اشتراک گذاری

راهنمای خرید پرینتر کانن

راهنمای خرید پرینتر کانن، به شما کمک می کند که انتخابی درست و آگاهانه داشته و در آینده استفاده ای بهینه از دستگاه خود داشته باشید. جهت انتخابی آگاهانه توجه به ویژگی های پرینتر اهمیت بسیاری دارد. در این قسمت مهم ترین ویژگی های مرتبط با پرینتر ذکر می شوند.

راهنمای خرید پرینتر کانن

سرعت پرینتر:

افزایش سرعت چاپگرها یکی از مهمترین عوامل حضور موفقیت آمیز در صحنه رقابت تجاری بین تولید کنندگان است . سرعت اعلام شده توسط تولید کنندگان با آن چیزی که در عمل محقق می گردد ، در زمان چاپ به محدوده و میزان اعلام شده نمی رسد. در بررسی انجام شده بر روی تعدادی از چاپگرهای لیزری تک رنگ ، سرعت بین ۱۰ تا ۱۸ صفحه در دقیقه در عمل برای چاپ متن ، محقق شده است.

سرعت فوق ، بین یک تا سه مرتبه کمتر از تعداد صفحاتی است که توسط تولید کنندگان اعلام می شود وضعیت فوق در چاپگرهای لیزر رنگی و در هنگام چاپ تصاویر بدتر نیز می شود . مثلا” در چاپگرهای لیزری رنگی سرعت چاپ تصاویر بین ۱ تا ۳ صفحه در دقیقه بوده و این میزان ۸ مرتبه کمتر از آن چیزی است که تولید کنندگان در آگهی های تبلیغاتی خود اعلام می نمایند . توجه به این مورد راهنمای خرید پرینتر مناسب برای شما می باشد.

کیفیت چاپ پرینتر کانن

چاپگرهای لیزری رنگی و تک رنگ، متن را با بالاترین کیفیت و سرعت چاپ می نمایند. چاپگرهای لیزرزی رنگی ، نمودارهای رنگی و تصاویر گرافیکی دو بعدی را بخوبی چاپ می نمایند،ولی کیفیت عکس های چاپ شده توسط آنان ، قابل قیاس با چاپگرهای جوهر افشان نمی باشد . کیفیت چاپ متن در اکثر چاپگرهای جوهر افشان مشابه چاپگرهای لیزری نبوده و در برخی موارد تشخیص یک متن با جزئیات واضح بر روی تصاویر ، مشکل می باشد.

دقت چاپ  پرینتر کانن

چاپگرهای جوهر افشان دارای حداکثر دقت ۲۴۰۰ در ۱۲۰۰ نقطه در اینچ (dpi) می باشند. دقت چاپ در چاپگرهای جدید جوهر افشان به مرز ۴۸۰۰ در ۱۲۰۰ نقطه در اینچ رسیده است. .بهترین روش به منظور بررسی کیفیت چاپ یک چاپگر ، مشاهده نمونه خروجی تولیده شده توسط آن است . چاپگرهای لیزر تک رنگ ، معمولا” دارای دقتی بین ۶۰۰ در ۶۰۰ یا ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ نقطه در اینچ می باشند . وضعیت فوق در چاپگرهای لیزر رنگی به ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ و یا ۲۴۰۰ ر ۲۴۰۰نقطه در اینچ ، می رسد . دقت فوق ، برای چاپ متون و تصاویر گرافیکی ساده بسیار مناسب می باشد . توجه به دقت چاپ، راه نمای خرید پرینتر با دقت چاپ متناسب با نیاز شما می باشد.

قیمت چاپ هر صفحه در پرینتر 

قیمت کارتریج در چاپگرهای جوهر افشان بالا می باشد. قیمت تولید کنندگان برای کارتریج های سه رنگ ، بین ۲۱ تا ۳۸ دلار و برای جوهرهای مشکی تک رنگ ۱۲ تا ۳۴ دلار می باشد. معمولا” کارتریج هائی که دارای قیمت مناسبتری می باشند از جوهر کمتر استفاده می نمایند. در بررسی اولیه به نظر می آید با توجه به قیمت بالای کارتریج این نوع چاپگرها ، قیمت تمام شده چاپ هر صفحه بیشتر از چاپگرهای جوهر افشان باشد، ولی چون هر کارتریج در این نوع از چاپگرها قادر به چاپ ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ صفحه می باشد ، قیمت تمام شده چاپ یک صفحه در آنان پایین تر از چاپگرهای جوهر افشان خواهد بود.

امکانات پرینتر کانن

تمامی چاپگرهای جوهر افشان، امکانات یکسانی را ارائه می دهند و دارای حداقل حافظه ( بافر) می باشند . چاپگرهای فوق دارای امکانات لازم به منظور اتصال به شبکه نمی باشند. تعدادی اندک از تولید کنندگان ، اقدام به ارائه چاپگرهای جوهر افشان با کاربرد تجاری نموده که دارای امکانات بیشتر نظیر : حافظه بیشتر ، امکان اتصال به شبکه و سینی اختیاری محل قرار دادن کاغذ می باشند. توجه به امکانات چاپ، راهنمای خرید پرینتر مناسب می باشد.

چاپ عکس در پرینتر کانن

تعدادی  از چاپگرهای جوهر افشانی که قابلیت چاپ عکس را دارا می باشند از یک پورت اختصاصی USB ، بمنظور اتصال مستقیم چاپگر به دوربین دیجیتالی استفاده می نمایند. با استفاده ازپورت فوق ، دوربین دیجیتال به چاپگر متصل و امکان ارسال تصاویر انتخابی برای چاپگر فراهم می گردد( ضرورتی به استفاده از کامپیوتر وجود ندارد ) . با استفاده از چاپگرهای جوهر افشان و بکارگیری مناسب کاعذهای مخصوص چاپ عکس ، می توان کیفیت چاپ تصاویر را در مقیاس بالائی افزایش داد .

واحدهای تعمیرات کانن

مرکز تعمیرات کانن  تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری  که در فهرست خدمات پس از فروش این نمایندگی ذکر شده است را به کاربران ارائه می نماید. مرکز تعمیرات دستگاه کپی کانن با تعهد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خویش و با سرلوحه قرار دادن بینش مشتری‌ محور، در تلاش است تا رضایت تمامی کاربران این برند را کسب نماید. موفقیت و پیشروی این مرکز مرهون تعهد به پارامترهایی است که از زمان راه اندازی و تأسیس این مرکز اجرایی گشته اند.

برخی از پارامترهای مذکور عبارتند از: تعهد مرکز تعمیرات دستگاه کپی کانن به ضمانت و گارانتی تمامی خدمات ارائه شده، استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم، حضور و همکاری با گروهی از متخصص‌ترین و زبده‌ترین مهندسان جوان کشور، بهبود و ارتقاء فضای کاری میان کارکنان مرکز تعمیرات کپی کانن، پیاده‌سازی ضوابط و استانداردهای روز دنیا، استفاده از سرویس های ویژه نظیر سرویس در محل کپی کانن، رعایت اصل مشتری‌مداری و تعهد به آن و…. . واحدهای تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی می شوند.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با تلفیق دو پارامتر ضروری «تخصص» و «دانش» توانسته است تخصصی ترین خدمات را در دو حوزه فروش و تعمیر به مشتریان، هموطنان و همکاران خویش ارائه نموده و نیازهای آنان را برآورده سازد. تمرکز نمایندگی کانن در طول سالهای اخیر بر ترمیم و تعمیر محصولات کانن سبب گشته است تا کارشناسان این مرکز موفق به رفع تمامی ایراداتی ریز و درشتی گردند که ممکن است به هر روی در محصولات کانن ایجاد شده باشند. متخصصان و کارشناسان تعمیر در نمایندگی کانن به دلیل برخورداری از سالها سابقه و در اختیار داشتن به‌روزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم قادر به رفع و حل تمامی ایرادات و اشکالاتی هستند که ممکن است درمحصولات کانن ایجاد گردند.

Rate this post