسئله خیلی هم حیاتی نیست مگر در مواقع اضطرار.

شارژ کارتریچ پرینتر کانن

مراحل شارژ کاتریچ پرینتر کانن

قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که شارژ کارتریچ پرینتر کانن حساسیت های خاص خود را دارد؛ لذا همواره توصیه اول ما این است که کاربران عزیز برای این کار از یک متخصص کمک بگیرند. در زیر به مراحل شارژ کارتریچ پرینتر کانن به اختصار اشاره می کنیم

  • درب کارتریج را باز کنید.
  • با احتیاط کارتریچ را از دستگاه خارج و برچسب روی آن را جدا کند. اکنون به راحتی می توانید سوراخ هایی که محل ورود جوهر به دستگاه هستند را روی کارتریچ مشاهده کنید. در پرینتر های سیاه و سفید فقط یک عدد کارتریچ مشکی وجود دارد و در پرینتر های رنگی دو کاتریچ رنگی و مشکی.
  • حالا برای شارژ کارتریچ پرینتر کانن مقدار بسیار کمی آب گرم داخل یک ظرف صاف ریخته و هد کارتریج که محل خروج جوهر است را چندین بار داخل آن بزنید و با دستمال بدون پرز به آرامی تمیز کنید. با این عملیات منافذ بسیار ریز هد باز خواهد شد و کیفیت چاپ نیز بهتر می شود. به یاد داشته باشید که از محلول هد باز کن استفاده نکنید، چراکه این محلول در طولانی مدت به هد آسیب می زند. کیفیت پرینت را تحت الشعاع قرار می دهد.
  • اکنون برای شارژ کارتریچ پرینتر کانن باید جوهر را به داخل کارتریچ تزریق کنید.از یک سرنگ متناسب با حجم کارتریچ استفاده کنید. معمولا در کارتریج های رنگی این میزان ۳ میلی ‌لیتر به ازای هر رنگ و در کارتریج های مشکی، ۱۰ میلی ‌لیتر است. فراموش نکنید که همواره باید از جوهر سازگار با دستگاه پرینتر کانن اسفاده کنید، درغیر این صورت با مشکلات جدیدتری رو به رو خواهید شد.
  • در مرحله پایانی شارژ کارتریچ پرینتر کانن به هواگیری نیاز دارید. برای این کار لازم است پس از پایان تزریق، کارتریج را چند ساعتی رها کرده و کاری روی آن انجام ندهید. سپس، مجددا سرنگ را برداشته و سوزن آن را جدا کنید. درست زیر کیت هواگیری یک سوراخ جهت ورود سرنگ وجود دارد. برای اطمینان از درست انجام شدن مراحل شارژ کارتریج پرینترکانن، سرنگ را داخل کرده و به آرامی پیستون سرنگ را به بیرون بکشید تا عملیات مکش صورت گیرد. زمانی که مقدار کمی جوهر وارد سرنگ شد، مکش را متوقف کنید و سرنگ را بیرون بکشید. با این روش متوجه خواهید شد که داخل کارتریج هوایی وجود ندارد.

تاثیر مواد مرغوب در شارژ کارتریچ پرینتر کانن

پر واضح است که کیفیت مواد اولیه مرغوب در سرنوشت پرینت نهایی بسیار تاثیر گذار است. با استفاده از جوهر یا تونر بی کیفیت و نامرغوب هم به کارتریچ و هم به سایر قسمت های دستگاه پرینتر آسیب خواهید رساند و در نهایت هم پرینت با کیفیتی نخواهید داشت. برای شارژ کارتریچ پرینتر کانن توجه به جنس تونر بسیار حائز اهمیت است.

واحد تعمیرات پرینتر کانن

در واحد تعمیر پرینتر کانن  به راحتی و با صرف زمان کم و هزینه پایین خواهید توانست برای شارژ کارتریچ پرینتر کانن خود اقدام کنید. در این مرکز متخصصان ارشد و با تجربه حضور دارند تا تمامی عملیات مربوط به شارژ کارتریچ پرینتر کانن را با دقت و احتیاط کامل انجام دهند. مرکز فوق با دسترسی به تجهیزات مدرن و کارآمد سطح کیفی خدمات رسانی خود را بی رقیب ساخته و در این مسیر پیشتازو پیشرو است.

واحدهای تعمیرات کانن

در واحد تعمیرات کانن با جداسازی تخصصی لاین های تعمیرات، سعی کردیم کیفیت سرویس دهی را بالا ببریم و مشتری را همواره راضی نگه داریم. در این مرکز کارشناسان و متخصصان هر بخش با دقت و وسواس بسیاری استخدام شده اند تا همواره بهترین ها را برای شما تامین کنیم. در مهارت و تجربه و دانش این متخصصان همین بس که به سادگی و به راحتی می توانند از آخرین تجهیزات جهانی به خوبی بهره ببرند. این تکنسین ها همواره در دوره های تخصصی تعمیرات شرکت می کنند تا مبادا از قافله تکنولوژی که امروزه با سرعت باد در حرکت است عقب بمانند.

نمایندگی کانن

مرکز نمایندگی کانن با کادر مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی خدمات مربوط به تولیدات کمپانی کانن است. این مرکز با پشتیبانی مدیریتی قوی و مسلط توانسته است بخش های فروش و تعمیرات را به خوبی و با برنامه ریزی دقیق کنترل کند.

نمایندگی کانن در بخش فروش تمام محصولات کمپانی کانن را پشتیبانی خواهد کرد و برای کاربر خیالی آسوده به ارمغان خواهد آورد.

برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات کانن سایر بخش های سایت را پیگیری نمایید.

محصولات کانناطلاعات بیشتر »
سوالات متداول کانناطلاعات بیشتر »
مقالات کانناطلاعات بیشتر »
Rate this post