اشتراک گذاری

بلید دستگاه کپی کانن

کار بلید در دستگاه کپی کانن چیست؟

اگر دستگاه کپی کانن شما نیز دچار اشکال شده است و کارشناس تعمیر کپی، اختلالات ایجاد شده در آن را ناشی از بلید می داند، بهتر است پیش از اقدام به تعمیر یا تعویض بلید دستگاه کپی کانن، اطلاعاتی را در این زمینه کسب نمایید. حصول اطلاعاتی در این باره، هم سبب تشخیص درستی یا نادرستی فرآیند تعمیر می گردد و هم باعث می شود تا از این پس، بایسته های نگهداری و استفاده صحیح از این قطعه را آموخته و بکار گیرید.

بلید یکی از  قطعات بکار رفته در ساختار دستگاه های کپی کانن و البته پرینترهاست. برای آشنایی بیشتر با بلید دستگاه کپی کانن و کارکردی که دارد، بد نیست بدانید که این قطعه در واقع یک پلاستیک الکتریکی خنثی است. کاری که بلید انجام می دهد آن است که پس از انجام عملیات چاپ، تونر مازاد باقی مانده بر روی گیرنده نوری یا درام را (وظیفه درام انتقال تونر بر روی کاغذ است) پاک می کند تا در پرینت بعدی این تونرها بر روی کاغذ ریخته نشوند. به عبارتی دیگر بلید دستگاه کپی کانن کمک می کند تا تونرها، به درون مخزن مخصوصی منتقل شوند که جهت این کار در کارتریج تعبیه شده است.

بلید دستگاه کپی کانن

نکات مهم درباره بلید دستگاه کپی کانن

نگهداری از بلید دستگاه کپی: نخستین و البته مهم‌ترین نکته‌ای که درباره بلید دستگاه کپی کانن قابل ذکر است آن است که مخزن‌های آن هر چند وقت یکبار تخلیه شود.

خرابی بلید دستگاه کپی کانن: لبه بلید، از پلاستیک بسیار حساسی تشکیل شده است که خراش و یا دفرمه شدن آن، افت کیفیت چاپ را در پی خواهد داشت. معمولاً آنچه که سبب خرابی و اختلال در عملکرد بلید می گردد استهلاک آن است. کار کردن بیش از حد این قطعه و عدم تعویض آن، حتی ممکن است به شکستگی این قطعه نیز بیانجامد.

نکات مهم درباره تعویض بلید: اگر قصد تعویض بلید دستگاه کپی کانن را دارید، دقت نمایید که حتما لبه بلید را به مقدار کمی پودر بچه آغشته کنید تا موقع تماس گرفتن با درام اصطلاحاً قفل نکند.

تمیز کردن و گردگیری بلید دستگاه کپی کانن: کارشناسان تعمیر کپی توصیه می کنند پاکسازی و تمیز کردن بلید بدون استفاده از هر گونه محلولی انجام شود. برای تمیز کردن بلید بھتر است از محلولی استفاده نکنید و نیازی نیست با محلول خاصی بلید را تمیز کنید.

تعمیرات دستگاه کپی کانن

تعمیرات دستگاه کپی کانن –از جمله تعمیر و بهسازی بلید دستگاه کپی کانن- با رعایت تمامی پارامترهای ضروری و بایستۀ این حوزه در نمایندگی کانن انجام می پذیرد تا کاربران این دستگاه دغدغه ای بابت دریافت سرویسهای تعمیر نداشته باشند و بتوانند با بروز هر گونه اختلال و خرابی بلافاصله کارشناسان این بخش را در کنار خود داشته باشند. هدف نهایی ما در مرکز تعمیرات فتوکپی کانن جلب رضایت مشتریان و اطمینان از برآورده شدن انتظارات مشتری از سرویسهای ارائه شده به وی است از اینرو کاربران می توانند پس از دریافت خدمات با این مرکز تماس گرفته و سطح رضایت خویش را از خدمات دریافتی اعلام دارند.

تفاوت بلید و دکتر بلید دستگاه کپی کانن

 داکتر بلید نیز همچون بلید قطعه‌ای از جنس لاستیک شفاف است که به قطعه‌ فلزی دیگری متصل می شود. تفاوت ظاهری بلید و دکتر بلید دستگاه کپی کانن در قطر آنهاست. در واقع داکتر بلید نسبت به بلید نازک تر است. این دو قطعه جزو قطعات داخلی دستگاه‌ هایی نظیر پرینتر و فتوکپی هستند که البته داکتر بلید بیش‌تر در دستگاه‌های فتوکپی کاربرد دارد. دکتر بلید در واقع سایشی را در جهتی خلاف مگنت رولر –که هادی تونر بر روی درام است- ایجاد می کند. این کار کمک می کند تا تونر مجدداً شارژ شود (حتی زمانی که تونر کمی بر روی مگنت باقی مانده باشد). توصیه می شود تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی کانن و البته سایر دستگاه های مشابه، صرفاً از مراکز مجاز و نمایندگی های رسمی کانن دریافت شود.

تعمیرات کانن

کاربران گرامی می توانند جهت بهره مندی از خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات کانن از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب ‌سایت این مرکز اقدام نمایند.. تعمیرات کانن در مراکز مجاز و استاندارد را می‌توان اقدامِ هوشمندانه‌ای از جانبِ کاربرانِ گرامی در راستای بازیابی کیفیت دستگاه هایشان به شمار آورد؛ به‌عبارتی دیگر تحویل دستگاه معیوب به یک مرکز مجاز، این فرصت را برای کاربر فراهم می‌سازد تا پس از تعمیر دستگاه، لذت کار با یک دستگاه سالم و بی‌نقص را مجدداً تجربه نمایند؛ این امر از آن‌روست که تعمیرات کانن در یک مرکز مجاز توسط کارشناسانی انجام می‌شود که تخصص و تجربۀ لازم را در این زمینه دارا هستند. واحدهای تعمیرات کانن در بخش زیر معرفی گشته اند.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی کانن فراهم گشته است. نمایندگی کانن در بخش فروش، عرضه‌کنندۀ دستگاه ‌های کانن و در پارت تعمیر، ارائه‌دهندۀ خدمات پس از فروش است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی کانن توسط تیمی از کارشناسان متخصص در دو حوزه فروش و تعمیر انجام می‌پذیرد و تلفیق این دو مجموعه، -یعنی «کارشناسان متخصص» و «امکانات و تجهیزات حرفه‌ای»- سبب گشته تا به اذعان بسیاری از همکاران، نمایندگی کانن یکی از مراکز پیشرو و متخصص در ارائه خدمات فروش و تعمیر کانن مطرح گردد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل پیگیری است.

محصولات کانناطلاعات بیشتر »
سوالات متداول کانناطلاعات بیشتر »
مقالات کانناطلاعات بیشتر »
Rate this post